Freshlabels na Letné a vaše denní dávka udržitelnosti

Na pražské Letné otevřela nová pobočka koncept storu Freshlabels, která je orientována výhradně na udržitelné značky a produkty. Již pátý kamenný obchod Freshlabels je k životnímu prostředí šetrný nejen svým zbožím, ale i designem prodejny, za nímž stojí architektka Lenka Míková.

Na adrese, kde se koncem loňského roku uskutečnil zimní pop up, je nyní pro zákazníky otevřená plnohodnotná prodejna, která je splněním dalšího podnikatelského snu úspěšné dvojice zakladatelů. „Obchod, kde budou jen udržitelné značky, jsme si přáli otevřít už dlouho. Je to další milník v rámci naší dlouhodobé snahy o podporu udržitelnosti a odpovědnosti v módním průmyslu. Víc než kdy jindy je teď důležité myslet na to, co si kupujeme, a dát přednost produktům, které jsou nadčasové, kvalitní a co nejšetrnější k životnímu prostředí,“ uvádí Jan Bouška, jeden ze zakladatelů Freshlabels.

Tým studia Lenka Míková architekti a zakladatelé Freshlabels Jakub Veselský a Jan Bouška.

A na které značky v prodejně narazíte? Jsou to jen ty, které prošly přísným výběrem a získaly tzv. Sustainable Tag. Ten vychází ze systému hodnocení formou dotazníku, který pro tento účel tým Freshlabels sestavil a rozeslal mezi všechny značky, s nimiž spolupracuje. Dotazník hodnotí sedm kritérií a zohledňuje materiál, výrobu, znalost dodavatelského řetězce, radius výroby, společenskou odpovědnost firem a získané certifikáty. Aby značka tento tag získala, musí v dotazníku získat alespoň 4 ze 7 možných bodů.

Naším cílem je poskytnout co nejtransparentnější informace. Proto máme nově všechny detaily o udržitelnosti jednotlivých značek uvedené u produktů na e-shopu a každý se během pár kliků dozví, jak si která značka stojí,“ vysvětluje Barbora Geršlová, head buyer a garant udržitelnosti ve Freshlabels.

Barbora Geršlová.

Letenská prodejna je pro Freshlabels zatím tou největší. Kromě toho vyniká také designem, ve kterém se odráží důraz na udržitelnost a ohled na životní prostředí. Architektka Lenka Míková, která je mimo jiné autorkou návrhu berlínské pobočky Freshlabels, využila materiály jako recyklovaný tetrapak a propojila je s původním interiérem z 90. let tak, aby se muselo co nejméně bourat a v budoucnu šlo prostor snadno upravovat. Kompletní vybavení obchodu lze také přesunout a v případě potřeby využít i v jiném prostoru. Díky tomu koncept redukuje zbytečný odpad a je ukázkovým příkladem ohleduplnosti.

Adresa nového Freshlabels Sustainable Store je Milady Horákové 11, Praha 7. Otevírací doba je od pondělí do soboty od 11:00 do 19:00.

Více najdete zde.

Nejčtenější v kategorii Society

Aktuálně na českém webu

Z punkové princezny podnikatelkou

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn-Taxis, někdejší punková princezna s natupírovaným účesem a výstředním make-upem, dobývala v 80. letech minulého století titulní stránky nejen německého tisku. Po náhlé smrti manžela Johanna von Thurn-Taxise, s nímž má tři děti,

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Aktuálně na německém webu

Von einer Punkprinzessin zur Geschäftsfrau 

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn und Taxis, einstige Punk-Prinzessin, mit toupiertem Haar und grellem Make-up, füllte in den 1980er Jahren die Titelseiten nicht nur der deutschen Presse. Nach dem plötzlichen Tod ihres Mannes Johannes von Thurn und

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač.