Krátce po otevření vaší kavárny přišla koronavirová krize, jak jste se k tomu postavili?
Jsou věci se kteými neuděláte v životě nic a tak je k tomu se třeba postavit. Kavárnu jsme otevřeli na podzim v roce 2019 a po prvních měsících kdy se nám podařilo udělat si jméno a stálou klientelu přišla korona. Byla to šoková terapie, ale i ta nás na konci víceméně posílila.
Fungovali jste nějakým alternativním způsobem nebo jste zavřeli a propustili zaměstance?
Jsme 100% rodinný podnik a na pražském Andělu jsme proto, že jsme chtěli ukázat, že se dá dělat káva a gastro za stejné peníze jako je běžně na trhu, ale v mnohem lepší kvalitě. Na začátku krize jsme měli zavřeno – všichni se samozřejmně báli a nevěděli co bude – ale během pár dní lidem začali docházet zásoby kávy doma a tak jsme otevřeli provizorní oknénko na prodej kávy s sebou. Řekli jsme si, že pár hodin denně nám alespoň pomůže pokrýt fixní náklady, ale hlavně že neztratíme kontakt s našimi zákazníky. Sice přes roušky, plexiskla a tak dále, ale přece! Prodej zrnkové kávy se nám zvyšil o 200%, to jsme vůbec nečekali! Brigádnice zůstaly doma, ale nyní už je budeme pomalu zapojovat zpět.
Byla korona fází, kdy jste měli čas popřemýšlet o dalších krocích ve smyslu, jak zahojit ušlý zisk?
Zisk – to slovo je pro nový podnik spíše v říši snů, jsme teprve za začátku ale samozřejmně čísla jsou během koronakrize víceméně v mínusu. V čem nás krize popostrčila dál je určitě zavedení rozvozových služeb, pořízení druhého mlýnku a ladění našich káv na espresso i filtr. Měli jsme čas více ochutnávat a řešit finální chuť. Za to patří díky Ondrovi Štoklovi z Ambiente, se kterým dlouhodobě spolupracujeme.
Napadla vás během korony i myšlenka, že byste už vůbec neotevřeli?
My jsme rodina s kořeny v Sýrii, tam nejsme zvyklí se jen tak vzdávat! Otevřeno bude i když na chleba nebude…
Přehodnotili jste nějakou svoji strategii i například co do dodavatelů, produktů či servisu vůči zákazníkům?
Během koronakrize jsme samozřejmně museli omezit většinu dodávek a to vedlo k zamyšlení nad efektivností. I z toho důvodu máme na každý segment pouze jednoho hlavního dodavatele a využíváme vlastní kontakty.
Na co a na koho se vaše kavárna zaměřuje?
Zaměřujeme se na výběrovou kávu, která na Andělu nemá takové zastoupení jako v ostatních částech Prahy a snažíme se ji připravovat s precizností. Jsme koncepčně espresso bar, kde není problém si dát rychle své espresso a zase naskočit do tramvaje nebo si u nás sednout s notebookem či vyřídit schůzku. Máme ideální prostor také pro soukromé akce – narozeniny nebo party.
Co je vaše klíčová odlišnost od ostatních kaváren, na čem si zakládáte?
Výběrová káva a za nás nejlepší poměr cena X výkon, vždy navíc dáváme na výběr z více druhů filtrovaných káv a espressa. Dle názoru zákazníků máme nejlepší croissanty a hlavně pohodovou atmosféru! Kavárnu dělají lidé a my máme perfektní tým – díky nim je CAFE TONE tím čím je.
Přinesla vám korona i nějaká pozitiva?
Korona korunu nepřinesla, ale v životě nejde jen o peníze. Hlavní je, že se Česká republika dostala z nejhoršího, protože zdraví je na prvním místě. Jako nejpozitivnější hodnotíme, že nás chodili lidé a stálí hosté podporovat a říkali nám ať vydržíme a my je poslechli (směje se Tomáš).
Co plánujete nyní na léto?
Pořád je co zlepšovat a my rozhodně nezahálíme. Máme připravené zbrusu nové letní menu, kde mimo populárního Affogata (vanilková zmrzlina s espressem) máme i nové prosecco drinky a koktejly. Sledujte Instagram a nebo se jednoduše stavte!
Více na: cafetone.cz