„Od října se vrátíme k individuálnímu systému pro každou zemi,“ vyhlásila mluvčí ministerstva. Cestovní varování pro země s rizikovými oblastmi budou i nadále existovat a budou vázána na dodržování karanténních předpisů. Jen na vysvětlenou – cestovní varování není zákazem, ale má mít významný odstrašující účinek.
V rámci Evropy v současné době platí varování například pro Španělsko, pro některé části Francie a Chorvatska. Ve středu večer Ministerstvo zahraničí varování opět rozšířilo. Zasaženy jsou nyní také Ženeva, Praha, Dubrovník a ostrov Korsika.
Takto se nyní létá v business třídě Qatar Airways.
V praxi to však sotva změní možnost cestování k lepšímu. Nejistota přetrvává, nedá se říci, kdy bude možné znovu cestovat a kdy si podnikatelé a zaměstnanci v turistické branži budou moci zase vydělat na živobytí. Příklady gigantů ukazují, jak tvrdě koronavirová krize tento průmysl zasáhla.
TUI, největší cestovní společnost na světě, ve středu přijala další vládní miliardovou pomoc na překonání obchodního propadu souvisejícího s koronou. Aby firma přežila krizi, obdržela TUI již v dubnu kredit ve výši 1,8 miliardy eur, ten bude nyní navýšen o další miliardu. Kromě toho TUI obdrží 150 milionů eur prostřednictvím směnitelného dluhopisu podepsaného stabilizačním fondem WSF.
Snad každý už zde alespoň jednou bookoval ubytování nebo se aspoň podíval na jejich nabídku. Korona se nevyhnula ani americké platformě Booking.com. Největší portál s nabídkou ubytování na celém světě a pro všechny peněženky reaguje na aktuální situaci. Booking.com přistoupil k downsizingu.
Foto: Flickr.com.
Mateřská společnost Booking Holdings oznámila snížení počtu zaměstnanců Booking.com o zhruba 25 procent. V současné době probíhají jednání se zástupci zaměstnanců, podrobnosti budou oznámeny v průběhu září. Booking.com donedávna zaměstnával více než 17 000 zaměstnanců po celém světě.
Od května, kdy došlo k rapidnímu poklesu hotelových rezervací, je společnost Booking Holdings v tmavě červených číslech. Tato skupina také vlastní několik dalších webů, jako je Priceline nebo Kayak. Koronavirová krize zasáhla turistický průmysl s plnou silou. Ke snížení počtu zaměstnanců došlo také u rivalů jako jsou Expedia, Tripadvisor a Airbnb.