Jak jste zvládli ve Freshbedýnkách krizi – na jednu stranu jste zvyklí fungovat online a máte svoji rozvážkovou službu, na druhou stranu měli lidé tendenci omezovat své výdaje. Jak to bylo ve skutečnosti u vás?
Řešili jsme ty příjemnější obtíže, a to, jak zvládnout skokový nárůst objednávek. Narychlo jsme přepracovali systém práce, rozšířili provozní dobu. Tým Freshbedýnek ze sebe vydal doslova vše.

Takže jste řešili opačný problém, než většina firem – místo propouštění jste museli přijmout nové síly?
Přesně tak, narychlo jsme hledali lidi se znalostí potravin a kvality, kteří se rychle zorientují a jsou zvyklí na náročnou práci. Společnou cestu jsme tak našli z řadou lidí před tím fungujících v gastronomii.

Co od vás během krize lidé nejvíc kupovali, změnila se nějak zásadně skladba jejich objednávek?
V počátku byl enormní zájem o trvanlivé potraviny. Zhruba po dvou týdnech se skladba objednávek vrátila do původního složení, kdy ¾ tvoří ovoce a zelenina a zbytek doplňkový sortiment.
Takže se poptávka vrací do podobných kolejí jako před krizí?
Předpokládám, že základní trendy tržeb v průběhu roku zůstanou zachovány. Z pohledu růstu nám daná situace pomohla. Služeb Freshbedýnek nyní ve výsledku využívá více zákazníků, to nám samozřejmě dělá velkou radost!

Myslíte si, že krize změnila úhel pohledu na lidské zdraví a současně s tím i na kvalitu toho, co lidé konzumují?
Tento trend vnímám naštěstí ve společnosti už dlouho. Je možné, že hodně lidí se nad tím zamyslelo a něco s tím udělalo právě proto, že byli donuceni se zastavit a vypadnout z běžných rutin, odpočinout si a ujasnit si to důležité.

Některé produkty vozíte i ze zahraničí, jak fungovaly dodávky?
V porovnání s tím, v jakém režimu se Evropa nacházela, běžela logistika nečekaně hladce. O zboží byl tak trochu boj. Ve Španělsku a v Itálii měli velké komplikace se sklízením – zejména kvůli nedostatku pracovníků – a vnitrostátní logistikou – kvůli karanténám v jednotlivých regionech. Když zboží bylo, upřednostnili tamní odběratele. S našimi dodavateli máme dlouholeté vazby, takže se na nás dívali naštěstí jako na domácí.

Museli jste kvůli krizi i nějak změnit portfolio vašich produktů – jak?
Trvale ne. Avšak někteří dodavatele museli své provozy zavřít. Proto jsme byli nuceni část sortimentu dočasně vypnout.
Máte pocit, že lidé vlivem krize začali přemýšlet více regionálně, jsou citlivější na původ produktů a obecně preferují ty z ČR?
Ve smyslu toho, že se zákazník více zajímá o původ produktu, ano. Obecně si myslím, že pokud má český zákazník možnost koupit český produkt v odpovídající kvalitě a ceně, upřednostní ho. A to je dobře!
Více najdete zde.
Soutěž – dárkový poukaz v hodnotě 1 000 Kč
Soutěžte s námi a vyhrajte dárkový poukaz od Freshbedýnek v hodnotě 1000 Kč na bedýnku plnou BIO dobrot dle vlastního výběru.
Soutěžit můžete na našem Facebooku zde: Facebook.com/NovinkyPrahaBerlin/soutez
