#restartpodnikani / PARTNEŘI Barbora a Jan Langer, agentura Sportfluence: sport + influencer + marketing

Cílem projektu Sportfluence je pozvednout vnímání marketingu ve sportovním prostředí, propojit sportovce a influencery ze světa sportu s provozovateli sportovních studií, areálu, klubů a gymů. Sportfluence je partnerem iniciativy #restartpodnikani; pozvání na rozhovor přijali zakladatelé agentury Barbora a Jan Langer.

Sport je provází celý život, je součástí jejich DNA. Seznámili se při běhu a společný volný čas je naplněn sportovními aktivitami. Stojí za agenturou Sportfluence, která propojuje sportfluencery s provozovateli sportovišť. Společnými silami propagují sport, zdravý životní styl a snaží se ke sportu přivést co nejvíce lidí. Nabídka služeb zahrnuje poradenství a servis od sociálních sítí, přes branding, kampaně až po business development. Mnohaleté pracovní zahraniční zkušenosti si nechtějí nechat jen pro sebe, ale využít své know-how k podpoře těch, kterým rozumí nejvíce – lidem, kteří milují sport.

Náš rozhovor začali větou: „Jsme rádi za společné propojení s kampaní reSTARTpodnikání. Vážíme si, že Sportfluence může být partnerem tohoto projektu. V dnešní nelehké době o restartu musí uvažovat každý, to se nevyhne ani provozovatelům a podnikatelům ve světě sportu.“

Barboro, Jane, pojem sportfluencer marketing je pro mnohé čtenáře novinkou a rádi by si obohatili marketingový slovník. Můžete nám nastínit, co si pod pojmem sportfluencer marketing máme představit?

Barbora: Máte pravdu, může to znít krkolomně, ale když se to rozloží na 3 slova: sport + influencer + marketing, tak už to začne dávat lidem více smysl. Naším cílem je nejenom propojovat influencery ze světa sportu s podnikateli v oblasti sportu, ale také oběma skupinám nabídnout celou paletu služeb zahrnující marketingovou strategii, sociální sítě, PR, business development a další. My víme, jak je důležité aktivně klientům naslouchat a díky tomu i s malým projektem dokážeme společně dělat úžasné a velké věci.

Jan: Pro mě je sportfluencer kdokoliv, kdo sportuje a zároveň přivedl nebo namotivoval ke sportu někoho dalšího. Ano, zdálo by se, že nás je hodně, ale opak je pravdou. Často žijeme v bublině a nevnímáme, kolik je kolem nás nesportovců. Sportfluenceři mají velký potenciál a já doufám, že se nám ho podaří využít.

Vaše agentura Sportfluence je zaměřena primárně na sportovní prostředí. V čem vidíte v této oblasti největší potenciál?

Barbora: Lidé si stále více uvědomují, že sport je důležitý nejen pro váš zevnějšek a pro to, jak vypadáme, ale především pro naši psychiku a správné fungování našeho organismu. Už se neběhá proto, abych shodila nějaká kila, ale především pro psychickou pohodu, být součástí komunity, pracovat na svých nedostatcích, zlepšovat se, být rychlejší, flexibilnější, šťastnější. A taky si vybíráme, kde, s kým, v jakém prostředí, kdy budeme sportovat a očekáváme jako klienti určitý servis. A tady se to přesně láme – kdo se věnuje své komunitě lidí, kteří k němu chodí cvičit, je aktivní na sociálních sítích, má ve studiu čisto, příjemné prostředí a milé trenéry. To a mnoho dalšího je zárukou klientely. Pokud majitelé sportovišť zaspí dobu, na zdech visí fotky mladíka Arnolda Schwarzeneggera, v posilovně je 20 let starý koberec a v rámci studiových lekcí nabízí stále jen kalanetiku, je potřeba něco změnit, jinak lidé půjdou o dům dál. V tento moment přichází do hry Sportfluence, naše know-how, zkušenosti, a hlavně touha spojená s nadšením pomáhat a měnit k lepšímu.

