Haus am Waldsee – zpět do galerie

Jaký je to pocit vyrazit konečně do galerie? Zajímavý. Cítila jsem se, jako bych dělala něco zakázaného. Přitom muzea a galerie dostaly povolení mít v Berlíně otevřeno od 5. května, ne všechny však tuto šanci využily. Dva dny na to jsem i s přítelkyní vyrazila do galerie Haus am Waldsee, kde byla s časovým zpožděním otevřena výstava Bernhard Martin. Mytí rukou při vstupu, dodržování vzdálenosti, u pokladny maximálně čtyři lidé a na výstavě nesmí být více než patnáct návštěvníků. Toto nehrozilo, byly jsme tam skoro samy.

Bernhard Martin (*1966) je jedním ze současných malířů, kteří loví své motivy na internetu a v sociálních médiích, z falešných zpráv a ze světa influencerů, aby je efektně transformovali. Vlastní vize převádí na plátno do scén, které vzdorují všem běžným pravidlům. Všechno je možné, vše je myslitelné, nic není vyloučeno v šíleném světě obrazů, který Bernhard Martin od roku 1990 radikálně vytváří na nejvyšší úrovni mezi apokalypsou a obrazem světců.

Po zastávkách v Salcburku, Barceloně, Nice a Londýně žije umělec od roku 2013 v Berlíně. Jeho díla jsou mimo jiné ve sbírce Muzea moderního umění v New Yorku (MoMA) nebo ve sbírce Deutsche Bank Collection. 

Ještě pár slov ke galerii samotné. V rozsáhlém parku, na břehu jezera Waldsee v Berlin-Zehlendorfu, byla v roce 1923 postavená honosná vila židovským obchodníkem Knoblochem. Ten si vily dlouho neužil, ale podařilo se mu na poslední chvíli i s rodinou opustit Německo a usadit se v Uruguayi.

Vila vystřídala několik vlastníků a v roce 1946 zde byla otevřena jedna z prvních galerií v poválečném Berlíně. Výstavami s renomovanými umělci si Haus am Waldsee vybudoval mezinárodní reputaci a dnes patří sice k těm menším, zato však nejvýznamnějším galeriím. Všechny výstavní projekty jsou financovány prostřednictvím fundraisingu za pomoci “Sdružení přátel a sponzorů Haus am Waldsee”.

Více informací najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Politicky nekorektní Louskáček. Berlínský státní balet stáhl adventní hit z programu

K adventu neodmyslitelně patří baletní představení Louskáček – Vánoční příběh, které bývá beznadějně vyprodané měsíce dopředu. Pohádku o oživlé hračce a zlém Myším králi ovšem na programu Berlínského Státního baletu letos nenajdete. Opulentní nastudování z roku 2013 v choreografii Vasilije Medveděva a Yuriho Burlaky za 1,5 milionu eur zůstane v depozitáři. Je prý totiž politicky nekorektní.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign