Její zakladatel zlatník, kreativní designér a soudní znalec v oboru diamantů, drahých kamenů a šperků Aleš Bergl je odborník uznávaný na celém světě. Dobře ví, že záleží na každém detailu, originálním designu, perfektních kamenech a skvělém přístupu ke klientovi. Objevte s námi kouzlo Bergl Diamonds.
Jaké aspekty jsou pro vás při výrobě šperků nejdůležitější?
Nejdůležitější je pro nás kvalita a design.
Navrhl jste korunky, které zdobí Miss Universe a Miss USA. Jak se k této příležitosti dostal?
Byl jsem osloven společností, která tuto akci sponzorovala. Protože jsem pro ně již vyrobil dvě korunky pro Miss Slovensko, dali mi možnost připravit návrhy pro Miss Universe a Miss USA, které jsme zaslali do USA. Majitel Miss Universe Organization Donald Trump vybral z několika návrhů moji skicu, protože mu připomínala pohled na Manhattan.
Foto: Michael Becker / Fox
S jakými českými celebritami spolupracujete?
Na několika kolekcích šperků jsem se podílel s Blankou Matragi. Design šperků od Bergla nosí nebo nosili např. Madeleine Albright na své broži, Miloš Forman na svých manžetových knoflíčcích nebo Karel Gott, Lucie Bílá a další.
Stoupá zájem o diamanty jako o investici? V čem jsou v tomto ohledu diamanty výhodné?
Investice do diamantů nejsou pro každého. Tento obor je velmi specifický a je potřeba si nechat poradit odborníkem, nikoliv obchodníkem. Výhodou je koncentrace peněz do minimální velikosti produktu. Trh s kameny byl zasažen stejně jako většina trhů s komoditami, ale již dnes vidíme, že opětovně se nárůsty určitých typů kamenů navyšují. V dlouhodobém horizontu mají neustálou rostoucí tendenci.
Jak vybíráte drahé kameny?
Jelikož máme přístupy na jednotlivé burzy, máme i podrobné specifikace kamenů, které nejsou zapsány ani v certifikátu. U diamantů je pro nás klíčovým parametrem tzv. “oheň”. Je to třpyt, který vystupuje z kamene a má velký vliv na jeho cenu. Bohužel, na našem trhu je takových kamenů minimum. Upozorňují na to i velké renomované firmy jako je Tiffany, které se snaží zákazníka v tomto ohledu vzdělávat.
Čím se lišíte od konkurence?
Jelikož jsem soudní znalec v tomto oboru, dokážeme vybírat kameny, které jsou krásné a zároveň hodnotné. Hledáme ty nejlepší po celém světě. Vytváříme šperky s vlastním designem a klademe důraz na kvalitu při výrobě.
Může si zákazník, který zavítá do vašeho showroomu v Klimentské ulici, navrhnout vlastní šperk? Jak tento proces probíhá?
Nejdříve potřebujeme pochopit jakou má zákazník vizi a pak můžeme šperk přizpůsobit podle nákresu anebo navrhneme vlastní design. Rozhodující je zvolit správnou technologii výroby.
Jak ovlivnila koronavirová krize výrobu?
Jako většina firem, i my jsme byli nuceni ze dne na den uzavřít náš showroom, ale neusnuli jsme na vavřínech a snažili jsme se vytvářet nové produkty s ohledem na budoucí vývoj trhu.
Jak jste se této situaci přizpůsobili?
Situace nás donutila hledat jiné prodejní kanály než se jen omezit na místní trh. Hodně jsme se zaměřili na prodej online, který jako jediný v té chvíli fungoval. Vidíme, že o naše produkty je zájem např. až na Novém Zélandu, kam nyní expedujeme objednávku a velmi nás to potěšilo. Proto budeme tyto možnosti rozvíjet.
Kam směřuje budoucnost Bergl Diamonds?
Naše budoucnost je najít strategického partnera, který by nám pomohl v rozvoji a expanzi např. v již zmíněném online světě. Pracujeme na budování značky a neustále vytváříme nové, ještě originálnější a neokoukané produkty.
Jste členem Helas New Encounters Clubu, jenž je součástí Podnikatelské platformy Helas. Myšlenkou platformy je „Budujeme hrdé Česko“, je Vám toto téma blízké?
Naprosto se sloganem souzním, protože si vážím všech podnikatelů, kteří to myslí dobře a obdivuji je. Prosadit se v konkurenci globálních značek je velice těžké a my to nevzdáme.
Showroom Bergl Diamonds najdete v ulici Klimentská 1974/20 na Praze 1.
Více najdete zde.