Nový knižní projekt ukazuje, že katastrofa se vypořádá téměř se vším

Je to opravdu zvláštní dílo, které Eva Noack vytvořila. Ve své slovní obrázkové knize “Eine Katastrophe hält was aus – Katastrofa něco vydrží“ pracuje Eva s nalezenými titulky a ikonkami z časopisů z 50. a 60. let, které najde v antikvariátech. Geneze textu a obrazu v jejím díle je komediálně lehká, a přesto sleduje hluboký příběh.

Svou práci vytvořila ve dvou jazycích. K překladu hotových koláží do angličtiny přes náhodné doporučení přizvala významnou překladatelku německých textů v USA Lillian M. Banks. Následovala velmi intenzivní výměna mezi umělcem a překladatelem. Když Banks dokončila svůj překlad, odeslala jej zpět Evě. Někdy mezi oběma ženami vzniknul dlouhý ping-pong, přes jednotlivá slova, interpunkční znaménka, dotazy, vysvětlení a tisíce e-mailů putujících přes Atlantik a zpět. Z toho plyne vzrušující kombinace původního textu, překladu, vizuálního zpětného překladu, a nakonec dvojice koláží, ve kterých se mění vztah mezi autorstvím, slovem a obrázkem.

Přestože se spolu nikdy nesetkaly – veškerá výměna probíhala online – vznikl natolik intenzivní vztah, že se Noack ve své publikaci rozhodla věnovat Lillian zvláštní místo. Zřejmě se ani už nikdy nesetkají. Kvůli nemoci dokončovala Lillian poslední obrázky jen velmi ztěžka. Nepřiletěla ani na křest knihy, který se konal 28. srpna v příznačných berlínských prostorech, ve staré fabrice na nábytek Olfe na Kottbusser Tor. Výjimečná autorka, výjimečná kniha.

Návštěva v ateliéru:

Více informací najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Dušan Martinček
Přečtěte si

Ivo Kahánek: Ticho má mnoho podob

Hostem Salónku Lucie Šilhové byl v pražské Art&Event Gallery klavírista a hudební pedagog Ivo Kahánek. Veselý interpret vážné hudby kromě jiného prozradil, že s Dvořákovým klavírním dílem je třeba zacházet jako s dobrým parfémem. Dvě tři kapky stačí. Celý flakón by nikdo nevydržel, dodal virtuos k pětihodinovému souboru skladeb,…
Archiv Martina Janeckého
Přečtěte si

Martin Janecký: Foukat sklo tři dny je věčnost

Tvoří plastiky, které odporují všedním představám o práci se sklem, a svou techniku zdokonalil tak, že se mu vyrovná jen málokdo. I přes to z Martina Janeckého cítíte respekt k řemeslu i samotnému materiálu, který se podle svých slov snaží zkrotit.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign