Přečtěte si

David Mareček: Ten majestát mě vždycky dostane. Ředitel České filharmonie se ohlíží za dějinami národního orchestru

Nemá cenu opakovat, že všechno bylo poslední rok jinak. Důležitý je fakt, že v jubilejní 125. sezóně byla Česká filharmonie přes všechna protivenství slyšet a vidět. A v té nejvyšší kvalitě profesní i technické. Milovníci klasické hudby nepřišli o parádní vystoupení národního orchestru také díky tomu, že v Berlíně vyšli generálnímu řediteli Davidu Marečkovi vstříc a pomohli mu vybudovat digitální televizní studio (tzv. Digital Concert Hall).
Přečtěte si

Velkolepé, ale komplikované. Jak se staví a nestaví koncertní sály v Česku a Německu

To, co se v Praze pořád zdá nereálné, dostává v Ostravě konkrétní obrysy. Řeč je o moderních koncertních sálech, velkolepých architektonických projektech, které vzbuzují očekávání, ale i pochybnosti způsobené prodlevami. Ostrava je v tomto směru před Prahou o několik kroků napřed. Tamní Janáčkova filharmonie by tak mohla už v roce 2024 dostat nové, supermoderní zázemí. Prodlevy s výstavbou supermoderních koncertních sálů však nejsou jen českou výsadou. Řeší je i Němci. Jejich monumentální stavba Labské filharmonie v Hamburku se protáhla o sedm let a několikrát překročila rozpočet. Výsledek ale podle všeho stojí za to.