#restartpodnikani Vinařství SONBERK – rozdělili jsme se na sekce

Dáša Fialová je obchodní a marketingové ředitelka vinařství Sonberk v Popicích, v obci, kde se narodila. Veškeré její propagační aktivity však náhle utnula nedávná krize. Díky ní by ale ve vinařství nikdy nedotáhli projekty, na které do té doby nebyl čas a také se nepustili do jednoho zcela nového!

Jak jste fungovali během krize, co všechno jste museli přerušit a co běželo dál?

Rozdělili jsme se na sekce. Vinohrad fungoval dál – přírodu člověk nezastaví, chyběli brigádníci ze Slovenska, naopak se ale hlásili místní, kteří třeba přišli kvůli nouzovému stavu o práci. Sklepmistr byl v dobrovolné karanténě, já a můj kolega z obchodu jsme byli na home office, kolegyně, které mají na starosti marketing či provoz vinotéky na Sonberku se střídaly v práci ve vinohradu a když bylo potřeba tak i ve sklepě. Další zůstali doma s dětmi na ošetřovném. Myslím si, že se nám to podařilo vybalancovat velmi dobře.

Vytvořili jste nějaké nové služby či naopak některé posílili?

Posílili jsme aktivitu na sociálních sítích a na eshopu, ten v době karantény přinášel do vinařství jediné tržby. Udělali jsme také dvě online povídání – včetně degustací – a konečně jsme také dokončili pilotní díl podcastu s naším sklepmistrem Oldou Drápalem. Dnes už chystáme čtvrtý díl, který se jmenuje Mezi řádky a máme na něj spoustu příznivých ohlasů.

Takže jste v podstatě měli prostor pro dotažení některých záležitostí, na které nebyl před krizí čas, je to tak?

Přesně na to byl ten stav ideální, dotáhli jsme práci na některých marketingových materiálech a konečně začali pracovat na novém webu a eshopu, na který jsme se chystali už delší dobu. Také jsme vybrali některé z Romanových fotek – Roman Slouk je náš hlavní vinohradník a fotograf v jednom – a necháváme je vyvolat na plátna, která vystavíme v degustační místnosti.

Co váš tým, museli jste někoho propustit?

Vzhledem k tomu, že byli zaměstnanci flexibilní a přesunuli se na místa, kde zrovna práce byla, propouštět jsme naštěstí nemuseli.

Předpokládám, že jste museli změnit vaši obchodní a marketingovou strategii, jak?

Strategii nechceme zásadně měnit, musíme se vyrovnat se ztrátou pražského gastra, které bude bez turistů poloviční, možná třetinové. Byla to ale dobrá příležitost k tomu rozšířit naše služby na sonberské vinotéce, prodloužili jsme otevírací dobu, zařadili lokální kozí sýry, pesto, čerstvé pečivo z místní pekárny, sušenky ze spřízněné kavárny. Navíc jsme začali častěji dělat pop-upy, v květnu a v červnu každý druhý týden, v červenci dokonce každý týden bude na Sonberku food truck nebo jiní „gastro-mágové“. Již tuto sobotu 27. června to budou Bucheck a Dezertína.

Co pro vás bylo v době koronakrize nejtěžší zvládnout?

Pro mě osobně disciplínu na home office (usmívá se Dáša). Chybělo mi prostředí Sonberku a naše kancelář s výhledem na Pálavu, která je jedinečná. Koordinace některých činností byla taky náročnější. Museli jsme samozřejmě zcela zrušit degustace a posunout různé běžné aktivity. Například v průběhu jara normálně finalizujeme jednotlivé nové ročníky vína, což jsme ale tentokrát museli posunout až na léto.

Můžete říct, že vám krize přinesla i něco pozitivního?

Náš marketingový tým si vyzkoušel všechny možné činnosti od vinohradu až po sklep, což nastaví nový úhel pohledu a ve finále lepší komunikaci se zákazníky. To nejzajímavější ale byla a je spolupráce s týmem kolem nového projektu „Hudba na vinicích“, díky kterému k nám v létě přijedou takoví hvězdní interpreti jako Tomáš Klus, David Koller, Mig 21, Pokáč, či Anna K. Běžně míváme na Sonberku přes léto šest až sedm koncertů, z toho maximálně dva až tři větší a ostatní jsou komorního rázu. Letos to ale bude poprvé opravdu exkluzivní a moc se na to těšíme! Začínáme už 5. července s Davidem Kollerem, takže jsou vítáni všichni milovníci hudby a vína (vstupenky ZDE).

Tedy v létě u vás bude – i navzdory nešťastnému období, které máme snad již všichni za sebou – docela rušno!

Přes léto se budeme zaměřovat zejména na koncového klienta, mnoho lidí bude chtít zůstávat v Česku a Jižní Morava bude jednou z nejčastějších destinací, takže chceme být na Sonberku co nejvíce otevření a připraveni poskytnout návštěvníkům ty nejlepší zážitky a naplnit tak naše motto Vína všemi smysly...

Více na: sonberk.cz

Nejčtenější v kategorii Business

Aktuálně na českém webu

Z punkové princezny podnikatelkou

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn-Taxis, někdejší punková princezna s natupírovaným účesem a výstředním make-upem, dobývala v 80. letech minulého století titulní stránky nejen německého tisku. Po náhlé smrti manžela Johanna von Thurn-Taxise, s nímž má tři děti,

Společný jmenovatel: Voda 

       ·   15.04.2024
Herečka, pěstitel, léčitelka, veslař a včelař. Co osobnost, to myšlenkový proud a jeden společný jmenovatel: Voda. Ať už jako slza smutku nebo radosti, životabudič, inspirace, nebo médium. Více ve fotosérii Michaely Dzurné Machač.

Aktuálně na německém webu

Von einer Punkprinzessin zur Geschäftsfrau 

       ·   23.04.2024
Gloria von Thurn und Taxis, einstige Punk-Prinzessin, mit toupiertem Haar und grellem Make-up, füllte in den 1980er Jahren die Titelseiten nicht nur der deutschen Presse. Nach dem plötzlichen Tod ihres Mannes Johannes von Thurn und

Gemeinsamer Nenner: Wasser

       ·   15.04.2024
Schauspielerin, Züchter, Heilerin, Imker und Ruderer. Jede Persönlichkeit, eine Gedankenströmung und ein gemeinsamer Nenner: Wasser. Ob als Träne der Trauer oder der Freude, Lebensspender, Inspiration oder Medium. Mehr in der Fotoserie von Michaela Dzurná Machač.