Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, Mercedes-Benz: Přechod na elektromobilitu vyžaduje rychle rozvinout síť dobíjecích stanic

Redakce N&N Czech-German Magazine spustila unikátní projekt: pod názvem “Sedm mostů – Sieben Brücken” představuje německé společnosti a osobnosti působící v Česku a české působící v Německu. Na otázky nám odpověděl Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. Foto: Mercedes

Mercedes-Benz (často jen Mercedes) je obchodní značka německého výrobce automobilů, nákladních vozidel, tahačů a autobusů společnosti Daimler AG a její divizí. Značka vznikla v roce 1926 po spojení firem Daimler Motoren Gesellschaft a Benz & Cie., jejichž zakladateli byli Gottlieb Daimler a Karl Benz. Původní Benzova firma Benz & Cie. Rheinische Gasmotoren-Fabrik je nejstarším světovým výrobcem automobilů. Symbol značky je velmi známý – již od roku 1926 je to trojcípá hvězda, jejímž autorem je Gottlieb Daimler, obkroužená tradičním vavřínovým věncem Karla Benze. Vozy Mercedes jsou pojmenovány v té době jedenáctileté Mercédès Jellinek – dceři prodejce vozů a rakouskouherského generálního konzula v Nice Emila Jellinka.

Jak dlouho je vaše firma na českém trhu?

V České republice provozujeme od poloviny 90. let kompletní prodejní a servisní síť osobních a dodávkových automobilů Mercedes-Benz a také značky smart. Počátky českého zastoupení naší značky sahají do roku 1995, kdy byla založena stoprocentní dceřiná společnost koncernu Daimler, a od té doby si naše značka mohla vybudovat své pevné postavení na českém trhu, kde jsme vlastně pátou nejprodávanější značkou.

Jaké jsou Vaše nejbližší pracovní plány v Česku?

Nejen Česká republika, ale celá Evropa, my v automobilovém průmyslu procházíme v současné době největší transformací od několika desítek let. Klasické spalovací motory jsou na ústupu a stojíme na začátku éry hybridních a plně elektrických automobilů. My jako Mercedes-Benz jsme nedávno oznámili, že se v příštích letech globálně zaměříme na elektromobilitu. Od roku 2025 bychom měli představit 3 zcela nové platformy pro elektromobily a zaměřit se výhradně na jejich vývoj. Zavedení těchto změn bude důležitým, ale náročným úkolem pro nadcházející období. To nás však povede do budoucnosti.

Mercedes EQS. Foto: Mercedes Benz

Na co jste nejvíce hrdí, co se Vám v Česku povedlo?

Na tuto otázku si dovolím odpovědět ve dvou rovinách, osobní a samozřejmě profesní. Osobně jsem se do Prahy přestěhoval s rodinou před více než dvěma lety. Prahu a Českou republiku si jako rodina velmi užíváme, podařilo se nám zde zabydlet a získat mnoho nových přátel. Největším českým okamžikem však pro nás bylo narození našeho druhého syna, který se narodil v pražské nemocnici v Podolí.

Po profesní stránce musím říci, že prodejní výsledky jsou jednoznačně fantastickým úspěchem. Společně s mým skvělým týmem Mercedes-Benz a neúnavnými partnery z řad prodejců v České republice jsme dosáhli toho, že jsme prodali více vozů Mercedes než oba hlavní němečtí konkurenti dohromady. I přes známá omezení v rámci COVID-19 jsme v loňském roce dosáhli velmi dobrých prodejních čísel a prvních 7 měsíců letošního roku bylo pro Mercedes-Benz v České republice rekordních. Oproti roku 2020 jsme za stejné období zvýšili registrace nových vozů o více než 37 % a také tržní podíl v porovnání se všemi nabízenými značkami je na historicky nejlepší úrovni. Na co jsme obzvláště hrdí s ohledem na budoucí pohony, jsme s našimi plug-in hybridními vozy druhou nejprodávanější značkou na celém českém automobilovém trhu po celý letošní rok.

Jak Vaše podnikání v Česku ovlivnila pandemie, jaké vidíte poučení z krize?

Pandemie významně ovlivnila nejen každodenní pracovní procesy v rámci naší společnosti jako importéra, ale zejména naše obchodní partnery – dealery, kteří museli na dlouhou dobu uzavřít své showroomy a zavést příslušná hygienická opatření. Naši dealeři zde odvedli vynikající práci, jinak by naši vděční zákazníci nebyli spokojeni. Ale jsou tu i pozitivní aspekty: Z hlediska procesů a každodenní práce pandemie přirozeně urychlila některé současné trendy v digitalizaci, naučili jsme se pravidelně používat online nástroje a i díky online vánočnímu večírku pro naše zaměstnance jsme se cítili jako tým, kterým jsme.

