Existují lidé, kteří se tváří jako galeristé a lidé, kteří galeristé opravdu jsou… tělem, duší i krví

||Mariano Rinaldi Goñi, Quilombo, 2019. Öl auf Leinwand, Triptychon, 250 x 145 + 180 + 145 cm, Courtesy Galerie Deschler, Berlin
K nim patří i Marcus Deschler s jeho stejnojmennou galerií v Auguststrasse, v Berlin-Mitte. Průkopnický duch jej přestěhoval v roce 1995 ze Západního Německa na „divoký východ“. Instinkt ho usadil v Auguststrasse, dnes jedné z nejžádanějších ulic v Berlíně, v srdci galerijního světa.K nim patří i Marcus Deschler s jeho stejnojmennou galerií v Auguststrasse, v Berlin-Mitte. Průkopnický duch jej přestěhoval v roce 1995 ze Západního Německa na „divoký východ“. Instinkt ho usadil v Auguststrasse, dnes jedné z nejžádanějších ulic v Berlíně, v srdci galerijního světa.

Provokantní obrazy od Mariano Rinaldi Goñi, které Galerie Deschler nyní vystavuje pod názvem Quilombo, můžou na první pohled slabším náturám způsobit závratě. Ale Marcus Deschler má na to svůj osobitý názor: „Můj výběr uměleckých děl je velmi osobitý, vím, ale provokace nevyhnutelně vede k silnějším dialogům. Umění není dekorace, ale vyjádření postoje.“

galerie-deschler-vystava-berlin-3.

Rodilý Argentinčan Mariano Rinaldi Goñi se výstředních témat nebojí. V Buenos Aires znamenalo  slovo Quilombo dříve bordel, dnes chaos, zmatek, nepořádek nebo hluk. V jeho obrazech se mísí rytmus jeho bývalého a nyní adoptivního domova. Berlín a Buenos Aires — v těchto městech je zmatek živý, chaos kreativní, děvky ekstatické, bývalí otroci svobodní, hluk je tvořen smíchem, sténáním, zpěvem, bubnováním a hudbou. Kdo se jde na výstavu podívat, ať zapomene na předsudky a nechá se pomocí Goñiho optického vypravěčského talentu unést na erotický výlet, který mnozí z nás nosí jen ve svých představách.

galerie-deschler-vystava-berlin_5

 galerie-deschler-vystava-berlin
Mariano Rinaldi Goñi, Kem Kem Kabaré, 2019, Öl auf Leinwand, Triptychon, 250 x 145 + 180 + 145 cm
 galerie-deschler-vystava-berlin-2
Mariano Rinaldi Goñi, Quilombo, 2019. Öl auf Leinwand, Triptychon, 250 x 145 + 180 + 145 cm, Courtesy Galerie Deschler, Berlin

Do 7. září, www.deschler-berlin.de

Text a Foto Danuše Siering

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Horní Franky otevřely zvláštní koncertní sál. Je v podzemí jako bunkr a zdobí jej plastika s motivem exploze

V historické vile hudebního centra Haus Marteau v hornofranckém Lichtenbergu se letos na podzim otevřel podzemní koncertní sál a zkušebna. Nepojme sice ani stovku návštěvníků, svým architektonickým ztvárněním však předčí mnohé výrazně větší sály nejen v Německu. Nejvíc se vymyká paradoxně tím, že je zvenku v podstatě nepostřehnutelný.
Přečtěte si

Řezbářským uměním českých betlémářů se chlubil i komunistický režim

Betlémy zdobí v čase vánočním domácnosti a svatostánky po celém světě. Ve světě se tento fenomén datuje do osmého století. Jejich rozšíření přišlo do českých zemí o tisíc let později, sahá až na přelom 17. a 18. století. Které betlémy jsou tedy v Čechách a na Moravě, nejstarší, technicky nejdokonalejší a také největší?
Přečtěte si

Jak omladit génia

Přední pražský architekt Marek Tichý hovořil s německým kolegou Martinem Reichertem z renomované kanceláře David Chipperfield Architects o renovaci Nové národní galerie v Berlíně.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign