#restartpodnikani / PARTNEŘI Barbora a Jan Langer, agentura Sportfluence: sport + influencer + marketing

Cílem projektu Sportfluence je pozvednout vnímání marketingu ve sportovním prostředí, propojit sportovce a influencery ze světa sportu s provozovateli sportovních studií, areálu, klubů a gymů. Sportfluence je partnerem iniciativy #restartpodnikani; pozvání na rozhovor přijali zakladatelé agentury Barbora a Jan Langer.

Sport je provází celý život, je součástí jejich DNA. Seznámili se při běhu a společný volný čas je naplněn sportovními aktivitami. Stojí za agenturou Sportfluence, která propojuje sportfluencery s provozovateli sportovišť. Společnými silami propagují sport, zdravý životní styl a snaží se ke sportu přivést co nejvíce lidí. Nabídka služeb zahrnuje poradenství a servis od sociálních sítí, přes branding, kampaně až po business development. Mnohaleté pracovní zahraniční zkušenosti si nechtějí nechat jen pro sebe, ale využít své know-how k podpoře těch, kterým rozumí nejvíce – lidem, kteří milují sport.

Náš rozhovor začali větou: „Jsme rádi za společné propojení s kampaní reSTARTpodnikání. Vážíme si, že Sportfluence může být partnerem tohoto projektu. V dnešní nelehké době o restartu musí uvažovat každý, to se nevyhne ani provozovatelům a podnikatelům ve světě sportu.“

Barboro, Jane, pojem sportfluencer marketing je pro mnohé čtenáře novinkou a rádi by si obohatili marketingový slovník. Můžete nám nastínit, co si pod pojmem sportfluencer marketing máme představit?

Barbora: Máte pravdu, může to znít krkolomně, ale když se to rozloží na 3 slova: sport + influencer + marketing, tak už to začne dávat lidem více smysl. Naším cílem je nejenom propojovat influencery ze světa sportu s podnikateli v oblasti sportu, ale také oběma skupinám nabídnout celou paletu služeb zahrnující marketingovou strategii, sociální sítě, PR, business development a další. My víme, jak je důležité aktivně klientům naslouchat a díky tomu i s malým projektem dokážeme společně dělat úžasné a velké věci.

Jan: Pro mě je sportfluencer kdokoliv, kdo sportuje a zároveň přivedl nebo namotivoval ke sportu někoho dalšího. Ano, zdálo by se, že nás je hodně, ale opak je pravdou. Často žijeme v bublině a nevnímáme, kolik je kolem nás nesportovců. Sportfluenceři mají velký potenciál a já doufám, že se nám ho podaří využít.

Vaše agentura Sportfluence je zaměřena primárně na sportovní prostředí. V čem vidíte v této oblasti největší potenciál?

Barbora: Lidé si stále více uvědomují, že sport je důležitý nejen pro váš zevnějšek a pro to, jak vypadáme, ale především pro naši psychiku a správné fungování našeho organismu. Už se neběhá proto, abych shodila nějaká kila, ale především pro psychickou pohodu, být součástí komunity, pracovat na svých nedostatcích, zlepšovat se, být rychlejší, flexibilnější, šťastnější. A taky si vybíráme, kde, s kým, v jakém prostředí, kdy budeme sportovat a očekáváme jako klienti určitý servis. A tady se to přesně láme – kdo se věnuje své komunitě lidí, kteří k němu chodí cvičit, je aktivní na sociálních sítích, má ve studiu čisto, příjemné prostředí a milé trenéry. To a mnoho dalšího je zárukou klientely. Pokud majitelé sportovišť zaspí dobu, na zdech visí fotky mladíka Arnolda Schwarzeneggera, v posilovně je 20 let starý koberec a v rámci studiových lekcí nabízí stále jen kalanetiku, je potřeba něco změnit, jinak lidé půjdou o dům dál. V tento moment přichází do hry Sportfluence, naše know-how, zkušenosti, a hlavně touha spojená s nadšením pomáhat a měnit k lepšímu.

