Freshlabels na Letné a vaše denní dávka udržitelnosti

Na pražské Letné otevřela nová pobočka koncept storu Freshlabels, která je orientována výhradně na udržitelné značky a produkty. Již pátý kamenný obchod Freshlabels je k životnímu prostředí šetrný nejen svým zbožím, ale i designem prodejny, za nímž stojí architektka Lenka Míková.

Na adrese, kde se koncem loňského roku uskutečnil zimní pop up, je nyní pro zákazníky otevřená plnohodnotná prodejna, která je splněním dalšího podnikatelského snu úspěšné dvojice zakladatelů. „Obchod, kde budou jen udržitelné značky, jsme si přáli otevřít už dlouho. Je to další milník v rámci naší dlouhodobé snahy o podporu udržitelnosti a odpovědnosti v módním průmyslu. Víc než kdy jindy je teď důležité myslet na to, co si kupujeme, a dát přednost produktům, které jsou nadčasové, kvalitní a co nejšetrnější k životnímu prostředí,“ uvádí Jan Bouška, jeden ze zakladatelů Freshlabels.

Tým studia Lenka Míková architekti a zakladatelé Freshlabels Jakub Veselský a Jan Bouška.

A na které značky v prodejně narazíte? Jsou to jen ty, které prošly přísným výběrem a získaly tzv. Sustainable Tag. Ten vychází ze systému hodnocení formou dotazníku, který pro tento účel tým Freshlabels sestavil a rozeslal mezi všechny značky, s nimiž spolupracuje. Dotazník hodnotí sedm kritérií a zohledňuje materiál, výrobu, znalost dodavatelského řetězce, radius výroby, společenskou odpovědnost firem a získané certifikáty. Aby značka tento tag získala, musí v dotazníku získat alespoň 4 ze 7 možných bodů.

Naším cílem je poskytnout co nejtransparentnější informace. Proto máme nově všechny detaily o udržitelnosti jednotlivých značek uvedené u produktů na e-shopu a každý se během pár kliků dozví, jak si která značka stojí,“ vysvětluje Barbora Geršlová, head buyer a garant udržitelnosti ve Freshlabels.

Barbora Geršlová.

Letenská prodejna je pro Freshlabels zatím tou největší. Kromě toho vyniká také designem, ve kterém se odráží důraz na udržitelnost a ohled na životní prostředí. Architektka Lenka Míková, která je mimo jiné autorkou návrhu berlínské pobočky Freshlabels, využila materiály jako recyklovaný tetrapak a propojila je s původním interiérem z 90. let tak, aby se muselo co nejméně bourat a v budoucnu šlo prostor snadno upravovat. Kompletní vybavení obchodu lze také přesunout a v případě potřeby využít i v jiném prostoru. Díky tomu koncept redukuje zbytečný odpad a je ukázkovým příkladem ohleduplnosti.

Adresa nového Freshlabels Sustainable Store je Milady Horákové 11, Praha 7. Otevírací doba je od pondělí do soboty od 11:00 do 19:00.

Více najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Berlínský zpravodaj ČT Martin Jonáš: Problematické dědictví po Angele Merkelové

Vrchol éry Angely Merkelové nastal 22. září 2013, okolo půl deváté večer. Krátce předtím se uzavřely volební místnosti. Jedny z prvních povolebních odhadů tehdy předpověděly, že její strana získá ve volbách absolutní většinu. Něco takového se naposledy podařilo muži, po kterém se jmenuje sídlo CDU. Angela Merkelová v tu chvíli sahala po vavřínech Konrada Adenauera. Po osmi letech od tohoto úspěchu nejvlivnější žena Evropy s politikou končí, a mnohé je jinak.
Přečtěte si

Kateřina Cajthamlová: Chlap by měl umírat v botách

Lékařka a psychoterapeutka MUDr. Kateřina Cajthamlová už dneska ví, co má dělat, když ji v ordinaci začne pacient svádět. Ale nebylo to tak vždycky. Co ještě na sebe v Salónku Lucie Šilhové, jenž se konal v Art & Gallery Černá labuť 2. listopadu, prozradila populární doktorka a spoluautorka autobiografické knížky Zázraky jsou logické? To zapsala moderátorka večera, publicistka a novinářka Lucie Šilhová.
Přečtěte si

Motorky jsou v kurzu. Třídenní testovací jízdy v Inveltu měly rekordní účast příznivců mnichovského BMW

Motorkářská sezona již začala plným tempem a i tento rok společnost Invelt umožnila milovníkům motorek BMW otestovat kompletní řadu modelů z nabídky mnichovského výrobce exkluzivních motocyklů v rámci BMW Motorrad RoadShow Invelt 2021.Vzhledem k opatřením nebylo letos možné realizovat tradiční jednodenní sraz majitelů strojů BMW, kdy od pražského Inveltu vyráželi účastníci na spanilou jízdu. Všichni se shodnou na tom, že při koupi motorky jsou klíčové testovací jízdy, a proto se letošní akce s nabídkou vybírat a testovat v rámci třídenní roadshow z osmnácti strojů BMW až čtyři denně těšila maximální možné účasti. Celý program byl zajištěn za respektování mimořádných a ochranných opatření vlády.

Nejčtenější v kategorii Society