Jak se dotkla koronovirová situace Klubu jsme se zeptali jeho majitele Petra Jandy.
Co Vám přinesla tato doba? Najdete v ní i něco pozitivního, třeba nějakou příležitost?
Asi všichni se potýkají s nějakou formou nejistoty a problémy s dodávkami zboží či materiálů. Obecně měl ale online segment velké štěstí, že nebyl zasažen tak tvrdě, co se poklesu odbytu týče. Stejně jsme na tom my. Po zavedení karantény sice poptávka nejprve prudce klesla, ale pak se postupně vrátila na původní úroveň. Vysvětluji si to tím, že během nejistoty a rizika neměli lidé moc myšlenek na barevné ponožky. Byť všichni víme, jak důležité je pro imunitu držet nohy v teple a nepodléhat trudomyslnosti.
Příležitost se otevřela firmám, které jsou schopné fungovat online. Lidem ubylo rušivých elementů a za poslední dva měsíce jsme udělali asi nejrychlejší skok ve vývoji softwaru za celou naši existenci. Odnášíme si z toho ponaučení, že osobních schůzek je třeba mít i v budoucnu méně a tradiční rozlišení na externisty a internisty se stírá v momentě, kdy nefunguje kancelář.
Vy jste přišli se zajímavým projektem Ponožkové tažení proti viru. Jaká myšlenka tento nápad spustila?
I my jsme chtěli v této době, která se hlavně zprvu jevila dost špatně, nějak přispět. Senioři v izolaci, rodiny rozdělené hranicemi a další skupiny postižené karanténou. Ty jsme chtěli potěšit a rozveselit. Po vzoru rytířů jsme zahájili Ponožkové tažení proti viru, v němž jsme zdarma, rozdali symbolických 638 párů ponožek za každý metr hory Blaník, která je dle pověsti o blanických rytířích symbolem naděje na získání svobody a svébytnosti českého národa. Akce byla velmi úspěšná. Ponožky jsme rozdali během 24 hodin. Obdrželi jsme mnoho děkovných dopisů, kterých si velmi vážíme. Často byly poetické a plné emocí. To nás zahřálo u srdce.
Posíláte tedy ponožky i do zahraničí?
Ano, posíláme. A zahraničních členů nám za poslední dva měsíce přibylo.
Myslíte pouze na pány nebo je Klub otevřený všem?
Jsme pánský Klub. Avšak přístup do Klubu mají všichni, i dámy. Zpočátku jsme vysvětlovali a upozorňovali na to, že ponožky jsou laděny do vyloženě pánského stylu, ale některé ženy to neodradilo s tím, že to dobře vědí, respektují a členkami být chtějí. Takže dam máme u nás celou řadu a velmi si jich vážíme. Ale existuje i limitovaná edice pro dámy, která je svými barvami a vzory jemnější a půvabnější. Pro děti máme Ponožkovýchovu, kterou jsme se rozhodli poskytovat v koronavirové době za polovinu a tím podpořit rodiny s dětmi. V dětské magické krabici najdete kromě ponožek dětské hry rozvíjející jemnou motoriku. A v neposlední řadě zmíním úplnou novinku, kterou jsou stejně barevně laděné ponožky pro rodiče a jejich potomky. S tímto konceptem jsme právě teď vyšli ven a poprvé je možné dětské ponožky objednat na měsíc červen. Oslavit takto můžete třeba den dětí. Věřím, že Ponožkovice jsou barevnou inspirací pro celé rodiny.
Přivedla Vás tato doba na úplně novou myšlenku?
Vlastně ano. Souvisí to s tím, jak jsme se vývojově za poslední dva měsíce posunuli. Aktuálně spouštíme pilotní projekt, kdy vezmeme náš software, který řídí to, aby dostávali lidé každý měsíc hezké ponožky do schránky, a použijeme ho tak, aby lidé dostávali každý den vydatný oběd. Myslím, že v průběhu léta nabídneme systém všem, kteří budou potřebovat řešit objednávání a organizaci rozvozu jídel.
To je skvělé a překvapivé zároveň! Máte tam ještě něco?
Máme! Během karantény jsme zvládli spustit projekt www.sockflock.cz a www.sockflock.com. Byly to opravdu velmi plodné dva měsíce. Využíváme v něm jinou technologii, kterou jsme si vyvinuli pro Ponožkovice, a to sice 3D modelování ponožek. Vize je taková, že nechat si vyrobit vlastní sérii kvalitních a hezkých ponožek bude tak snadné, jako nechat si online vyrobit vizitky. To teprve bude svět ponožek pestrý!