Jan: Já vidím potenciál hlavně v tom, že u nás opravdu velká část populace vůbec nesportuje. Když bychom se porovnali se západními zeměmi, tak zaostáváme o desítky procent. Je tu obrovské množství potenciálních zákazníků, které se zatím nikomu nepodařilo oslovit a my věříme, že se nám to společnou silou sportovní komunity podaří.

Jak jsou na tom majitelé sportovních center, areálů ve smyslu marketingu a jeho efektivního využití? Vnímají investici do marketingu jako cestu k úspěchu?

Barbora: Je to hodně individuální a záleží i na zkušenosti majitele či manažera sportoviště. První budget, který se snižuje v případě nutnosti je právě ten marketingový. Ano, ušetříte krátkodobě náklady, ale přicházíte o dlouhodobě budovaný vztah mezi vámi a klienty. Jakmile je zase lépe, marketingu se budget vrátí, poplácá se po ramenou s pobídkou, máte budget, tak chceme vidět výsledky. Právě tady dochází k nepochopení a častým kolizím. Marketingové aktivity a jejich měřitelnost je někdy komplikovaná a pro lidi s analytickým myšlením a nutností mluvit v číslech je pak těžší ze strany marketéra obhájit nutnost investice do marketingových aktivit. Lepší to rozhodně je, ale vnímám, že menší a střední podnikatele v oblasti sportu mají pocit, že marketing se řeší jen u velkých firem a projektů a že oni ho nepotřebují. Opak je pravdou. I za málo peněz můžete mít hodně muziky, stačí jen chtít, naslouchat a důvěřovat.

Jan: Já bych k tomu jen dodal, že ze své zkušenosti znám spoustu podnikatelů, kteří si mysleli, že se marketingu věnovat nemusí. Do rozjetého vlaku už nestihli nastoupit a nahradili je jiní. Doba se mění a my se musíme měnit s ní, jinak nás předběhne.

Kdo jsou vaši nejčastější klienti? 

Barbora: Sportfluence cílí na malé a střední podnikatele, protože pro ně je často vidina podpory marketingové agentury finančně nedosažitelná. My toto vnímání chceme změnit, být přístupnější a flexibilnější, ale s neměnným důrazem na kvalitu služeb. Máme stejný přístup k malému jógovému studiu o 10 m2 jako k velké síti fitness center. Pro nás je vždycky zákazník a jeho potřeby na prvním místě.

Jan: Dále pak trenéři, instruktoři a podobní, kteří by chtěli vybudovat svůj osobní brand, ale mnohdy na to nemají čas ani kapacitu, a tak si navzájem vypomůžeme. Každý sportfluencer má velký potenciál motivovat lidi okolo sebe a my chceme pomoct tento potenciál naplnit.

Pokud vás osloví klient iniciativy #restartpodnikani, co jim konkrétně můžete nabídnout?

Barbora: Náš čas, energii, zkušenosti a vůli zlepšovat sportovní prostředí. Nasloucháme, snažíme se analyzovat jádro problému, vydefinovat si příležitosti a přicházíme s návrhy změn nebo nových aktivit. Naše první setkání s klienty jsou často sportovně laděná, proč bych měla sedět u stolu v kavárně, když si můžeme jít společně zaběhat a u toho probrat otázky podnikání. Na druhou stranu dobrou kávou a snídaní také nepohrdneme a přizpůsobujeme se možnostem klienta. Po první schůzce a představení projektu přichází na řadu naše interní analýza, kdy děláme rešerši a odkrýváme množné kostlivce, nové příležitosti a postupně formujeme plán změny, transformace a úprav projektu. Vše je na dohodě s klientem, jaké jsou aktuálně možnosti časové, lidských zdrojů, finanční a podle toho se plán upravuje. Jsme rádci, profesionálové, sportovní parťáci s jasným tahem na branku.

Jan: S každým se rádi potkáme a seznámíme. Jen z obyčejné schůzky může vzniknout spousta dobrých nápadů. Základem je vyslechnout si klienta, pochopit jeho vizi a následně přijít s nápady, návrhy a akčním plánem. Nabízíme partnerství, nový pohled na věc a propojení se sportfluencer komunitou.

