Češi chtějí koupit legendárního výrobce zbraní Colt, píše Die Welt

Česká zbrojovka plánuje převzít americkou legendu vyrábějící kultovní americké ruční zbraně. Tradiční výrobce zbraní z Uherského Brodu je podle německého deníku považován za „budoucí štiku“ v oboru a blížící se dohoda o akvizici má být také také signálem pro německou konkurenci.

Foto: Facebook / Colt.

Uherskobrodský výrobce zbraní Česká zbrojovka a.s. a konkurent německé společnosti Heckler & Koch plánuje úplné převzetí světoznámé americké společnosti Colt. Převzetí se má podle deníku Die Welt týkat i kanadské dceřiné společnosti Coltu.  

Zbrojní obr v malém Česku

Mluvčí České zbrojovky pro Welt am Sonntag plán pro českou firmu velmi prestižní akvizice v zásadě koncem roku 2020 potvrdila a řekla, že o dalším vývoji situace bude informovat v roce 2021.

Česká zbrojovka plány o záměru nákupu konkurenční firmy zveřejnila už na konci listopadu, ovšem jméno Colt tehdy ještě nepadlo. Dohoda není ještě finalizována, ale samotný vážný zájem České zbrojovky o Colt jenom potvrzuje, že ve zbrojním odvětví je uherskobrodský výrobce ručních zbraní považován za probouzejícího se obra. V polovině roku 2020 dokonce vstoupil na pražskou burzu.

Colt před krachem

Česká zbrojovka má 1 600 zaměstnanců, tedy více než dvakrát tolik, co její německý konkurent Heckler & Koch. Česká zbrojovka je také o něco úspěšnější, co se týče obratu. Spojené státy jsou pro českou firmu zdaleka největším prodejním trhem. Za prvních devět měsíců roku 2020 bylo v USA dosaženo přibližně 70 % tržeb České zbrojovky, které činily asi 191 milionů eur.

Colt je považován za ikonu amerického zbrojního průmyslu. Více než 160 let stará společnost z Hartfordu v americkém Connecticutu původně prodávala kultovní revolvery, které vynalezl zakladatel společnosti Samuel Colt. V roce 2015 musel Colt podle amerického zákona vyhlásit bankrot a požádal o ochranu před věřiteli, výroba ale v omezeném objemu pokračovala i poté.

Mohlo by vás zajímat

Shutterstock
Přečtěte si

Hospodářský zázrak potřebuje nové impulzy a Češi chtějí být u toho

Když se počátkem 90. let vypravil Zbyněk Frolík do městečka Wickende v německém Porúří, měl jasný cíl: získat místní firmu Wissner-Bosserhoff pro společný plán. Frolík tehdy v Praze rozjížděl výrobu nemocničních lůžek a díky inovativním nápadům a kvalitní produkci se mu začínalo dařit. Pro ambici uspět se svým českým týmem na mezinárodním trhu ale potřeboval něco víc. A to něco měla být světově uznávaná značka „Made in Germany“.

Nejčtenější v kategorii Business