#restartpodnikani Krize k Freshbedýnkám přivedla nové zákazníky

„Se skvělým týmem přispíváme ke změně, která má smysl,“ říká Josef Pizúr, který poznal e-shop Freshbedýnek před osmi lety, kdy hledal celoročně dostupný zdroj kvalitního ovoce a zeleniny. Freshbedýnky – specialistu na bio ovoce a zeleninu s nejširší a celoročně stabilní nabídkou pro koncové zákazníky i velkoobchod – nyní vede a tvrdí: „V to, co děláme, věříme!“

Jak jste zvládli ve Freshbedýnkách krizi – na jednu stranu jste zvyklí fungovat online a máte svoji rozvážkovou službu, na druhou stranu měli lidé tendenci omezovat své výdaje. Jak to bylo ve skutečnosti u vás?

Řešili jsme ty příjemnější obtíže, a to, jak zvládnout skokový nárůst objednávek. Narychlo jsme přepracovali systém práce, rozšířili provozní dobu. Tým Freshbedýnek ze sebe vydal doslova vše.

Josef Pizúr

Takže jste řešili opačný problém, než většina firem – místo propouštění jste museli přijmout nové síly?

Přesně tak, narychlo jsme hledali lidi se znalostí potravin a kvality, kteří se rychle zorientují a jsou zvyklí na náročnou práci. Společnou cestu jsme tak našli z řadou lidí před tím fungujících v gastronomii.

bedýnka plná ovoce a zeleniny

Co od vás během krize lidé nejvíc kupovali, změnila se nějak zásadně skladba jejich objednávek?

V počátku byl enormní zájem o trvanlivé potraviny. Zhruba po dvou týdnech se skladba objednávek vrátila do původního složení, kdy ¾ tvoří ovoce a zelenina a zbytek doplňkový sortiment.

Takže se poptávka vrací do podobných kolejí jako před krizí?

Předpokládám, že základní trendy tržeb v průběhu roku zůstanou zachovány. Z pohledu růstu nám daná situace pomohla. Služeb Freshbedýnek nyní ve výsledku využívá více zákazníků, to nám samozřejmě dělá velkou radost!

Bedýnka se zeleninou

Myslíte si, že krize změnila úhel pohledu na lidské zdraví a současně s tím i na kvalitu toho, co lidé konzumují?

Tento trend vnímám naštěstí ve společnosti už dlouho. Je možné, že hodně lidí se nad tím zamyslelo a něco s tím udělalo právě proto, že byli donuceni se zastavit a vypadnout z běžných rutin, odpočinout si a ujasnit si to důležité.

Některé produkty vozíte i ze zahraničí, jak fungovaly dodávky?

V porovnání s tím, v jakém režimu se Evropa nacházela, běžela logistika nečekaně hladce. O zboží byl tak trochu boj. Ve Španělsku a v Itálii měli velké komplikace se sklízením – zejména kvůli nedostatku pracovníků – a vnitrostátní logistikou – kvůli karanténám v jednotlivých regionech. Když zboží bylo, upřednostnili tamní odběratele. S našimi dodavateli máme dlouholeté vazby, takže se na nás dívali naštěstí jako na domácí.

Museli jste kvůli krizi i nějak změnit portfolio vašich produktů – jak?

Trvale ne. Avšak někteří dodavatele museli své provozy zavřít. Proto jsme byli nuceni část sortimentu dočasně vypnout.

Máte pocit, že lidé vlivem krize začali přemýšlet více regionálně, jsou citlivější na původ produktů a obecně preferují ty z ČR?

Ve smyslu toho, že se zákazník více zajímá o původ produktu, ano. Obecně si myslím, že pokud má český zákazník možnost koupit český produkt v odpovídající kvalitě a ceně, upřednostní ho. A to je dobře!

Více najdete zde.

Soutěž – dárkový poukaz v hodnotě 1 000 Kč

Soutěžte s námi a vyhrajte dárkový poukaz od Freshbedýnek v hodnotě 1000 Kč na bedýnku plnou BIO dobrot dle vlastního výběru.

Soutěžit můžete na našem Facebooku zde: Facebook.com/NovinkyPrahaBerlin/soutez

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

The dark rooms exhibition

       ·   25.04.2024
Berlín nikdy neodpočívá. V této metropoli se zdá, že mír a čas jsou jen privilegiem pro vyvolené. Ale existují i výjimky.

Z punkové princezny podnikatelkou

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn-Taxis, někdejší punková princezna s natupírovaným účesem a výstředním make-upem, dobývala v 80. letech minulého století titulní stránky nejen německého tisku. Po náhlé smrti manžela Johanna von Thurn-Taxise, s nímž má tři děti,

Aktuálně na německém webu

Von einer Punkprinzessin zur Geschäftsfrau 

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn und Taxis, einstige Punk-Prinzessin, mit toupiertem Haar und grellem Make-up, füllte in den 1980er Jahren die Titelseiten nicht nur der deutschen Presse. Nach dem plötzlichen Tod ihres Mannes Johannes von Thurn und

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač.