Nejlepší malíři, fotografové, básníci a muzikanti

Vždy obdivuji, když někdo dělá něco ne proto, že musí, ale proto, že chce. Tak je to i v případě Milana Deutsche, který před 13 lety založil umělecký projekt E-MOC-E, který podporuje umělce v jejich tvorbě, pomáhá jim s prezentací díla a organizuje výstavy.Vždy obdivuji, když někdo dělá něco ne proto, že musí, ale proto, že chce. Tak je to i v případě Milana Deutsche, který před 13 lety založil umělecký projekt E-MOC-E, který podporuje umělce v jejich tvorbě, pomáhá jim s prezentací díla a organizuje výstavy.

Z letošní velké konkurence 40 soutěžících vybrala porota nejlepší malíře, fotografy, básníky a muzikanty. Na podzim 2019 jim pořádá výstavy a koncerty v Praze a dalších českých městech.

„Projekt e-moc-e vznikl s cílem motivovat umělce v jejich tvorbě a usnadnit jim organizačně i finančně prezentaci jejich díla. Mám velkou radost, že se komunita umělců i galerií a výstavních míst každým rokem rozšiřuje, že se umělci setkávají, navazují kontakty a vzájemně se mohou inspirovat,” říká zakladatel projektu Milan Deutsch. Spolu s ním stály u zrodu E-MOC-Í také Kateřina Pospíšilová (vicemiss ČR) a herečka Chantal Pouillain. Za třináct let prošlo jejich projektem již přes 440 umělců.

Vítězové E-MOC-E 2019:

Malba
Petr Samek – Jindřišská věž (1.–30. září, ) a Irena Procházková — galerie Prostě Kafe (1.–30. září)

Fotografie
Jan Škop a Kristýna Dražanová (společná výstava 1.–30. září, vernisáž 17. 9. v 19 hodin), galerie Alternatif Mezibranská

Hudba
Mario Boa + finalisté WonoSitoSedne a Happeace, koncert v klubu Mandragora, 24. 10. v 19 hodin

Poezie
Finalistky Radana Šatánková, Irena Topinková, Ingrid Hanušová a Sagtin. Taktéž Mandragora 24. 10. v 19 hodin

Umělci se vždy od března představují veřejnosti na internetové galerii www.e-moc-e.cz. Vítěze vybírá odborná porota, složená z 20 osobností české kultury a galeristů. Máte i vy chuť se přihlásit?

e-moc-e-praha-vystava

e-moc-e-praha-vystava-2

Text Danuše Siering

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Jakub Hrůša: Dirigent německého orchestru nemůže přejít žádný technický nedostatek. Němci by to vzali jako podfuk

V německých orchestrech nelze přejít žádný technický nedostatek pouhým vyjádřením víry ve zlepšení. Takový domnělý projev velkorysosti Němci vnímají jako podfuk na podstatě toho, proč se všichni sešli. Problém je potřeba vyřešit, zorientoval se v německé povaze už před lety Jakub Hrůša, dnes šéfdirigent Bamberských symfoniků v bavorském Bamberku a hlavní hostující dirigent České filhamonie a orchestru Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Římě. Jeho cíl je vždy stejný: vést a inspirovat orchestr k technicky dokonalému výkonu s určitou emoční nadstavbou. Přitom je třeba hledat rovnováhu. Jakmile ji dirigent najde, dochází k vzácné interakci, na níž se napojuje i publikum, popisuje. Bamberští symfonikové pod vedením Jakuba Hrůši zahrají 21. září v Praze na festivalu Dvořákova Praha.
FB Alexandry Koláčkové
Přečtěte si

Kulturní průvodce na léto do Prahy i Berlína

Sculpture Line 2022 – sochy opět vyrazí do ulic Vše plyne a vše se mění. Další ročník sochařského festivalu Sculpture line se uvelebil na náměstích, prostranstvích a zákoutích českých, moravských a evropských měst, aby i v komplikované společenské situaci demonstroval sílu sochařského umění. Jakousi základnou…

Nejčtenější v kategorii ArtDesign