Jan Pihar, Dachser: Centrum Prahy budeme zásobovat zcela bezemisně

Redakce N&N Czech-German Magazine spustila unikátní projekt: pod názvem “Sedm mostů – Sieben Brücken” představuje německé společnosti a osobnosti působící v Česku a české působící v Německu. Na otázky nám odpověděl Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic.

Jan Pihar. Foto: Dachser

Rodinná společnost Dachser, založená Thomasem Dachserem v roce 1930 a sídlící v německém Kemptenu, je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. V současnosti zaměstnává 30 800 lidí ve 387 pobočkách a má zastoupení ve 42 zemích světa. Za rok 2020 zrealizoval přepravu 78,6 milionů zásilek o celkové tonáži 39,8 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2020 činil 5,6 miliard euro.

Jak dlouho je vaše firma na českém trhu?

Historie společnosti Dachser v České republice sahá do roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Portfolio společnosti bylo postupně rozšířeno i o služby v oblasti letecké a námořní dopravy. V roce 2004 se E.S.T. stala exkluzivním partnerem společnosti Dachser pro Českou republiku, v roce 2006 uzavřela smlouvu o joint venture s mezinárodním poskytovatelem logistických služeb Dachser a začala vystupovat pod jménem Dachser E.S.T. a.s. Proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010.

V České republice disponujeme více než 60 500 m² distribučních a překládkových skladových ploch po celé republice a na osmi pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Břeclavi, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Praze a na pobočce Dachser Cargoplus) v současné době zaměstnáváme 570 lidí.

Jaké jsou vaše nejbližší pracovní plány v Česku?

Máme za sebou úspěšnou polovinu roku, ve které jsme zaznamenali dvouciferný růst jak v počtu odbavených zásilek, tak i v jejich celkové tonáži, a v současné době nás velmi zaměstnává logistika pro předvánoční období. Stojíme také před spuštěním plně bezemisního zásobování centra Prahy, z naší pobočky na Kladně pomocí kombinace vozidel na elektropohon.

Na co jste nejvíce hrdí, co se Vám v Česku povedlo?

Viděno optikou dlouhodobého horizontu, povedlo se nám vybudovat společnosti Dachser v České republice dobré renomé a dostat se na špičku logistických providerů u nás. Pokud se naopak ohlédneme do minulosti nedávné, jsme hrdí na to, jak se nám podařilo přizpůsobit se celosvětové koronakrizi a udržet všechny dodavatelské řetězce v chodu, včetně těch nejvíce postižených – leteckých přeprav – když jsme pro naše zákazníky zorganizovali vlastní charterové lety do a z nejvýznamnějších světových obchodních destinací.

Jak vaše podnikání v Česku ovlivnila pandemie, jaké vidíte poučení z krize?

Logistiku ovlivnila koronakrize mnoha způsoby, ale především ukázala v plném světle její nezbytnost pro moderní společnost. Všichni si přece ještě pamatujeme, jak jsme v přímém přenosu sledovali přistání leteckých speciálů s rouškami a zdravotnickým materiálem. Pro naši konkrétní operativu znamenala koronakrize urychlení digitalizace a datových přenosů a přechod na novou formu spolupráce s minimalizací osobních kontaktů jak v rámci společnosti, tak i se zákazníky. Věřím, že jsme si všichni uvědomili, jak křehká je naše společnost, jak skvělá dokáže být solidarita mezi lidmi a jak moc je užitečné myslet takzvaně out-of-the-box.

Kterou otázku byste rád položil sám sobě?

Jaký bude svět v logistice za deset let? A zároveň bych na ni velmi rád znal správnou odpověď, protože logistikou teď hýbou skutečné změny, od zavádění alternativních pohonů, samořídících vozidel, dronů a robotizace přes hledání cest k využití strojového učení a datové vědy až po absorbování velkých demografických změn.

Zkusili byste popsat Vašeho zákazníka v sedmi slovech?

Zákazník Dachseru je středně velká nebo velká výrobní či retailová společnost, která vidí v logistice svou přidanou hodnotu.

Předchozí díl ankety:
Thomas Geissler, T-Mobile: Vynikající zákaznický servis je pro české zákazníky stále důležitější
Příští díly ankety:
Siemens, Mercedes, Bosch, Czech Trade, Braun Partners, Radka Fashion

Sedm mostů ?? – ?? Sieben Brücken

Redakce N&N Magazine spustila rozsáhlý projekt Sedm mostů – Sieben Brücken. Představuje v něm formou ankety se sedmi otázkami významné německé firmy zastoupené v České republice a české společnosti a organizace s aktivitami v Německu.

Prezentace volně navazuje na knihu Zeď mezi námi z produkce N&N Magazine, která popisuje příběhy Čechů v Německu a Němců v Česku a je nominována na Frankfurtský knižní veletrh 2021.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Skromné vizionáře Uğura Şahina a Özlem Türeciovou proslavila vakcína proti covidu

Uğur Şahin a Özlem Türeciová. Ještě před rokem byl manželský pár vědců, podnikatelů a kolegů známý více méně pouze lidem z odborných kruhů. Nejpozději od zahájení očkování 27. prosince 2020 „jejich“ vakcínou zná jejich výzkumy i životní příběh celý svět. A média se naučila přepínat počítač do turecké klávesnice, aby správně zapsala jejich jména.

Nejčtenější v kategorii Business