Majitelka studia designových tapet Lavmi: Šlo to i v lockdownu. Lidé to doma chtěli mít hezčí

Česká značka Lavmi navrhuje autorské designové tapety a interiérové doplňky. Značka má originalitu a styl a dává si za cíl inspirovat k tvorbě harmonického domova. Své výrobky prodávají přes 12 let nejen v Čechách, ale třeba i v Japonsku či na Novém Zélandu. Za značkou dnes stojí hlavně Babeta Ondrová, grafická designérka.

Jak byste popsala vaši práci v Lavmi, co vás v ní naplňuje?

Lavmi je malá firma s malým počtem lidí. Já osobně navrhuju všechno, co si můžete v Lavmi koupit, dohlížím na výrobu, ale pečuju i o komunikaci směrem ven, třeba i o web. Těch dalších drobných neviditelných činností je ale spousta.

V Česku jste předním výrobcem tapet. Na co jste vy osobně nejvíce hrdá?

My vlastně nejsme výrobcem tapet, jsme designová značka, nemáme fabriku na výrobu, ale designové studio. Osobně jsem hrdá na vybudování značky, kterou lidi znají.

Nebyl to cíl, stalo se to proto, že jsme do Lavmi vložili veškerou energii a srdce. Dojímá mě, že si lidi opravdu lepí naše vzory doma na zeď a Lavmi tapety jim to tam dělají hezké. 

Rok 2020 přinesl mnoho změn. Co znamenal pro Vás?

Rok 2020 byl náročný, to víme. Ale my jsme paradoxně tapety prodávali dobře, i když byl jarní lockdown, protože lidé asi najednou zjistili, že to chtějí doma mít hezčí, tak nakupovali. Navzdory očekávání zlých časů se stal opak, ale v této době člověk neví, kdy se to zvrtne. Počítat musíme se vším.

Podobný rozhovor jsme dělali i se šéfy německé tapetářské značky Welter. Znáte ji? A mohou si vaše výrobky pořídit i němečtí zákazníci?

Ne, Welter popravdě neznám… Každopádně Lavmi tapety si i Němci můžou koupit přímo na stránkách Lavmi.de nebo na Lavmi.com,

Babeta Ondrová.

Jaké máte plány do roku 2021?

Plány jsou asi takové, že bychom chtěli mít novou kolekci, protože zákazníci čekají. A zároveň je v plánu přežít.

Tento článek si můžete přečíst i v němčině.

Mohlo by vás zajímat

Shuterstock
Přečtěte si

Mosty přes rozbouřenou vodu

Agrese Kremlu na Ukrajině nebývale otřásla Západem a sjednotila ho. N&N Magazín se zeptal různých společností, jak situaci vnímají ze svého pohledu.
Shutterstock
Přečtěte si

Hospodářský zázrak potřebuje nové impulzy a Češi chtějí být u toho

Když se počátkem 90. let vypravil Zbyněk Frolík do městečka Wickende v německém Porúří, měl jasný cíl: získat místní firmu Wissner-Bosserhoff pro společný plán. Frolík tehdy v Praze rozjížděl výrobu nemocničních lůžek a díky inovativním nápadům a kvalitní produkci se mu začínalo dařit. Pro ambici uspět se svým českým týmem na mezinárodním trhu ale potřeboval něco víc. A to něco měla být světově uznávaná značka „Made in Germany“.
Přečtěte si

Hlavní útok na Německo teprve přijde, říká spolumajitel značky Festka Michael Moureček

Skoro každý si někdy pořizoval kolo. Byly časy, kdy byl kupující rád, že na něj nějaké zbylo. V pozdějších letech to zase až takový problém nebyl, ale cyklista kolikrát po několika jízdách zjistil, že mu bicykl úplně nesedí. Trendem se nyní stává kupovat kola na míru. Pravda, není to nejlevnější záležitost, ale kdo si takový stroj pořídí, nedá na něj dopustit.

Nejčtenější v kategorii Business