Jiří Kabelka, zakladatel projektu.
Projekt Zachraň svou firmu byl spuštěn na podporu živnostníků a malých firem s cílem překonat období, kdy kvůli pandemii nemohli provozovat svoji živnost nebo mají omezení, či výpadek zákazníků. Na fungování projektu jsme se zeptali přímo Jiřiho Kobelky.
Co je cílem iniciativy Zachraň svou firmu?
Projekt primárně propojuje živnostníky a jejich zákazníky. Jeho cílem je pomoci drobným podnikatelům s výpadkem cashflow, kdy museli ze dne na den pozastavit svou podnikatelskou činnost. Projekt chce umožnit, aby lidé mohli kupovat od firem vouchery, které pak uplatní později, až to bude možné.
Co konkrétně nabízíte klientům?
My nabízíme finanční propojení. Firma má ekonomické potíže, nemůže ještě fungovat – klient si koupí voucher, který může později uplatnit. Postup je jednoduchý. Živnostníci, podnikatelé a firmy se u nás bezplatně zaregistrují. Lidé si mohou následně vybrat, koho se rozhodnou prostřednictvím nákupu voucheru v hodnotě 100 až 1000 Kč finančně podpořit. Voucher mohou lidé uplatnit, jakmile daný podnik znovu otevře svůj provoz.
Jak se zpětně díváte na začátek Vašeho projektu?
Všichni se snažili. Někteří lidé šili roušky, my jsme IT firma a vymysleli jsme s Českou Spořitelnou tento projekt. Spuštěn byl během jednoho týdne. Máme mnoho dobrovolníků, kteří nám od počátku pomáhají.
Jakou jistotu má klient, že firma, kde si koupil voucher, nezkrachuje?
Každého ověřujeme, aby tam nebyly podvody. Kontrolujeme výpisy z účtu, to je důkaz, že firma a účet skutečně existují. Naším cílem je pomoci co nejvíce podnikatelům, ale zároveň zajistit, že peníze přijdou na správné místo.
Kdo jsou Vaši klienti?
Např. cukrárny, posilovny, sportovní areály, kosmetická a kadeřnická studia a další.
Kdo dostává nejvíce voucherových podpor od lidí?
To jsme byli sami celkem udiveni. Největší podporu dostali čajovny, kdy si denně kupovalo i za 500 Kč třeba i deset lidí denně vouchery. Závisí hodně na tom, jaký vztah měly firmy se svými zákazníky už před pandemií.
Jak dáváte o projektu vědět?
Jednáme s několika městy a naše nabídky jim prezentujeme. Nechceme pomáhat firmám, které krachují, ale chceme pomoci těm, kteří jsou na tom nyní špatně, ale mají šanci přežít. Města vidí naše výsledky a sama nás oslovují. Funguje to.
Více se dozvíte zde.