Není nutno nezpívat

V Itálii si zpívali sousedé z balkónů, ve Španělsku policisté na ulicích, někde se tleská a i my se podle slov pana Svěráka ve svízelných dobách uchylujeme k písničkám. Jinak tomu není ani v době koronavirové pandemie, a tak dnes ve 12:30 zazněla v českých domácnostech, z televizí i rádií, z balkónů, zahrad i francouzských oken píseň Není nutno.

Text písně jasně říká, že nemusí být přímo veselo, ale v žádném případě nesmí být smutno, natož aby se brečelo. Jedno však nutno je! Je nutno poděkovat všem, kteří musí být mimo karanténu a svojí prací pomáhat nám všem. Je nutno poděkovat lékařům, sestřičkám, hasičům, řidičům, lékárníkům, prodavačům a všem dalším.

“Lidé sedí ve svých obývácích, sledují zprávy o počtu mrtvých a nakažených. Chtěli bychom vykřesat vlnu jedné velké kolektivní energie, kdy v jeden moment bude třeba milion lidí zpívat jednu píseň. Pro radost, pro povzbuzení a pro ty tam venku, kteří se starají. Stejně jako se šíří virus, šíří se i smutek. Rádi bychom si tímto happeningem vstříkli do žil vakcínu, která způsobí pocit sounáležitosti,” říká kavárník Ondřej Kobza za spolek Piána na ulici, který akci organizuje.

Mimo jiné jsme byli svědky nezvyklého pojetí písně, protože Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř ji hráli sice společně, ale každý ze svého domova. Díky technologiím však bylo možné spojit nejen tyto dva umělce, ale i celý národ.

Celý stream si můžete pustit tady:

https://www.youtube.com/watch?v=DYCZHWYgIbY

Připojili jste se dnes ke Zdeňkovi Svěrákovi a Jaroslavu Uhlířovi? Podělte se o videa a fotky s hashtagem #neninutnonezpivat #zpivajicikarantena a sdílejte radost i poté.

Více o happeningu najdete tady.

Mohlo by vás zajímat

Archiv Martina Janeckého
Přečtěte si

Martin Janecký: Foukat sklo tři dny je věčnost

Tvoří plastiky, které odporují všedním představám o práci se sklem, a svou techniku zdokonalil tak, že se mu vyrovná jen málokdo. I přes to z Martina Janeckého cítíte respekt k řemeslu i samotnému materiálu, který se podle svých slov snaží zkrotit.
Přečtěte si

V Berlíně je po 50 letech k vidění dílo sochaře Alexandera Caldera

Hned dvě výjimečná díla najednou mohou obdivovat návštěvníci znovuotevřeného berlínského muzea Neue Nationalgalerie. To se po pětileté rekonstrukci vrátilo do původní podoby podle návrhu Mies van der Rohe a vystavuje dílo sochaře Alexandera Caldera úzce spjaté s kynetickým uměním. Sám Calder dodnes platí jako objevitel uměleckého perpetuum mobile.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign