Většina drážďanských památek se nachází v historickém Starém městě a projdete je v klidu pěšky. Za dnešní dominantu Drážďan je považován kostel Frauenkirche (česky obvykle označovaný jako kostel Panny Marie), vůbec nejznámější památka Drážďan. Slavný je ani ne tak z historického hlediska, jako spíš symbol poválečné i postkomunistické obnovy NDR. Tento protestantský chrám byl zcela zničen při spojeneckém bombardování Drážďan v únoru 1945 a po sjednocení Německa znovu vystavěn. Každá část původní stavby, sebemenší úlomek či kámen, byla zaevidována a podle počítačových modelů znovu instalována do stavby. Touto neuvěřitelně náročnou a pracnou metodou se podařilo kostel ze 43 procent obnovit z původních dílů.
Před dvěma lety otřásla Drážďany loupež století, jak vloupání do slavné klenotnice Historická Zelená klenba v areálu Rezidenčního zámku v barokním centru nazvala místní média. Pachatele sice policie již dopadla, po klenotech se nicméně slehla zem a příslušné úřady řeší, jak zvýšit bezpečnost uměleckých sbírek v muzeích či galeriích.
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
Statistiky
Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez soudního předvolání, dobrovolného vyhovění ze strany vašeho poskytovatele internetových služeb nebo dodatečných záznamů od třetí strany nelze informace uložené nebo získané pouze pro tento účel obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.