Pro někoho, kdo velkou část života strávil létáním, je to hrůzostrašná představa, pro někoho, kdo třeba neletěl nikdy, anebo pro ty, kteří skutečně mají zájem letecké společnosti podpořit, je to alternativa. Letecké společnosti uvádějí jako jeden z důvodů, proč tyto lety zavádějí, že slouží na udržení letecké licence pro piloty.
Australská letecká společnost Qantas hledá v krizi nový obchodní model v “letech do neznáma”. Od 10. října bude nabízet sedmihodinový vyhlídkový let nad Austrálií, který vzlétne a přistane v Sydney, uvedla společnost. S Boeingem 787, který se běžně používá pro mezinárodní dálkové lety, poletí přes Uluru, Great Barrier Reaf a Sydney Harbour. První let byl během několika hodin vyprodán. Cílem „letů do neznáma“ je zvýšit poptávku v asijsko-pacifickém regionu. Mezinárodní cestování zde pokleslo o 97,5 procenta.
Singapore Airlines chce od konce října nabídnout lety, které mají pomoci dát do pohybu, lépe řečeno do vzduchu, alespoň část její letecké flotily. Kvůli obzvláště přísným opatřením v Asii jsou asijské letecké společnosti obzvlášť postižené. Na konceptu Singapore Airlines ještě pracuje, představit jej chce v průběhu října.
Podobně uvažuje i Eva Air z Taiwanu, jejich tříhodinový let v ekonomické třídě stojí v přepočtu necelých šest tisíc korun. Také japonská ANA zkusila nabídnout let nad Tokiem. Ten byl tak rychle vyprodán, že připravují další.
Thai Airways nabízí “lety na zemi”. Největší thajská letecká společnost zkouší právě spolupráci s food řetězcem v Bangkoku. Lidé dostanou v restauraci servírované jídlo v atmosféře, jako by byli v letadle: sedí na úzkých letadlových sedačkách, jedí z plastických talířků s plastovými příbory a obsluha má samozřejmě uniformu Thai Airways posádky.