#restartpodnikání Mikrodrink v kapsli

Firma Waterdrop se již několik let snaží naučit lidi, jak dodržovat pitný režim, jak být šetrní k životnímu prostředí a aktuálně také, jak si vzájemně pomoci. Spolumajitel firmy Miroslav Hanák neotálel, začal se svými kolegy vyvíjet ochranný štít a distribuovat ho mezi potřebné.

8. 5. 2020 | Jakub Mašek

Unikátní mikrodrink v kapsli Waterdrop je velmi oblíbenou alternativou ke slazeným nápojům v plastu. Jedna kapsle ochutí až 600 ml vody, bez zbytečného cukru a chemie. A navíc obsahuje celou řadu vitamínů a antioxidantů. O pitném režimu, udržitelnosti a plánech na rok 2020 jsme si v rozhovoru povídali s ředitelkou společnosti Waterdrop pro Českou a Slovenskou republiku Kateřinou Navrátilovou.

Kateřino, jaká je Vaše nejoblíbenější příchuť mikrodrinku?

Máme novinky, které mě vždy naprosto pohltí. Nyní je to bylinkový ZEN a po ránu NERO s přírodním kofeinem. Stálice jako je YOUTH nebo BOOST jsou u mě také na denním pořádku. Baví mě možnost je kombinovat a měnit podle nálady, počasí i ročního období, a tak jsou pro mne všechny atraktivní.

Jak jsou na tom podle Vás Češi s pitným režimem?

Češi mají oblíbené slazené sycené nápoje. Pro mnoho lidí je problém vypít doporučenou denní dávku tekutin pouze ve formě čisté vody. Sahají pak tedy k řešením jako jsou bylinné a ovocné čaje, šťávy bez konzervantů a cukru, nebo si přidají do vody kousek ovoce, což je naprosto správně.  Stále však převládají lidé, kteří vodu ochucují sirupy a šťávami s konzervanty, množstvím přidaného cukru, nebo rovnou kupují hotové slazené nápoje v plastu. Velká část lidí žije v dlouhodobém nedostatku kvalitních tekutin, cítí se tak unavení, protože jejich játra i ledviny optimálně nepročišťují organizmus. Dodržování pitného režimu je klíčové pro psychickou i fyzickou pohodu. Kvalitní tekutiny bez zbytečného cukru pomohou i k lepší postavě, zubům a fyzické kondici.

Kateřina Navrátilová.

Zajištujete také program pitný režim pro firmy, například v ČSOB. Jsou na tom větší korporace lépe než menší firmy v rámci povědomí o nutnosti dodržování pravidelného pitného režimu?

Ze zkušenosti mohu říci, že na velikosti firmy nezáleží. Waterdrop pro své zaměstnance odebírají malé společnosti i nadnárodní korporace. Mnohé firmy pořizují sady jako dárky pro klienty jednorázově, jiné poskytují svým zaměstnancům slevy na naše výrobky nebo je přímo nakupují pro své zaměstnance a klienty pravidelně. Závislost objednávek na velikosti firmy jsme však zatím nezpozorovali.

Firma Waterdrop si hodně zakládá na životním prostředí, používáte recyklovatelný materiál a využíváte pracovní síly ve chráněné dílně. Jak Vy osobně vnímáte udržitelnost a její vývoj v posledních letech?

Jsem pyšná, že žiji ve společnosti, která si stále více uvědomuje důležitost zodpovědného chování k přírodě a krajině. V obchodním sektoru se objevuje stále více bezobalových prodejen, oděvní značky dávají důraz na recyklaci bavlněných oděvů a jejich znovuvyužití.  Firmy stále více vyhledávají lokální dodavatele a snižují tak CO2 produkovaný dopravou materiálů, mnohé se zapojují i do aktivity výsadeb stromů za ujeté kilometry. Stejně jako my.

Já osobně se nejen veWaterdropu, ale i ve svém soukromém životě snažím minimálně přírodu poškozovat a zároveň přispívat ke zlepšení jejího stavu. Nejsem však člověk, který nosí růžové brýle. K zahojení ran na zemi, které svou činností otevíráme, je ještě dlouhá cesta a některé dozajista nezmizí. Plastové řeky a oceány stále přibývají a je pouze na nás je zredukovat.

V kolika zemích světa se nyní Waterdrop prodává a jaké jsou plány do budoucna v rámci expanze?

E-shopové zastoupení máme po celé EU, Švýcarsku a od letošního roku i v USA. V posledním měsíci proběhla velká kampaň v Británii, Itálii a Francii. Naše CEE pobočka má nyní na starosti ČR, Slovensko a Polsko, kam jsme vstoupili na začátku letošního května. Tento rok se tak budeme etablovat na nových trzích, získávat si důvěru zákazníků a budovat povědomí o značce.

