Lufthansa jako zrcadlo této doby

Každý milovník cestování pozoruje oblohu a zjišťuje, že se nic nemění. Letadla nelétají a s touto skutečností přichází i nepříjemná otázka, jak přežijí pandemii letecké společnosti, když se podmínky úspěchu brutálně změnily. O tom ví své i Lufthansa, která byla doposud zvyklá pouze na rostoucí čísla.

Šéf Lufthansy Carsten Spohr v interním diskusním formátu přestavil “nový normál” a zpochybnil, že by Lufthansa mohla někdy znovu dosáhnout prodeje z let 2017 až 2019. Na rezervacích aktuálního období zaznamenává Lufthansa pouze 10 procent prodaných letenek ve srovnání s předchozím rokem. Naděje představenstva, že do konce roku bude možné obnovit kapacity letů na 50 procent, se rozplynula.

Analýza evropského řízení letového provozu „Eurocontrol“ předpokládá, že původní předpoklad 30procentního snížení celkových letových pohybů v říjnu 2020 klesne až na minus 57 procent. Šéf Eurocontrolu Eamonn Brennan říká: „Nyní se pohybujeme směrem zpět. To je znepokojující pro celou branži.”

Německá vláda vydala v současné době cestovní varování pro 160 zemí po celém světě, od včerejška je také Vídeň na indexu rizikových míst, kterým je třeba se vyhnout. Toto jsou pro letecké společnosti hororové scénáře.

Současná situace v Lufthanse není nic pro slabé nervy. Zaměstnanci očekávají, že brzy přijde další vlna propouštění. Ohrožených je 28 000 pracovních míst ze 135 000 zaměstnanců, přibližně o 6 000 více, než se původně očekávalo. Lufthansa je obětí a zároveň zrcadlem této doby.

Nejčtenější v kategorii Business