#restartpodnikani Logio: Potřebujeme více používat selský rozum

„Zlepšujeme fungování dodavatelských řetězců, odstraňujeme plýtvání a pomáháme firmám růst,“ říká Jan Jirovec, Partner společnosti Logio, která propojuje světy firem a zákazníků a snaží se dávat podnikání smysluplný přesah.

Záběr vaší firmy je skutečně široký – co je nyní nejbolestnějším trnem v patě současného byznysu?

Obecně nejistota. Nejistota patří k podnikatelskému životu, nyní je ale vygradována novým prvkem omezování ekonomiky, nejistotou vládních opatření a jejich rozdílností opatření mezi zeměmi. Navíc v této souvislosti vnímám reálně možnost odlivu firem a kapitálu za naše hranice. Teď firmy nevědí, jestli škrtat nebo investovat, a to je pro firmu typu Logio nejnáročnější období, které věřím brzy pomine.

A co bylo nejzásadnějším úskalím byznysu před krizí?

Z mého pohledu zejména trh práce. Dlouhé roky jsme navyšovali mzdy, poslední roky dokonce extrémně. Teď je příležitost, aby se nabídka potkala s poptávkou a přiblížila se realitě. Korekce trhu práce snad povede k uklidnění v pracovním i osobním životě nás všech.

Jan Jirovec, Partner/ majitel Logio.

Umíte vydefinovat slabá místa v dodavatelských řetězcích – jaká jsou ta nejčastější?

Nejsilněji vnímám rozpojenost. Celý řetězec je efektivní, když spolu jednotlivé články komunikují a spolupracují. Ve spolupráci – ať už v rámci firem nebo i mezi firmami – vnímám trhliny technologické i čistě byznysové (lidské). To, co z mého pohledu potřebujeme, je více koordinovat a používat selský rozum. Technologie jsou jen podpůrné nástroje. Přesně o to se v Logio snažíme.

Co podle vás znamená trvale udržitelný byznys?

Každý byznys má začátek a konec, kdyby to tak nebylo, tak by se zastavilo kolo inovací. V našem střednědobém pohledu na udržitelnost vnímám soulad podnikání s byznysovými/společenskými/přírodními zájmy. Soulad nevnímám jako konstantní věc, ale jako schopnost přizpůsobovat se v daných okamžicích. Ta poté ovlivňuje to, jak dlouho má byznys nárok na existenci.

Co by měly firmy momentálně dělat pro nastartování svého byznysu – vyčkávat na to, co přijde nebo nějak naopak stimulovat svůj byznys?

Je čas na očištění o nezdravé části našich firem a nastolení rovnováhy. Zároveň existuje spousta příležitostí, plynoucích zejména ze změny chování spotřebitelů. Vyhrají ti, co teď dokáží chytnout příležitosti, které ostatní ještě ani nevidí – nebo si na ně netroufají.

Hodně firem se rozhodlo ořezat své náklady a snížit marže, je to správná cesta?

Vždy jsem si říkal, že je jednodušší více vydělávat než více šetřit. To však neznamená, že v době krizí nemáme dělat ozdravné kroky ve svých firmách – třeba řezat zbytné náklady. Dlouhodobě bych však raději sledoval tvůrčí energii nás všech. Raději více dražší přidané hodnoty, než více slev…

Co znamenala koronavirová krize přímo pro vaši firmu?

Na začátku hromadu obav, pak semknutí. Udržet kurz i v turbulentní době je umění. Mám pocit, že se nám to s drobnými odklony daří. Otestovali jsme si, že to, co děláme v oblasti zlepšování supply chain, dává smysl v každé době.

Museli jste nějak změnit vaši strategii fungování, v čem a jak?

Nemyslím si, že jsme jakkoliv sáhli do strategie. Spíše jsme se utvrdili v trendech a jdeme dál.

Bylo na koronavirovém období pro vás také něco pozitivního?

Osobně to byl zajímavý čas pro rodinu i pro mne. Více, než kdy předtím jsem očistil své aktivity na ty, které mi dávají skutečně smysl. Firemně to byla právě ta očistná kúra na lidské úrovni. V těžkých časech poznáš přítele a pár jsme jich myslím poznali…

Co je tedy aktuálně vaší prioritou?

Pracujeme hodně na velkém řešení pro celý dodavatelský řetězec. Mluvím o skutečném provázání a zefektivnění retailu – cenotvorby, promočního plánování, řízení zásob a distribuce až po úroveň prodejen. Teď je pro nás prioritou všechno dotáhnout ve světově unikátním řešení, chceme být první.

Více najdete zde.

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Čas na Stubai

       ·   18.03.2024
Němci první, Češi třetí. To je statistika loňských návštěvníků Stubaiského ledovce. Necelých dvacet kilometrů od Innsbrucku se lyžuje až do května.

Aktuálně na německém webu

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač. 

Švankmajers disegno interno in der Galerie GASK

       ·   04.03.2024
Collagen, Buchillustrationen, dreidimensionale Objekte, taktile Experimente, Theater- und Filmarbeiten ... Das breite, kreative Spektrum von Jan Švankmajer wird vom 3. März bis zum 4. August in einer umfangreichen Ausstellung im GASK präsentiert, mit der auch

Boeckl und Kokoscha: Eine wahre Rivalität?

       ·   27.02.2024
Albertina Modern, die sich direkt gegenüber der ikonischen Wiener Jugendstil-U-Bahn-Station Karlsplatz von Otto Wagner und Joseph Maria Olbrich befindet, bringt aktuell in ihren Untergeschoss-Sälen die Schau „Herbert Boeckl – Oskar Kokoschka. Eine Rivalität.“ Darin präsentiert