Špatné zprávy od Continental AG

Continental AG je druhý největší dodavatel do automobilového průmyslu v Německu. Společnost zaměstnává téměř 250 000 lidí na 430 místech v 60 zemích. A ani jemu se špatné zprávy nevyhýbají.

Continental AG včera oznámil, že na konci roku 2021 uzavře závod na výrobu pneumatik v Cáchách a do konce roku 2024 závod pro automobilovou elektroniku v Karbenu v Hesensku. Celkem bude postiženo 30 000 pracovních míst, z toho 13 000 v Německu. Jak uveřejnil Morning Briefing, na kritiku o “chladném kapitalismu” připisuje předseda dozorčí rady Wolfgang Reitzle velkou chybu politikům: 

„Politika ničí automobilový průmysl, který ještě stále generuje 99 procent svých hodnot z automobilů se spalovacími motory. Výrobci a zákazníci jsou příliš brzy tlačeni k elektronické mobilitě, která není pro trh zatím dostatečně připravena. Výsledkem je, že musíme zavřít továrny a zrušit pracovní místa.”

Wolfgang Reitzle, zdroj: CTE Publications.

Důvody vysvětluje následovně:

1. Deset let jsme měli boom. V polovině roku 2018 to už začalo jít šlo z kopce a v roce 2019 nastala v globálním automobilovém průmyslu vážná recese. Vyráběli jsme 95 milionů automobilů, letos to bude 70 milionů. To je téměř o 30 procent mně a žádná průmyslová společnost se s tím nedokáže vyrovnat bez úpravy nákladů. 
2. Korona přišla v březnu a k tomu máme emisní legislativu, která prakticky vynucuje break. A pak přijdou politici, a navíc zbytečně hanobí spalovací motor, a my nemáme čas se přizpůsobit. 

Na otázku, zda vidí pozitivně budoucnost společnosti Continental, Reitzle odpověděl: „Musíme učinit tato těžká rozhodnutí a připravujeme ofenzivní program. Abychom to vše mohli ufinancovat, nemůžeme si dovolit táhnout sebou balast zbytečných nákladů. Abychom mohli hrát útočnou hru, musíme provést zmíněné úpravy kapacity.”

Mohlo by vás zajímat

Shutterstock
Přečtěte si

Hospodářský zázrak potřebuje nové impulzy a Češi chtějí být u toho

Když se počátkem 90. let vypravil Zbyněk Frolík do městečka Wickende v německém Porúří, měl jasný cíl: získat místní firmu Wissner-Bosserhoff pro společný plán. Frolík tehdy v Praze rozjížděl výrobu nemocničních lůžek a díky inovativním nápadům a kvalitní produkci se mu začínalo dařit. Pro ambici uspět se svým českým týmem na mezinárodním trhu ale potřeboval něco víc. A to něco měla být světově uznávaná značka „Made in Germany“.

Nejčtenější v kategorii Business