Prvního července jste otevřeli na Senovážném náměstí v Praze nový hotel v rámci sítě Best Western, v čem se liší od ostatních?
Hotel Essence patří do kategorie Best Western Premier což je nejvyšší kategorie v rámci řetězce s nejvyššími standardy. Je to jediný Premier v Praze.
V čem spatřujete výhody a nevýhody být součástí globální hotelové sítě?
Nevýhoda je pouze jediná – že musíte platit poplatky i v době uzavřeného hotelu z důvodu Covid-19. Výhody rozhodně převažují a jsou jimi především široká distribuční síť, napojení na GDS (globální distribuční systém využívaný zejména pro rezervace – pozn. red.), centrální smlouvy s korporátní klientelou, velmi úspěšný věrnostní program, promo nového hotelu ve světových mediích, pravidelné newslettery pro všechny partnery a další.
Jaký byl hlavní záměr a koncept vašeho nového hotelu?
Jedná se o malý boutique full service hotel ve stylu art deco. Má několik kategorií pokojů a může tedy uspokojit jak rodiny s dětmi, tak náročnou klientelu pokud jde o požadovanou velikost pokoje a standard vybavení.
Otevřeli jste do dost nejisté doby a zároveň do Prahy bez zahraničních turistů, jak to zvládáte?
Rozhodně jako nezávislý hotel bychom vůbec neotevřeli. Jako součást řetězce je to mnohem jednodušší. Cílený marketing, promo, reklama v mediích, využití sociálních sítí, vlastní prodejní síť řetězce a podobně. To vše nám zajistilo poměrně úspěšný start.
Předpokládám, že nyní míříte především na českou klientelu, čím a jak se ji snažíte oslovit?
Jak jsem již uvedla máme několik kategorií pokojů od standardu, přes superior, pokoj s balkonem či terasou, suite i junior suite. Nabízíme tedy více cenových kategorií a v rámci opening promo máme po dobu prvních dvou měsíců nižší ceny. Češi mají rádi kvalitu a jsou ochotni za ni zaplatit. A to jim my může nabídnout.
Máte hotelové dveře otevřené i pro walk-ins/ kolemjdoucí čili i ty, kteří u vás nejsou ubytovaní?
Na tento typ klientů se v zásadě cílit nedá. Důležitá je poloha hotelu, což v našem případě je blízkost Hlavního nádraží nebo příjezdová trasa. Pokud klient do hotelu již přijde, zajímá ho cena a nabízený standard ubytování. Často vyžaduje parkování, které také poskytujeme.
V čem korona krize změnila vaši původní hotelovou strategii?
Především v oblasti marketingu. Musíme se nyní zaměřovat především na země, ze kterých klient může dle mezinárodních ujednání přicestovat. A to především vozem, protože letecká doprava je stále nejistá. Také samozřejmě na českou klientelu, jak už bylo zmíněno. Zde je právě klíčová role Best Western. Také jsme se zapojili do projektu V Praze jako doma.
Jak se dle vašeho názoru bude nyní vyvíjet hotelový byznys v tuzemsku?
Pokud jde o Prahu, pak se domnívám, že do konce roku bude situace velmi špatná. Cestovat se bude minimálně, nebudou se konat žádné velké kulturní akce ani konference, které by přilákaly větší množství hostů. Nicméně zase máme možnost se lépe hostům věnovat, proškolit personál a pracovat na službách. Uvidíme, jak se podaří Ministerstvu pro místní rozvoj a městu Praha zvýšit povědomí o Praze jako bezpečné destinaci a jaké další promo připraví. Zatím ve srovnání s Vídní toho mnoho není.
Více ZDE