Berlin Commercial: Co je ve filmu opravdu relevantní?

Berlín není hostitelem jen jednoho z nejznámějších světových filmových festivalů Berlinale. Od roku 2012 se zde koná také festival Berlin Commercial, který je věnován kreativcům vizuálního komerčního umění.

Platforma Berlin Commercial byla spuštěna v roce 2012 pod názvem Berlin Fashion Film Festival s cílem propojit kreativní a komerční průmysl filmů a videí. Od roku 2019 je festival přejmenován na dnešní název, aby mohl rozšířit svůj okruh působení. Obzvlášť v dnešní době hledá cesty, jak zůstat vitální a přežít toto nelehké období.

Letošní ročník se koná ve spolupráci s renomovanými produkčními společnostmi, agenturami a galeriemi v celém Berlíně, které otevřou své dveře pro workshopy, přednášky, výstavy, představení a networking.

Berlin Commercial uděluje ceny ve třech kategoriích: hudební videa, osobní projekty a kulturně relevantní reklamy. Příklady dalších podkategorií letos jsou: nejlepší režisér, nejlepší kamera, nová generace a projekty provedené pomocí smartphonu.

Novinkou v tomto roce je kategorie „Kulturní dopady“ na podporu filmů, které se zabývají tématy genderové rovnosti, problematiky LGBT scény, antidiskriminace, duševního a tělesného postižení, psychického zdraví a sociálně-ekonomických nevýhod.

Vítězové budou vyhlášeni na slavnostním předávání cen 11. září 2020 v Ateliéru Prinzenstrasse 85 v Berlíně. Akce je omezena na 200 hostů a prodej vstupenek je věnován iniciativě Free The Work, neziskovému sdružení na podporu žen ve filmovém průmyslu. Přihlásit se můžou kreativci z celého světa, festival probíhá od 7. – 11. září.

Více najdete zde.

Foto: Facebook / Berlin Commercial