#restartpodnikani Díky krizi jsme vyvinuli ochrannou kosmetiku

„Krize nám změnila pohled na vlastní portfolio, museli jsme změnit strategii a vyvinuli jsme nové produkty,“ říká Ondřej Mynář, CEO kosmetické firmy NAFIGATE, která díky vlastnímu vývojovému centru používá unikátní látky jako vůbec jedna z mála na světě.

Musela vaše firma během krize změnit obchodní strategii, jak?
Firemní strategii jsme museli upravit hlavně kvůli uzavření kosmetických salónů, které nám tvoří velkou část tržeb. Strategii jsme během krize neměnili razantně, spíše jsme se připravili na to, co přijde po ní. Vymysleli jsme portfolio, které bude dávat smysl pro naše zákazníky nejen teď, ale i z dlouhodobého hlediska.

Takže krize pro vás byla vlastně i důvodem ke změně produktového portfolia.
Během krize jsme vytvořili antibakteriální gel pro hygienu zákazníků a kosmetických salónů. Pro kosmetičky jsme rozšířili nabídku pro ochranu pracovního prostředí a klientely. Současně pokračujeme ve vývoji velmi příjemného dezinfekčního balzámu, který chrání ruce pomocí antiseptických přísad, a zároveň je regeneruje.

Jaké produkty zákazníci během krize nejvíce nakupovali a v čem jsou tak výjimečné?
Zákazníci nejvíce nakupovali gel s antibakteriální složkou na bázi alkoholu. Do složení jsme přidali i glycerin, aby ruce i lehce hydratoval, a tak zmírnil vysušování.
Prodeje kosmetiky na e-shopu zůstaly na podobných číslech jako před krizí. Pomohlo nám, že jsme včas připravili slevy na klasické kosmetické portfolio. Abychom zákazníkům vyšli maximálně vstříc, zavedli jsme na několik týdnů dopravu zdarma.

Museli jste udělat kvůli krizi nějaké radikální změny ve smyslu redukce nákladů?
Omezili jsme okolo 40 % výdajů na služby a marketing. V květnu jsme většinu služeb obnovili. Většina rozpočtu šla na reklamu. Dařilo se nám totiž držet expedici v provozu a zachovat část tržeb. Reklamní prostor byl navíc během krize mnohem levnější.

Bylo to období pro vás také něčím přínosným, v čem?
Hlavně v samotném vnímání produktivního portfolia. Krize nám také ukázala, jak přemýšlíme nad produktovým managementem. Byli jsme hodně striktní ohledně uvádění novinek na trh. Nyní na portfolio nahlížíme z širší perspektivy, ptáme se zákazníků a produkty vyvíjíme tak, aby měly přidanou hodnotu. Máme skvělý vývoj a logistickou infrastrukturu, ze které dokážeme díky krizi vytěžit více.

Kdo vám během nelehké etapy nejvíce pomohl?
Rozhodně akcionáři, kteří nám v nečekané situaci podali pomocnou ruku. Právě díky nim jsme krizi vydrželi a nemuseli jsme zaměstnancům snižovat mzdy.

Myslíte si, že se poptávka vašich zákazníků vrátí do stejných kolejí jako před krizí nebo se jejich nákupní chování kvůli krizi nevratně změní?
Myslím si, že poptávka po kosmetických produktech celkově klesne. Trh i lidé jsou teď hodně nejistí a všichni čekají, jak se pandemie a související opatření vyvinou. Stejně to je i u nás – pozorně sledujeme současnou situaci a podle toho upravujeme výhled. Ptáme se zákazníků z B2B segmentu z celé republiky na to, jaké mají rezervace a jaké zboží jde na odbyt. Podle toho si děláme alespoň částečný obraz o trhu.
Podle mého názoru bude více lidí vnímat hygienu a její důležitost v prevenci proti nemocím. Ochranné pomůcky a dezinfekční přípravky zůstanou spíše v profesionálních segmentech, získají pevnější místo i mimo zdravotnictví. Například v kosmetických salónech je nyní nutné dodržovat přísnou hygienu. Část těchto opatření s námi ještě nějakou dobu zůstane.

V čem si myslíte, že je vaše kosmetika jedinečná?
Naše kosmetika je postavena na silných hodnotách. Díky tomu dává každý náš produkt smysl. Naše produkty se vzájemně doplňují aktivními látkami, pomocí jejich pravidelného používání dosáhnete přirozeně krásné pleti. Látky i produkty kombinujeme tak, aby je naši zákaznici mohli používat dlouhodobě.
V naší kosmetice navíc najdete unikátní látky a inovace jako nanovlákna a přírodní polymer P3HB. Podobné látky si troufne v kosmetice využít jen pár firem na světě, protože jsou velmi náročné na vývoj. Máme v Česku silné vývojové zázemí s několika partnery. Díky tomu dokážeme inovace každoročně vylepšovat.

Mohou se zákazníci těšit na nějaké další nové produkty, jaké?
Pracujeme na novém regeneračním a dezinfekčním balzámu, který uvedeme v rámci ochranného produktového portfolia. Kosmetiku rozšíříme o čisticí mléko a řadu opalovacích produktů s využitím polymeru P3HB. Tento rok jsme dotáhli uživatelské vlastnosti, takže věříme, že zase předvedeme další pokrok z pohledu inovací.

Více na: www.nafigatecosmetics.cz

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Z punkové princezny podnikatelkou

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn-Taxis, někdejší punková princezna s natupírovaným účesem a výstředním make-upem, dobývala v 80. letech minulého století titulní stránky nejen německého tisku. Po náhlé smrti manžela Johanna von Thurn-Taxise, s nímž má tři děti,

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Aktuálně na německém webu

Von einer Punkprinzessin zur Geschäftsfrau 

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn und Taxis, einstige Punk-Prinzessin, mit toupiertem Haar und grellem Make-up, füllte in den 1980er Jahren die Titelseiten nicht nur der deutschen Presse. Nach dem plötzlichen Tod ihres Mannes Johannes von Thurn und

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač.