#restartpodnikani Sázíme na Instagram, gril a snídaně

Terasa U Prince je střešní restaurace s jedním nejmagičtějších výhledů na Staroměstské náměstí. Nachází se totiž v exkluzivní společnosti Orloje a věží Týnského chrámu. Není pochyb o atraktivitě tohoto podniku zejména pro cizince, kteří ale nyní budou ještě nějakou dobu chybět. Jak se umí vypořádat turisticky atraktivní podniky s výpadkem cestovního ruchu?

Jak u vás probíhalo období krize – měli jste zavřeno a museli jste propustit zaměstnance?

Ano, museli jsme zavřít 14. března jako všechny restaurace, ale povedlo se nám udržet většinu zaměstnanců z týmu Terasy.

Jaký byl u vás poměr návštěv Čechů a cizinců před pandemií?

Vzhledem k lokaci Terasa U Prince byla a pořád je vyhledávanou destinací. Na Praze 1 žije velmi málo rezidentů tak poměrnou část klientely tvořili zahraniční turisté, ale i přesto Češi se podíleli také nemalou částí na celkové návštěvnosti.

Přepokládám, že nyní měníte strategii – na co a koho se chcete hlavně zaměřit?

Naše rodinná firma podniká na Praze 1 skoro 30 let a po celou dobu jsme se snažili ceny držet v rozumné cenové hladině úměrně vůči nájmům a nákladům. Stejně jako většina podnikatelů v samotném centru Prahy se naše marketingové aktivity budou zaměřovat na českou klientelu a pracujeme i na věrnostním programu, abychom odměnili naše stále hosty za to, že nás nyní podrží.

Máte oproti jiným podnikům výjimečnou konkurenční výhodu v exkluzivní poloze a výhledu, to jsou hodnoty, na které nyní asi budete sázet, je to tak?

Žijeme v době instagramové a naše Terasa nabízí bezkonkurenční výhled, což považuji za největší výhodu. Naprostá většina hostů si u nás chce udělat památeční fotku s Orlojem a Týnským chrámem. Vozíme si také klíčové suroviny na přímo ze zahraničí, abychom zaručili jejich nekompromisní kvalitu pro naše hosty. Jako další výhodu považuji, že jsme rodinná firma, takže díky tomu jsou naše rozhodnutí velmi flexibilní a jsme schopni rychle zareagovat na nové podmínky na trhu.

Co si u vás návštěvníci budou moci dát, na co se v rámci gastronomie a nápojů nyní zaměřujete?

Od 10. března jsme spustili nové menu a nebyl moc čas se ukázat. Investovali jsme do nového grilu, tak jsme z mezinárodní restaurace udělali Bar & Grill. Host si může vybrat z výběru našich domácích těstovin nebo si může sestavit pokrm v kombinaci ryba/ maso, příloha a omáčka dle vlastního výběru. Co se týče nápojů tak doporučujeme si dát skleničku šampaňského s ikonickou červenou skleničkou a vyfotit se na našem Bubble Pointu View. Komu nevyhovuje šampaňské, tak máme širokou nabídku koktejlů sestavených našim barmanským týmem z partnerského Black Angels baru, který je situován ve sklepení stejné budovy.

Řada Čechů se často bojí vstoupit do podniků, které jsou na turisticky atraktivních místech, jak s tímto předsudkem bojujete?

V centru bohužel existují spousty turistických pastí, tak se není čemu divit. Naše firma se to vždy snažila dělat odlišně a dávali jsme důraz na kvalitu. Na tom se nic nemění ani teď, ale musíme být více aktivní v marketingové komunikaci, aby se to lidé dozvěděli.

Na co se u vás mohou hosté těšit v létě?

Spustili jsme nově Snídaně s výhledem každý den od 9 do 11hodin. Zatím jedeme zkušební provoz, kde vychytáváme detaily, takže věřím, že v létě to bude dokonalé. Dále připravujeme věrnostní program, abychom odměnili naše stále hosty a také dětské menu, aby si u nás vybrali i ti nejmenší. Zkrátka krize nám dala příležitost ke změnám…