Nakolik je česká kultura spjatá s německou? Z jakého důvodu je přínosné poukazovat na toto neodmyslitelné propojení právě v Roce české hudby? Více v příspěvku Ivy Nevoralové.
Už jako dítě majitelů klubu nasával hudbu s mateřským mlékem. Jako dvouletý uměl číst čísla a písmena, ale ne mluvit, a v deseti letech vydal své první album Just for Friends.
Proč lidé na celém světě milují hudbu Richarda Wagnera, ke kterému se zejména v Německu často přidává přívlastek kontroverzní? Z čeho pramení fascinace napříč hranicemi, politickou orientací i konfesemi? Proč Židé, křesťané a muslimové milují jeho hudbu? Odpověď se snažil najít Axel Brüggemann, německý novinář a dokumentarista, znalec života a díla Richarda Wagnera, jehož devadesátiminutový film promítají vybraná, vesměs artová či menší kina.
U příležitosti 75. výročí narození Davida Bowieho, které připadlo na 8. ledna, vzdává virtuální výstava hold jednomu z největších talentů hudební historie. Na ni naváže další výstava, která k nedožitým osmdesátinám Muhammada Aliho připomene osobitého a mimořádně úspěšného boxera.
V historické vile hudebního centra Haus Marteau v hornofranckém Lichtenbergu se letos na podzim otevřel podzemní koncertní sál a zkušebna. Nepojme sice ani stovku návštěvníků, svým architektonickým ztvárněním však předčí mnohé výrazně větší sály nejen v Německu. Nejvíc se vymyká paradoxně tím, že je zvenku v podstatě nepostřehnutelný.
Z Prahy odešla v 18 letech studovat na Jazzový institut do Berlína, s kufrem, velkým kloboukem a trochou peněz v kapse. Nyní vystupuje s různými hudebními projekty mj. jako sólistka Big Bandu der Deutschen Oper Berlin na mezinárodních hudebních festivalech (Kurt Weill Fest, Choriner Musiksommer, Jazztage Dresden). Pravidelně také vystupovala v duu s uznávaným americkým vibrafonistou Davidem Friedmanem. “Jsem ráda, že jsem zůstala. Berlín je pro mě naprosto inspirativní město,” hodnotí po letech své rozhodnutí.
Po ročním odkladu způsobeném pandemií a téměř dva roky po smrti Karla Gotta vstoupil 7. října do českých kin dvouhodinový dokumentární film Karel o české hvězdě populární hudby. A film hned začal sbírat první rekordy. Například byl během prvního víkendu nasazen do 240 kin, což je dosavadní rekord. Na premiéru vyrazilo do Čech i mnoho fanoušků z Německa.
V německých orchestrech nelze přejít žádný technický nedostatek pouhým vyjádřením víry ve zlepšení. Takový domnělý projev velkorysosti Němci vnímají jako podfuk na podstatě toho, proč se všichni sešli. Problém je potřeba vyřešit, zorientoval se v německé povaze už před lety Jakub Hrůša, dnes šéfdirigent Bamberských symfoniků v bavorském Bamberku a hlavní hostující dirigent České filhamonie a orchestru Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Římě. Jeho cíl je vždy stejný: vést a inspirovat orchestr k technicky dokonalému výkonu s určitou emoční nadstavbou. Přitom je třeba hledat rovnováhu. Jakmile ji dirigent najde, dochází k vzácné interakci, na níž se napojuje i publikum, popisuje. Bamberští symfonikové pod vedením Jakuba Hrůši zahrají 21. září v Praze na festivalu Dvořákova Praha.
Když Ludwig van Beethoven v roce 1827 zemřel, zanechal svou poslední, 10. symfonii nedokončenou. Existuje k ní pouze 40 skic, nic víc, přičemž některé z nich jsou jen krátké úryvky. U příležitosti 250. výročí jeho narození se hudební vědci pod vedením muzikologa Matthiase Rödera rozhodli s pomocí umělé inteligence 10. symfonii dokončit.
Letních festivalů není málo a kdo chce, může o prázdninách spojit hudební záliby s objevováním nových lokalit. Kutná Hora mezi ně určitě patří. Důvodů, proč Kutnou Horu navštívit je mnoho, právem je zapsána na seznam kulturního dědictví UNESCO.
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
Statistiky
Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez soudního předvolání, dobrovolného vyhovění ze strany vašeho poskytovatele internetových služeb nebo dodatečných záznamů od třetí strany nelze informace uložené nebo získané pouze pro tento účel obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.