Foto: Twitter / Elon Musk.
Když zpravodajské agentury informovaly o historickém ekonomickém propadu v USA o 32,9 %, vzápětí byla zveřejněna čísla, že hodnota akcie Tesly stoupla od začátku roku o 230 procent. Tím je tato automobilka v současné době na burze oceněna pětkrát výše než Daimler.
Teslu nemůže zastavit ani koronavirová krize. Americký výrobce elektrických automobilů ještě se zvýšeným tempem pokračuje ve stavbě své gigafactory v Grünheide v Braniborsku. Přestože ještě stále nemá právoplatné stavební povolení, zahájila již Tesla stavební práce. Američané zdůrazňují, že koronavirová pandemie nemá žádný dopad na plán výstavby a oni věří, že všechna povolení dostanou. Nechtějí ztrácet čas.
Foto: Tesla.
V polovině července zveřejnil Elon Musk animaci své čtvrté gigafactory. Jsou vidět čistě navržené haly v zářivě bílé barvě. Před továrními halami jsou nákladní auta, z nichž se některá pohybují po přístupové cestě do továrny. Známý borovicový les, o kterém se vede tolik diskuzí (a kterého byla již polovina pokácena), stojí kolem areálu. Rozměry jsou vzrušující: Pokud se podíváte pozorně, můžete snadno vidět velmi malé lidi, ve srovnání s obrovskými rozměry továrny. Odhadem má stát stavba až čtyři miliardy euro.
Foto: Tesla.
Pokud „Gigafactory Berlin“ zahájí výrobu v roce 2021, měl by se výrazně zvýšit provoz na jihovýchodě Berlína. Dokumenty Tesla ukazují, že 463 nákladních vozidel má zajišťovat dopravu každý den. K tomu je plánováno denně šest vlaků. Američané očekávají, že zde bude v první fázi otevření pracovat 2 828 zaměstnanců – díky systému tří směn třikrát denně. Počet zaměstnanců může stoupnout až na 10 tisíc. Kromě baterií mají být v gigafactory od roku 2021 vyráběny i nové Tesla modely Y a modely 3.