I Porsche jede na baterky

Zatímco klasická automobilová generace se ještě stále neumí rozloučit s benzínem či dieselem, pro mladší ročníky představují alternativní pohony jasnou budoucnost. Stejně reagují i největší světové automobilky. Zdá se, že s elektrickým segmentem se jim otevírá nová zákaznická základna.

Taycan je nejen mega elegantní, ale také první plně elektrické sportovní auto Porsche. Jak výrobce právě oznámil, v první polovině roku prodali 4 480 Taycanů (ve stejném časovém období prodala Tesla 22 800 automobilů). Kupci dávají Porsche o nové elektrocestě za pravdu. Přibližně každý druhý nový majitel Taycanu si koupil Porsche poprvé a zákazníci jsou v průměru mladší než „normální“ generace Porsche. Přičemž ceny začínají od sto tisíc euro a výše.

Porsche získává doposud baterie od korejské společnosti LG Chem. Nyní se však autovýrobce domluvil s dodavatel Cumstomcells a chtějí společně vyvíjet a vyrábět bateriové články pro novou generaci sportovních automobilů. Cumstomcells dnes patří k předním výrobcům speciálních lithium-iontových bateriových článků v Německu. Jejich generální ředitel Leopold König uvádí, že od roku 2021 by měli být schopni zpracovat až 500 000 bateriových článků ročně. Jediné, co chybí, je schválení EU. Německá vláda chce projekty na výrobu baterií podpořit částkou tři miliard euro.

Zatímco na trhu výroby baterií doposud dominují hráči ze zemí mimo EU – např. BMW má zajištěnou dodávku do roku 2025 u čínského výrobce CATL, malé výrobní středisko v Německu bude moci sloužit úplně novým produktovým řadám. Pro E-sportovní vozy, s velmi specializovanými požadavky a v malém počtu, ideální.

Foto: Porsche

15. 8. 2020