Od té doby se podařilo dostat tyčinky do 20 zemí a vytvořit zdravou firmu, která stojí na kvalitním kolektivu. Právě to je podle zakladatele společnosti důvodem, proč nebylo ani během nejpřísnějších koronavirových opatření třeba propouštět a proč se teď firmě daří alespoň částečně minimalizovat vzniklé ztráty. Kromě toho jsme si s Thomasem Meliosem povídali také o příběhu firmy Bombus, jejích hodnotách a cílech do budoucna.
Thomas Melios, zakladatel firmy Bombus.
Co vás vedlo k vytvoření prvních produktů a založení značky?
Myšlenku na zdravou svačinu jsem v hlavě nosil již delší dobu, pronásledovala mě doma, při sportu i na cestách. Původně jsem pomýšlel na koláče ze sušeného ovoce, ale až velmi inspirativní návštěva USA a Austrálie, v roce 2013, mi otevřela oči. Zde se ve mně zrodil prvotní nápad vyrábět energetické tyčinky pro široký okruh konzumentů!
Svůj sen jsem začal realizovat s vizí, že chci vyrábět zdravé ovocné tyčinky z čistě přírodních zdrojů. Rozhodli jsme se, že budeme používat ty nejkvalitnější suroviny a s maximální péčí dbát na to, aby tyčinky kromě funkčních benefitů imponovaly také jedinečnou chutí. Trvalo necelé 2 roky, než se nám povedlo vyvinout chutné receptury a později si vyrobit první tyčinku.
V současnosti je spektrum vašich produktů poměrně široké. Co vám umožnilo přidat další produkty?
Dokázali jsme využít prémiovou kvalitu a velmi dobrou distribuci našich stěžejních surovin i pro další produkty.
Jsem také opravdu vděčný za tým lidí, který kolem sebe mám. Nasadili jsme si rychlé tempo a dokázali si jej udržet. Dnes vyvážíme do více než 25 zemí a vyrábíme miliony Bombus tyčinek každý rok.
Jaké hlavní benefity tyčinky Bombus mají?
Bombus jsou především zdravé ovocné tyčinky vyrobené z čistě přírodních surovin. Neobsahují lepek, přidaný cukr ani konzervanty. Jsou součástí snídaní, oblíbenou odměnou během dne nebo ideální svačinkou, která doplní tolik potřebnou energii při sportu i na cestách.
Co je základní složkou vašich produktů? Něco, bez čeho by se neobešly?
Základem všech tyčinek jsou datle ve vysoké kvalitě, přímo od pěstitelů. Jsou bohatým zdrojem energie a v kombinaci s dalšími pečlivě zvolenými surovinami dodávají našim tyčinkám jedinečnou chuť.
Jaké jsou ve vaší firmě nejdůležitější hodnoty, na kterých si zakládáte?
Jednoznačně kvalita. Tak jako lpíme u našich produktů na kvalitě a chuti, stejně tak se orientujeme i personálně. Do svých řad jsme našli především kvalitní osobnosti a týmové hráče. Na fungujícím kolektivu si zakládáme především. S tím, jak naše firma roste si uvědomujeme, že právě silná vůle a touha po společném úspěchu žene značku Bombus kupředu.
Pro koho primárně tyčinky vyrábíte?
V České republice a na Slovensku máme výhradně vlastní distribuci. V zahraničí spolupracujeme zejména s lokálními distributory. Naše tyčinky dodáváme nejen do malých lokálních a specializovaných prodejen, ale také do velké spousty řetězců. Vyrábíme také řadu privátních značek, ať už na jednotlivé zahraniční trhy, nebo pro lokální řetězce.
Vaše produkty dovážíte do řady zemí. Jak vaši činnost ovlivnila koronavirová krize a jak jste se k současné situaci postavili?
V každém regionu se krize projevila mírně odlišně. Celkově se nám odbyt na několik týdnů téměř zastavil. Více než měsíc byla firma, jako asi spousty ostatních, ve velmi nestandardním chodu. Primárně jsme se snažili ochránit naše společné zdraví. Díky skladovým zásobám jsme si mohli dovolit zastavit výrobu na pozicích, kde to bylo možné jsme preferovali zejména práci z domu.
Můžete říci, že už se teď vracíte do normálu nebo se něco změnilo trvale?
Návrat do normálu s napětím vyhlížíme, ztráty již pravděpodobně nedoženeme. Jsme ovšem zdravá firma, nebyli jsme nuceni propouštět, a i nadále zůstáváme pozitivní a vyhledáváme další příležitosti, díky kterým bychom dokázali ztráty v budoucnosti eliminovat.
Jakou máte ohledně značky Bombus vizi do budoucna? Čeho byste chtěli dosáhnout?
Chceme i nadále vyrábět zdravé a zároveň co nejchutnější produkty, které budou naši zákazníci milovat a stanou se součástí jejich běžného života. Zároveň chceme ovlivňovat trh a požadavky spotřebitelů orientovat na kvalitu. Plánujeme naše portfolio proto rozšířit o nové produkty, které umožní spotřebitelům nákup kvality.
Čeká nás také velké stěhování. Stavíme úplně nový a moderní výrobní závod v Krnově, automatizujeme a budeme se snažit naši silnou pozici na trhu tyčinek vylepšit i v jiných produktových kategoriích.
Jakou příchuť tyčinky máte osobně nejraději?
Nemám absolutního favorita, někdy si pochutnám na některé ze svěžích ovocných příchutí jako je například BIO černý rybíz a jindy zase na některé z čokoládových příchutí s kakaovými boby.
Více se dozvíte zde.