Co se týče prodeje jako takového, zaznamenali jsme samozřejmě nové trendy v této oblasti. Zákazníci nemohli navštívit zavřené showroomy, ale potřebovali nebo chtěli si koupit vůz. To, co bylo v minulosti velmi vzácné, zejména u prémiových značek, se najednou stalo běžným způsobem nákupu vozu. Zákazníci specifikovali své vozy u prodejců telefonicky a e-mailem a následně stejným způsobem potvrzovali své objednávky.

Lepení znaku mercedesu v továrně na baterie v Hedelfingenu u Stuttgartu. Foto: Mercedes Benz

Co by se podle Vás mělo v Česku změnit (legislativa, infrastruktura apod.), aby zde bylo Vaše podnikání lepší?

Když jsem na začátku zmínil, že celý automobilový trh prochází transformací v souvislosti s přechodem na elektromobilitu, ruku v ruce s tím musí jít i infrastruktura. Současné elektromobily jsou na velmi pokročilé úrovni, náš nejnovější model EQS má dojezd až 780 km na jedno nabití, desetiletou záruku na baterie a možnost rychlého nabíjení, kdy můžete za 15 minut nabít dalších 300 km. To vše jsou vlastnosti, které již většinu zákazníků zbavují obav z elektromobility. To vše však vyžaduje silnou infrastrukturu, aby zákazníci mohli dobíjet své vozy stejně snadno jako dnes tankují u čerpacích stanic. V České republice v současné době neexistuje výrazná podpora pořízení a provozu elektromobilů, jako je tomu v jiných evropských zemích. Nejvýznamnější podporou elektromobility je však právě zmíněný rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic, který vytváří základ pro používání automobilu bez výrazných omezení.

Kterou otázku byste rád položil sám sobě?

Při pohledu na naše dva mladé kluky se ptám sám sebe, jestli jejich vášeň pro auta bude stejná jako u mě, když jsem byl teenager a mladý muž. Ale můžu vám to říct: Vše vypadá tak , že auta budou u nás doma hlavní hračkou.

Zkusili byste popsat vašeho zákazníka, třeba v sedmi slovech?

Moje zkušenost s českými zákazníky Mercedesu je taková, že 1. mají vysokou míru estetického cítění, 2. dosáhli ve svém životě velmi různých úspěchů, 3. jsou hrdí na to, že jsou součástí rodiny Mercedes, 4. samozřejmě očekávají hodně, 5. ale cítí, že se snažíme jejich přání plnit, 6. jsou moderně smýšlející, 7. milují Mercedes.


Sedm mostů 🇨🇿 – 🇩🇪 Sieben Brücken

Redakce N&N Magazine spustila rozsáhlý projekt Sedm mostů – Sieben Brücken. Představuje v něm formou ankety se sedmi otázkami významné německé firmy zastoupené v České republice a české společnosti a organizace s aktivitami v Německu.

Prezentace volně navazuje na knihu Zeď mezi námi z produkce N&N Magazine, která popisuje příběhy Čechů v Německu a Němců v Česku a je nominována na Frankfurtský knižní veletrh 2021.

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Hlavní útok na Německo teprve přijde, říká spolumajitel značky Festka Michael Moureček

Skoro každý si někdy pořizoval kolo. Byly časy, kdy byl kupující rád, že na něj nějaké zbylo. V pozdějších letech to zase až takový problém nebyl, ale cyklista kolikrát po několika jízdách zjistil, že mu bicykl úplně nesedí. Trendem se nyní stává kupovat kola na míru. Pravda, není to nejlevnější záležitost, ale kdo si takový stroj pořídí, nedá na něj dopustit.
Přečtěte si

Skromné vizionáře Uğura Şahina a Özlem Türeciovou proslavila vakcína proti covidu

Uğur Şahin a Özlem Türeciová. Ještě před rokem byl manželský pár vědců, podnikatelů a kolegů známý více méně pouze lidem z odborných kruhů. Nejpozději od zahájení očkování 27. prosince 2020 „jejich“ vakcínou zná jejich výzkumy i životní příběh celý svět. A média se naučila přepínat počítač do turecké klávesnice, aby správně zapsala jejich jména.
Shuterstock
Přečtěte si

Mosty přes rozbouřenou vodu

Agrese Kremlu na Ukrajině nebývale otřásla Západem a sjednotila ho. N&N Magazín se zeptal různých společností, jak situaci vnímají ze svého pohledu.

Nejčtenější v kategorii Business