Je pro vás při komunikaci s klientem benefit, že pocházíte ze sportovního prostředí?

Barbora: Je a na tom je celý náš projekt postavený. Rozumíme si, mluvíme stejným jazykem, spojuje nás zaměření na výkon, milujeme nové výzvy a když něco občas bolí, tak to překonáme, protože to k celé cestě patří. Je to skvělé i na small talk, často se bavíme dlouze o sportu a po dvou hodinách zjistíme, že jsme vlastně ani ještě nezačali řešit business. Bereme se navzájem jako jedna rodina, na nic si nehrajeme a skvěle se mi s lidmi ze sportovního prostředí spolupracuje.

Jan: Navíc přeci každý ví, že sportovci patří mezi nejlepší zaměstnance a podnikatele. Sport nás naučil tvrdé práci, cílevědomosti, soutěživosti, time managementu, a hlavně nám ukázal, že poctivá příprava je cesta k úspěchu. My si zakládáme na týmové práci a pozitivním přístupu.

Jaké máte se Sportfluence cíle na nadcházející měsíce?

Barbora: Naším cílem je projekt ukotvit, dát mu pevné základy, řád, učit se a aktivně naslouchat potřebám klientů. Zatím netoužíme po velkých zakázkách, chceme pomáhat lidem jako jsme my, nadšeným sportovcům, co chtějí zvýšit úroveň a povědomí o sportu a přimět lidi k tomu, aby se více hýbali. Díky vybudované síti kontaktů budeme pojítkem mezi sportovními projekty, majiteli sportovišť, sportfluencery, firmami a klienty. Je to náš první společný podnikatelský projekt s manželem a je to pro nás v tomto směru výzva, ale zvládli jsme toho už společně tolik, že společné podnikání vidím jako pozitivní společný krok.

Jan: Dáváme si postupné cíle, stále se chceme zlepšovat, zkvalitňovat naše služby a sbírat zkušenosti od našich klientů od který se samozřejmě také hodně učíme. Já tomu říkám týmová práce, tvoříme tým se společným cílem a jedině poctivou prací dosáhneme nejlepších výsledků.

Společně podnikáte, pracujete, sportujete, jaký je váš recept na efektivní využití času, work-life balance a co plánujete na léto?

Barbora: Jednoznačně sport. Chodíme spolu běhat, cvičit, jezdíme na kolečkových bruslích a volný čas trávíme aktivně. Já jsem hodně to do a to be list člověk, takže mám ráda když mám vše na hodiny naplánované, abych vše stíhala. Někdy je to oříšek a začnu ubírat na spánku, což je špatně, ale zatím funguju a myslím, že to zvládám. Někdy je potřeba makat víc, někdy je to pozvolnější, hodně záleží na dynamice daného období. Tím, že nás Sportfluence baví, naplňuje a rozvíjí, tak ani nevnímáme, že to řešíme v čase, kdy lidé už dávno nepracují a dívají se třeba na seriály nebo si čtou knížku.

Jan: Naším cílem je skrze naše klienty a partnery namotivovat lidi ke sportu a zdravému životnímu stylu, do kterého patří také správná strava, spánek a regenerace. Proto je pro mě work-life balance prioritou, maximální výkony můžeme podávat pouze pokud jsem dobře odpočinutí, a to platí jak ve sportu, tak v životě. Proto se na léto moc těším a nejvíc na to až se společně proběhneme po horách.

Více informací najdete zde.

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Z punkové princezny podnikatelkou

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn-Taxis, někdejší punková princezna s natupírovaným účesem a výstředním make-upem, dobývala v 80. letech minulého století titulní stránky nejen německého tisku. Po náhlé smrti manžela Johanna von Thurn-Taxise, s nímž má tři děti,

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Aktuálně na německém webu

Von einer Punkprinzessin zur Geschäftsfrau 

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn und Taxis, einstige Punk-Prinzessin, mit toupiertem Haar und grellem Make-up, füllte in den 1980er Jahren die Titelseiten nicht nur der deutschen Presse. Nach dem plötzlichen Tod ihres Mannes Johannes von Thurn und

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač.