Haus am Waldsee – zpět do galerie

Jaký je to pocit vyrazit konečně do galerie? Zajímavý. Cítila jsem se, jako bych dělala něco zakázaného. Přitom muzea a galerie dostaly povolení mít v Berlíně otevřeno od 5. května, ne všechny však tuto šanci využily. Dva dny na to jsem i s přítelkyní vyrazila do galerie Haus am Waldsee, kde byla s časovým zpožděním otevřena výstava Bernhard Martin. Mytí rukou při vstupu, dodržování vzdálenosti, u pokladny maximálně čtyři lidé a na výstavě nesmí být více než patnáct návštěvníků. Toto nehrozilo, byly jsme tam skoro samy.

Bernhard Martin (*1966) je jedním ze současných malířů, kteří loví své motivy na internetu a v sociálních médiích, z falešných zpráv a ze světa influencerů, aby je efektně transformovali. Vlastní vize převádí na plátno do scén, které vzdorují všem běžným pravidlům. Všechno je možné, vše je myslitelné, nic není vyloučeno v šíleném světě obrazů, který Bernhard Martin od roku 1990 radikálně vytváří na nejvyšší úrovni mezi apokalypsou a obrazem světců.

Po zastávkách v Salcburku, Barceloně, Nice a Londýně žije umělec od roku 2013 v Berlíně. Jeho díla jsou mimo jiné ve sbírce Muzea moderního umění v New Yorku (MoMA) nebo ve sbírce Deutsche Bank Collection. 

Ještě pár slov ke galerii samotné. V rozsáhlém parku, na břehu jezera Waldsee v Berlin-Zehlendorfu, byla v roce 1923 postavená honosná vila židovským obchodníkem Knoblochem. Ten si vily dlouho neužil, ale podařilo se mu na poslední chvíli i s rodinou opustit Německo a usadit se v Uruguayi.

Vila vystřídala několik vlastníků a v roce 1946 zde byla otevřena jedna z prvních galerií v poválečném Berlíně. Výstavami s renomovanými umělci si Haus am Waldsee vybudoval mezinárodní reputaci a dnes patří sice k těm menším, zato však nejvýznamnějším galeriím. Všechny výstavní projekty jsou financovány prostřednictvím fundraisingu za pomoci “Sdružení přátel a sponzorů Haus am Waldsee”.

Více informací najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Petra Nesvačilová: Neměli bychom zapomínat vyvěšovat červené trenýrky

Vyhledávaná herečka a režisérka Petra Nesvačilová loni zvítězila na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava (MFDF) se snímkem Vojna Ztohoven. Nyní odjíždí na filmový festival do Polska (opět soutěž o nejlepší dokument), moc se na to těší. N&N Magazín si s ní povídal o vzniku filmu, o rozdílech mezi českou a ruskou povahou, a také o hranicích dobra a zla.
Přečtěte si

Designér interiérů Stephan Schilgen: Neformální útulností uvolníte lidi a rozhýbete byznys

Sto padesát let staré vycpané lvíče u krbu nebo sprchový kout ze skleněných dveří někdejšího východoněmeckého podniku Café Moskau. Berlínský designér Stephan Schilgen si zakládá na tom, aby jeho interiéry vyprávěly příběhy – třeba ty o koloniální éře, nebo i ty z dob komunismu. O tom, že kousek pohodlí a neformální prostředí uvolňuje i otvírá lidi, přesvědčil jak nejrůznější obchodníky, jimž zařizuje prodejny křesly a pohovkami, tak i nadnárodní společnosti, na jejichž akcích ve fešných letoviscích navozuje neformální atmosféru kulisami z desítek tun nábytku a dalšího vybavení. Zdá se, že se to vyplatí. Pohodlí a neformální atmosféra totiž nakonec vydělávají peníze.
FB Alexandry Koláčkové
Přečtěte si

Kulturní průvodce na léto do Prahy i Berlína

Sculpture Line 2022 – sochy opět vyrazí do ulic Vše plyne a vše se mění. Další ročník sochařského festivalu Sculpture line se uvelebil na náměstích, prostranstvích a zákoutích českých, moravských a evropských měst, aby i v komplikované společenské situaci demonstroval sílu sochařského umění. Jakousi základnou…

Nejčtenější v kategorii ArtDesign