#restartpodnikani Kouzelně přírodní Almara Soap

Ruční výroba, bylinky a éterické oleje, design, a hlavně ekologická odpovědnost. To vše spojuje dohromady česká značka Almara Soap, která k výrobě tuhých mýdel přidala v loňském roce i další produkty přírodní kosmetiky. Zájem o její produkty dosáhl takových rozměrů, že umožnil expanzi značky na italský trh. Tehdy ale do cesty vstoupila koronavirová krize a velké plány přibrzdila.

Majitelka firmy, Veronika Machková, se však nenechala zastrašit a s Almara Soap plánuje dál. Pokračuje v lokální výrobě, hledá inspiraci v přírodě a kosmetiku, která má pozitivní vliv na životní prostředí, chce přiblížit co nejvíce lidem.

Veronika Machková

Veronika Machková.

Jaká byla Vaše cesta k přírodním ingrediencím a jaký byl Váš úplně první produkt?

Příroda je pro mě vůbec to nejvíc, co tady je a vždy bude. Myslím, že kdo má nějaký vztah k přírodě, ten tak nějak sám od sebe automaticky inklinuje k ekologickým a přírodním produktům, ať už se to týká kosmetiky, oblékání nebo jídla. V momentě, kdy se u nás začaly přírodní produkty prodávat, začala jsem je sama na sobě zkoušet a postupně jsem ve své koupelně vyměnila veškeré nepřírodní produkty za ty přírodní.

Přírodní kosmetika

V minulosti jsem dlouhá léta pracovala jako PR manažerka pro celosvětově proslulou kosmetickou značku. Se svou PR agenturou jsme pak pomáhali s uvedením na trh i dalším více či méně ekologickým značkám. V mém osobním směřování mě tak hodně ovlivnilo právě to, že jsem mohla malinko nahlédnout do fungování hned několika z nich, jak těm certifikovaným “bio”, tak i těm víc “fancy” a vybrat si z nich to, s čím souzním a co bych třeba jednou chtěla sama realizovat.

Přírodní mýdlo

Na trhu se pak postupně začala objevovat i tuhá mýdla vyráběná v malých mýdlárnách. První jsem si je kupovala a pak mě napadlo, že bych to mohla s výrobou zkusit sama.

No a každý mýdlař mi určitě potvrdí, že když s tím jednou začnete, naprosto vás to pohltí. Od prvního kousku, kterým bylo levandulové mýdlo s růžovým jílem, vedla moje cesta přes výrobu mýdel jen tak pro zábavu a pro kamarádky k narozeninám, k založení provozovny, prvním prodejům na trzích, velkoobchodnímu prodeji a následně k založení společnosti Almara Soap, s.r.o. s dvaceti spolupracovníky a zaměstnanci. 

Co bylo na dosavadní cestě Vašeho podnikání nejtěžší? Co je pro Vás v podnikání nejdůležitější?

Všechny těžkosti beru jako přirozenou součást rozvoje firmy i každé cesty k úspěchu. I když je pro mě obtížné smířit se s, pro mě těžko pochopitelnými, konkurenčními boji a občas i zbytečným svazováním ze strany české legislativy, co se výroby kosmetiky týče. Tím, jak rychle rosteme, občas bojujeme s nedostatkem fyzického prostoru. Ale já pevně věřím, že jednou se všem těmhle problémům ve firmě společně zasmějeme. 

V podnikání je pro mě nejdůležitější držet se toho, co umíme, tedy vyrábět kvalitní produkty, za kterými si stojíme, budovat stabilní a přátelskou značku, držet si naše zákazníky, dělat je spokojenými a zároveň získávat nové. Pak samozřejmě lidé ve firmě, protože bez nich bychom se nikam neposunuli. A spolehlivost. Jak vůči zákazníkům, tak vůči svým lidem.

Přírodní balzám na kůži

Co Vám naopak dosud udělalo/dělá největší radost?

Největší radost mi dělá každodenní pozitivní zpětná vazba od našich zákazníků. A taky mě těší, že se pomalu dostáváme na italský trh, který je mou srdeční záležitostí, protože jsem v Itálii kdysi sama několik let žila. Mám radost, když se tam teď vracím a mohu jim přivést “něco od nás”.

Která fáze procesu vývoje nového produktu Vás baví nejvíc? A odkud čerpáte inspiraci?

Každý produkt vzniká prvně v mé mysli, někdy ve spolupráci s týmem, který, v případě mýdel, mou vizi doplňuje o vizuální, designovou stránku. 

Přírodní mýdlo

Osobně nejvíc miluji tvoření s bylinkami, jejich macerování, práci s esenciálními oleji… Nejraději bych trávila všechen čas v přírodě sbíráním bylinek a jejich sušením a zpracováváním do našich produktů. To však při profesionální výrobě není možné, bylinky musí mít certifikáty. Alespoň tedy sbírám všemožné kousky do bylinných směsí na čaj a tinktury pro domácí použití.

Nejvíc mě inspiruje příroda sama. K tomu se neustále vzdělávám, ráda trávím čas ponořená do herbářů, chodím na kurzy a účastním se seminářů zaměřených na aroma a fytoterapii.