Jan: Já vidím potenciál hlavně v tom, že u nás opravdu velká část populace vůbec nesportuje. Když bychom se porovnali se západními zeměmi, tak zaostáváme o desítky procent. Je tu obrovské množství potenciálních zákazníků, které se zatím nikomu nepodařilo oslovit a my věříme, že se nám to společnou silou sportovní komunity podaří.

Jak jsou na tom majitelé sportovních center, areálů ve smyslu marketingu a jeho efektivního využití? Vnímají investici do marketingu jako cestu k úspěchu?

Barbora: Je to hodně individuální a záleží i na zkušenosti majitele či manažera sportoviště. První budget, který se snižuje v případě nutnosti je právě ten marketingový. Ano, ušetříte krátkodobě náklady, ale přicházíte o dlouhodobě budovaný vztah mezi vámi a klienty. Jakmile je zase lépe, marketingu se budget vrátí, poplácá se po ramenou s pobídkou, máte budget, tak chceme vidět výsledky. Právě tady dochází k nepochopení a častým kolizím. Marketingové aktivity a jejich měřitelnost je někdy komplikovaná a pro lidi s analytickým myšlením a nutností mluvit v číslech je pak těžší ze strany marketéra obhájit nutnost investice do marketingových aktivit. Lepší to rozhodně je, ale vnímám, že menší a střední podnikatele v oblasti sportu mají pocit, že marketing se řeší jen u velkých firem a projektů a že oni ho nepotřebují. Opak je pravdou. I za málo peněz můžete mít hodně muziky, stačí jen chtít, naslouchat a důvěřovat.

Jan: Já bych k tomu jen dodal, že ze své zkušenosti znám spoustu podnikatelů, kteří si mysleli, že se marketingu věnovat nemusí. Do rozjetého vlaku už nestihli nastoupit a nahradili je jiní. Doba se mění a my se musíme měnit s ní, jinak nás předběhne.

Kdo jsou vaši nejčastější klienti? 

Barbora: Sportfluence cílí na malé a střední podnikatele, protože pro ně je často vidina podpory marketingové agentury finančně nedosažitelná. My toto vnímání chceme změnit, být přístupnější a flexibilnější, ale s neměnným důrazem na kvalitu služeb. Máme stejný přístup k malému jógovému studiu o 10 m2 jako k velké síti fitness center. Pro nás je vždycky zákazník a jeho potřeby na prvním místě.

Jan: Dále pak trenéři, instruktoři a podobní, kteří by chtěli vybudovat svůj osobní brand, ale mnohdy na to nemají čas ani kapacitu, a tak si navzájem vypomůžeme. Každý sportfluencer má velký potenciál motivovat lidi okolo sebe a my chceme pomoct tento potenciál naplnit.

Pokud vás osloví klient iniciativy #restartpodnikani, co jim konkrétně můžete nabídnout?

Barbora: Náš čas, energii, zkušenosti a vůli zlepšovat sportovní prostředí. Nasloucháme, snažíme se analyzovat jádro problému, vydefinovat si příležitosti a přicházíme s návrhy změn nebo nových aktivit. Naše první setkání s klienty jsou často sportovně laděná, proč bych měla sedět u stolu v kavárně, když si můžeme jít společně zaběhat a u toho probrat otázky podnikání. Na druhou stranu dobrou kávou a snídaní také nepohrdneme a přizpůsobujeme se možnostem klienta. Po první schůzce a představení projektu přichází na řadu naše interní analýza, kdy děláme rešerši a odkrýváme množné kostlivce, nové příležitosti a postupně formujeme plán změny, transformace a úprav projektu. Vše je na dohodě s klientem, jaké jsou aktuálně možnosti časové, lidských zdrojů, finanční a podle toho se plán upravuje. Jsme rádci, profesionálové, sportovní parťáci s jasným tahem na branku.

Jan: S každým se rádi potkáme a seznámíme. Jen z obyčejné schůzky může vzniknout spousta dobrých nápadů. Základem je vyslechnout si klienta, pochopit jeho vizi a následně přijít s nápady, návrhy a akčním plánem. Nabízíme partnerství, nový pohled na věc a propojení se sportfluencer komunitou.