Jak Vy osobně vnímáte dopad aktuální situace kolem koronaviru na fungování firmy?

Personálně jsme donedávna pracovali všichni naplno z domu. Avšak v tak malinkém kolektivu, jako jsme my, izolace neprospívá a takřka rodinné vazby chybí. Vrátili jsme se tedy již do kanceláří a k iluzi normálního denního života. Z obchodního hlediska jsou základy Waterdrop postaveny na několika pilířích. E-shop generující většinu obratu, obchody, B2B segment a retail. Právě díky tomuto rozprostření nebyl dopad restrikcí tak vážný. Samozřejmě jsme při zavření obchodů přišli o část obratu, ale především o přímý kontakt se zákazníky, na který velmi dbáme a zakládáme si na jeho prvotřídní kvalitě. Někteří z retailových partnerů byli též nuceni uzavřít své provozovny, a tak na nás dopadly důsledky zastavení prodejů i v tomto segmentu. Naši zákazníci se však přesunuli z těchto oblastí více na online a pořizují Waterdrop na e-shopu.

Zapojili jste se aktivně do pomoci zdravotnickému personálu mimo jiné akcí darování jedné lahve za každou prodanou. Splnila tato akce Vaše očekávání v rámci počtu lahví darovaných personálu?

Akce stále ještě trvá a již nyní mohu říci, že jsme velmi pozitivně překvapení a těšíme se na reakce z darovaných lahví.

Waterdrop poskytl zdarma vlastní e-shop pro prodej ochranných štítů, jak Vás tato iniciativa napadla?

Můj waterdropí parťák a spolumajitel, Miroslav Hanák, je typ člověka, který se snaží najít východisko z každé tíživé situace. Ze všech stran se hrnuly zprávy o přibývajících nemocných a nedostatku ochranných pomůcek pro zdravotnický personál i občany. Miroslav tak neváhal a spolu se svými kolegy obratem začal vyvíjet ochranný štít. Myšlenka ho nadchla a po prvních velmi pozitivních ohlasech chtěl produkty distribuovat mezi lidi. A v tuto chvíli přišel na řadu Waterdrop, který poskytl platformu k prodeji štítů. Líbila se mi nejen myšlenka darování částí z prodeje nemocnicím, ale i to, že se na výrobě podílí nám známá chráněná dílna. Svou roli hrál především Miroslav, pokud řekl, že vyrábí za náklady s myšlenkou opravdu pomoci, věřila jsem mu a chtěla být u toho.

Jak jste Vy osobně prožívala předchozí týdny jak v profesním, tak osobním životě. Zasáhlo Vás to více, než jste čekala?

Jsem ráda, že v mém širokém okolí nebyl nikdo COVID-19 zasažen a mohu tak říci, že možná mírně utrpěla pouze psychika. Jsem tak trochu sociální workoholik, takže jsem se opravdu bála karantény kombinované s home office a nemožností vidět rodinu, kolegy a přátele. Situace ohledně prodejů štítů, vstupu na polský trh i spousty dalších vedlejších projektů ve Waterdropu mi však nedala moc prostoru na přemýšlení. Místo uvolnění pracovní morálky a snížení objemu práce se celému týmu nahrnulo téměř více, než jsme byli schopní zvládnout. Všichni byli pohlcení iniciativou štítů i stoupajících online prodejů. Vysokou pracovní zátěž jsme ale zvládli opět na jedničku.

V osobním životě předchozí týdny ovlivnily především moje návštěvy rodiny, která bydlí ve východních Čechách. S manželem jsme sehraná dvojka, a tak by nás ani více společného času nerozhodilo. Nicméně jsme se vídali snad ještě méně než dříve, protože má na starosti logistiku ve Waterdrop a vysoké objednávky štítů a našich produktů ho držely v práci déle.

Z posledních několika týdnů jsem si vzala mnoho.

  • Ověřila jsem si, že na vztazích doma i na pracovišti záleží. Pokud obojí funguje, jste na dobré cestě k tomu, být spokojení.
  • Zjistila jsem, že pokud máte svůj Dream team, nic není nemožné.
  • Kdybych měla možnost být u dalšího projektu, který by opravdu pomáhal lidem, rozhodně řeknu Ano.
  • Zákazníci za naší značkou stojí, podporují nás a naše kroky, za což jim ze srdce děkuji.
  • Potvrdila jsem si, že moje práce ve Waterdrop je prací mých snů, ať jsou sebedivočejší.

Více se dozvíte zde.