Jakou vůni máte osobně nejraději? A který produkt z Vaší nabídky?

Osobně mám nejraději přírodní, bylinkové vůně. Miluji svěží esenciální oleje, jako je máta, eukalyptus, tea tree nebo myrta. Zároveň, jako snad většina našich zákazníků, ujíždím na food vůních à la Salted Caramel nebo Pumpkin Spice Latte.

Přírodní esenciální olej

Ke každému našemu produktu mám velice blízký vztah a nedá se říct, že bych nějaký neměla ráda. I když mám samozřejmě díky svým preferencím, co se týká vůní nebo typu mé pokožky, své favority. Třeba Sweet Milk, už zmíněný Salted Caramel nebo Pumpkin, Opojný Zimolez a voňavou sůl do koupele Time to Relax.

V čem si myslíte, že je Almara Soap výjimečnou značkou? 

Nikdy jsme se vedle nároků na kvalitní přírodní složení produktů nevzdali ani estetických požadavků na jejich působivý design. “Přírodní” dnes už dávno neznamená nevýrazné, protože “na vzhledu nezáleží”. Jsem si jistá, že i lidé, kteří mají k přírodě blízko tak jako my a přemýšlí o tom, co a od koho kupují, se rádi obklopují hezkými věcmi. Stejné je to i s našimi originálními vůněmi, na kterých si u každého produktu dáváme obzvlášť záležet. Každý náš kousek pak uspokojuje hned tři smysly – zrak, hmat a čich. Bylinky u nás neslouží pouze jako dekorace a esenciální oleje pouze jako vonná složka. Využíváme jejich účinné složky v macerátech a nálevech, ingredience do přírodních produktů pečlivě vybíráme a kombinujeme v synergický celek. 

Také hodně dbáme na naši prezentaci na sociálních sítích a snažíme se zákazníkům dělat radost vkusnými fotkami a hravými texty. Hodně si zakládáme na prozákaznickém přístupu a pečlivě vybíráme, s kým budeme spolupracovat a v jakých obchůdcích se naše mýdla objeví. Tak, aby to bylo stále v souladu s naší filozofií.

Kde nakupujete/vybíráte ingredience? 

Snažíme se o maximální lokálnost, z toho důvodu máme mnoho českých dodavatelů. Pokud to jde, vybíráme bio ingredience. Některé z našich ingrediencí jsou samozřejmě dovezeny ze zahraničí a bohužel, pokud se jich nechceme úplně vzdát, to ani jinak nejde. Zajímáme se o to, kdo jsou naši dodavatelé a jaké mají ekologické cítění. Taky od nich vyžadujeme transparentnost v prokazování původu ingrediencí a netestování na zvířatech.

Přírodní mýdlo

Jak ovlivnila současná situace Vaše podnikání a soukromý život? Jak jste na vzniklou situaci reagovali? Co jste se v této době rozhodli změnit a proč? 

Samozřejmě jako každá firma jsme i my byli pandemií zasaženi. Měli jsme velké plány s prodejem do zahraničí, shodou náhod jsme zrovna spouštěli byznys v Itálii, a najednou jsme tam nebyli schopni doručit jedinou zásilku. Řada našich odběratelů zavřela své obchody. V porovnání s nimi a ostatními podnikateli, kteří museli zavřít své provozovny, restaurace a hospůdky, si však nemáme na co stěžovat. 

Přírodní kosmetika

Kde se Vy a Almara Soap vidíte do budoucna?

Rádi bychom měli své zastoupení ve většině zemí EU. Naší značce a jejímu pozitivnímu vlivu na životní prostředí věříme a chceme, aby byly naše produkty snadno a rychle dostupné co možná nejvíce lidem. 

Přírodní mýdlo

Zároveň plánujeme rozšiřování kolekce mýdel i kosmetiky o desítky novinek. V ideálním případě bychom chtěli mít v nabídce klíčové produkty ke každodenní péči pro všechny typy pleti. Od začátku si jako značka stojíme za tím, že nechceme vyrábět všechny druhy produktů jen proto, že je o ně na trhu zájem. Ale pokud se nám do budoucna podaří vyvinout opravdu účinný deodorant nebo zubní pastu, nebudeme sami sobě stát v cestě.

Přírodní kosmetika

Dále pak máme (zatím) tajné plány s výrobou a prodejem produktů, které už tak úplně nesouvisí s kosmetikou, ale ty si zatím nechám pro sebe. Taky se jako značka chceme mnohem víc angažovat v environmentálních a ekologických aktivitách. 

Více najdete zde.

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Aktuálně na německém webu

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač. 

Švankmajers disegno interno in der Galerie GASK

       ·   04.03.2024
Collagen, Buchillustrationen, dreidimensionale Objekte, taktile Experimente, Theater- und Filmarbeiten ... Das breite, kreative Spektrum von Jan Švankmajer wird vom 3. März bis zum 4. August in einer umfangreichen Ausstellung im GASK präsentiert, mit der auch