Je pro vás při komunikaci s klientem benefit, že pocházíte ze sportovního prostředí?

Barbora: Je a na tom je celý náš projekt postavený. Rozumíme si, mluvíme stejným jazykem, spojuje nás zaměření na výkon, milujeme nové výzvy a když něco občas bolí, tak to překonáme, protože to k celé cestě patří. Je to skvělé i na small talk, často se bavíme dlouze o sportu a po dvou hodinách zjistíme, že jsme vlastně ani ještě nezačali řešit business. Bereme se navzájem jako jedna rodina, na nic si nehrajeme a skvěle se mi s lidmi ze sportovního prostředí spolupracuje.

Jan: Navíc přeci každý ví, že sportovci patří mezi nejlepší zaměstnance a podnikatele. Sport nás naučil tvrdé práci, cílevědomosti, soutěživosti, time managementu, a hlavně nám ukázal, že poctivá příprava je cesta k úspěchu. My si zakládáme na týmové práci a pozitivním přístupu.

Jaké máte se Sportfluence cíle na nadcházející měsíce?

Barbora: Naším cílem je projekt ukotvit, dát mu pevné základy, řád, učit se a aktivně naslouchat potřebám klientů. Zatím netoužíme po velkých zakázkách, chceme pomáhat lidem jako jsme my, nadšeným sportovcům, co chtějí zvýšit úroveň a povědomí o sportu a přimět lidi k tomu, aby se více hýbali. Díky vybudované síti kontaktů budeme pojítkem mezi sportovními projekty, majiteli sportovišť, sportfluencery, firmami a klienty. Je to náš první společný podnikatelský projekt s manželem a je to pro nás v tomto směru výzva, ale zvládli jsme toho už společně tolik, že společné podnikání vidím jako pozitivní společný krok.

Jan: Dáváme si postupné cíle, stále se chceme zlepšovat, zkvalitňovat naše služby a sbírat zkušenosti od našich klientů od který se samozřejmě také hodně učíme. Já tomu říkám týmová práce, tvoříme tým se společným cílem a jedině poctivou prací dosáhneme nejlepších výsledků.

Společně podnikáte, pracujete, sportujete, jaký je váš recept na efektivní využití času, work-life balance a co plánujete na léto?

Barbora: Jednoznačně sport. Chodíme spolu běhat, cvičit, jezdíme na kolečkových bruslích a volný čas trávíme aktivně. Já jsem hodně to do a to be list člověk, takže mám ráda když mám vše na hodiny naplánované, abych vše stíhala. Někdy je to oříšek a začnu ubírat na spánku, což je špatně, ale zatím funguju a myslím, že to zvládám. Někdy je potřeba makat víc, někdy je to pozvolnější, hodně záleží na dynamice daného období. Tím, že nás Sportfluence baví, naplňuje a rozvíjí, tak ani nevnímáme, že to řešíme v čase, kdy lidé už dávno nepracují a dívají se třeba na seriály nebo si čtou knížku.

Jan: Naším cílem je skrze naše klienty a partnery namotivovat lidi ke sportu a zdravému životnímu stylu, do kterého patří také správná strava, spánek a regenerace. Proto je pro mě work-life balance prioritou, maximální výkony můžeme podávat pouze pokud jsem dobře odpočinutí, a to platí jak ve sportu, tak v životě. Proto se na léto moc těším a nejvíc na to až se společně proběhneme po horách.

Více informací najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Válka mění internet

Česká republika je od července předsednickou zemí Evropské komise a její role na dalších šest měsíců významně vzroste. Klíčovou roli přitom bude hrát Věra Jourová jakožto místopředsedkyně Evropské komise a nejvýše postavený český politik v Bruselu. S N&N hovořila o budoucnosti internetu, energetiky a také o zločinu a trestu.
Shuterstock
Přečtěte si

Mosty přes rozbouřenou vodu

Agrese Kremlu na Ukrajině nebývale otřásla Západem a sjednotila ho. N&N Magazín se zeptal různých společností, jak situaci vnímají ze svého pohledu.

Nejčtenější v kategorii Business