Jan Pihar, Dachser: Centrum Prahy budeme zásobovat zcela bezemisně

Redakce N&N Czech-German Magazine spustila unikátní projekt: pod názvem “Sedm mostů – Sieben Brücken” představuje německé společnosti a osobnosti působící v Česku a české působící v Německu. Na otázky nám odpověděl Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic.

Jan Pihar. Foto: Dachser

Rodinná společnost Dachser, založená Thomasem Dachserem v roce 1930 a sídlící v německém Kemptenu, je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. V současnosti zaměstnává 30 800 lidí ve 387 pobočkách a má zastoupení ve 42 zemích světa. Za rok 2020 zrealizoval přepravu 78,6 milionů zásilek o celkové tonáži 39,8 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2020 činil 5,6 miliard euro.

Jak dlouho je vaše firma na českém trhu?

Historie společnosti Dachser v České republice sahá do roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Portfolio společnosti bylo postupně rozšířeno i o služby v oblasti letecké a námořní dopravy. V roce 2004 se E.S.T. stala exkluzivním partnerem společnosti Dachser pro Českou republiku, v roce 2006 uzavřela smlouvu o joint venture s mezinárodním poskytovatelem logistických služeb Dachser a začala vystupovat pod jménem Dachser E.S.T. a.s. Proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010.

V České republice disponujeme více než 60 500 m² distribučních a překládkových skladových ploch po celé republice a na osmi pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Břeclavi, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Praze a na pobočce Dachser Cargoplus) v současné době zaměstnáváme 570 lidí.

Jaké jsou vaše nejbližší pracovní plány v Česku?

Máme za sebou úspěšnou polovinu roku, ve které jsme zaznamenali dvouciferný růst jak v počtu odbavených zásilek, tak i v jejich celkové tonáži, a v současné době nás velmi zaměstnává logistika pro předvánoční období. Stojíme také před spuštěním plně bezemisního zásobování centra Prahy, z naší pobočky na Kladně pomocí kombinace vozidel na elektropohon.

Na co jste nejvíce hrdí, co se Vám v Česku povedlo?

Viděno optikou dlouhodobého horizontu, povedlo se nám vybudovat společnosti Dachser v České republice dobré renomé a dostat se na špičku logistických providerů u nás. Pokud se naopak ohlédneme do minulosti nedávné, jsme hrdí na to, jak se nám podařilo přizpůsobit se celosvětové koronakrizi a udržet všechny dodavatelské řetězce v chodu, včetně těch nejvíce postižených – leteckých přeprav – když jsme pro naše zákazníky zorganizovali vlastní charterové lety do a z nejvýznamnějších světových obchodních destinací.

Jak vaše podnikání v Česku ovlivnila pandemie, jaké vidíte poučení z krize?

Logistiku ovlivnila koronakrize mnoha způsoby, ale především ukázala v plném světle její nezbytnost pro moderní společnost. Všichni si přece ještě pamatujeme, jak jsme v přímém přenosu sledovali přistání leteckých speciálů s rouškami a zdravotnickým materiálem. Pro naši konkrétní operativu znamenala koronakrize urychlení digitalizace a datových přenosů a přechod na novou formu spolupráce s minimalizací osobních kontaktů jak v rámci společnosti, tak i se zákazníky. Věřím, že jsme si všichni uvědomili, jak křehká je naše společnost, jak skvělá dokáže být solidarita mezi lidmi a jak moc je užitečné myslet takzvaně out-of-the-box.

Kterou otázku byste rád položil sám sobě?

Jaký bude svět v logistice za deset let? A zároveň bych na ni velmi rád znal správnou odpověď, protože logistikou teď hýbou skutečné změny, od zavádění alternativních pohonů, samořídících vozidel, dronů a robotizace přes hledání cest k využití strojového učení a datové vědy až po absorbování velkých demografických změn.

Zkusili byste popsat Vašeho zákazníka v sedmi slovech?

Zákazník Dachseru je středně velká nebo velká výrobní či retailová společnost, která vidí v logistice svou přidanou hodnotu.

Předchozí díl ankety:
Thomas Geissler, T-Mobile: Vynikající zákaznický servis je pro české zákazníky stále důležitější
Příští díly ankety:
Siemens, Mercedes, Bosch, Czech Trade, Braun Partners, Radka Fashion

Sedm mostů ?? – ?? Sieben Brücken

Redakce N&N Magazine spustila rozsáhlý projekt Sedm mostů – Sieben Brücken. Představuje v něm formou ankety se sedmi otázkami významné německé firmy zastoupené v České republice a české společnosti a organizace s aktivitami v Německu.

Prezentace volně navazuje na knihu Zeď mezi námi z produkce N&N Magazine, která popisuje příběhy Čechů v Německu a Němců v Česku a je nominována na Frankfurtský knižní veletrh 2021.

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Jsme na sexuální křižovatce?

       ·   05.07.2024
Co je největší hrozba dneška? Globální emise! Sociální média a epidemie osamělosti! Politika zalidněná psychopaty! Umělá inteligence! Ale kde že… Je to sexuální revoluce, která vstoupila do fáze, kdy vůbec nevíme, co z ní vyleze.

Andy Warhol v Berlíně pro nepuritány

       ·   23.06.2024
Na nově otevřené výstavě Andyho Warhola v Neue Nationalgalerie najdete vše, jen ne to, co čekáte: v hlavní roli muži, a části jejich těla, často v erotických polohách. Tak explicitní výstava v historii Galerie zde snad ještě nebyla.

Aktuálně na německém webu

Sind wir an der sexuellen Kreuzung?

       ·   05.07.2024
Was ist die größte Bedrohung der Gegenwart? Die globalen Emissionen! Soziale Medien und die Einsamkeitsepidemie! Eine von Psychopathen bevölkerte Politik! Künstliche Intelligenz! Ach wo... Es ist die sexuelle Revolution, die in eine Phase eingetreten ist,