Style Jet: Spread your wings

Tým Style Jet. Na otázky odpovídali (z leva) David Darnady, Ĺubo Polášek, Radim Káňa (Mitte) a Lukáš Šlégr
Přijdete na letiště a za pár minut začne vaše letadlo pojíždět ke vzletové dráze. Čas jsou peníze. Je to jediný důvod, proč pronájem privátních letadel zažívá nevídaný boom?

🇩🇪 Sie können diesen Artikel auch auf Deutsch lesen: Style Jet: Spread your wings

Zeptali jsme se Radima Káni, Davida Darnadyho, Luba Poláška a Lukáše Šlégra, majitelů firmy Style Jet, která během jednoho roku umožnila roztáhnout křídla na obloze stovkám soukromých letadel od Ameriky přes Evropu až po Austrálii. Jejich mateřskou základnou je přitom Praha.

Zrušení letu na poslední chvíli nebo naopak krátkodobé přesunutí termínu schůzky. Forbes i New York Times v této souvislosti aktuálně píší o rekordních rezervacích u privátních letadel. Jak si tento boom vysvětlujete?

Lubo Polášek: Kvůli pandemické situaci, kdy v její první vlně došlo prakticky k úplnému vypnutí pravidelné letecké dopravy, zůstala bez možnosti přepravy obrovská skupina lidí z byznysu, která se ale za svými aktivitami přesouvat musela. Začali se tedy poohlížet po způsobu dopravy, který nikdy předtím nevyužili.

Velké procento takovýchto klientů si tento způsob oblíbilo a nadále využívá velkých výhod pronájmu vlastního letadla i po skončení pandemie. Zvykli si na situaci, kdy se letadlo přizpůsobuje jejich potřebám.

Nová cancel culture se v posledních dvou letech podepsala na kvalitě a spolehlivosti linkových letů; důvody zrušení či zpoždění letů bývají různorodé a ne vždy se pasažér dozví pravdu.

Rušíte lety i vy?

Radim Káňa: Právě i z těchto důvodů je výhodné zvolit na důležité obchodní schůzky privátní přepravu. V dnešní době klasičtí dopravci ruší lety velmi často, ale u privátních letadel se to nestává. Občas se sice stane, že dopravce nám jako zprostředkovateli zruší let například z důvodu neplánované údržby, ale právě od toho jste si zvolili Style Jet, protože my vždy zajistíme alternativní letadla za stejných podmínek.

Pronájem soukromého letadla je na jedné straně spolehlivá, na druhé straně ale nákladná alternativa dopravy. Přitom když porovnáme servis na palubě linkových letadel v první třídě, někdy i v byznysu, má klient často mnohem větší komfort než v privátním letadle. V menších letadlech bývá místo omezené, o prostoru třeba pro špičkového kuchaře ani nemluvě. Jaké jsou tedy – kromě úspory času – hlavní přednosti pronájmu privátních letadel?

David Darnady: Je pravda, že komfort první třídy, zejména na dlouhých linkách, je porovnatelný s privátními letadly. Nicméně klienti privátních letů si kupují zejména flexibilitu. Komfort na samotné palubě je jedna věc, ale stejně, ne-li důležitější je, že klient si letový program přizpůsobí svým potřebám, vyhne se přeplněným letištím, dokáže si čas odletu změnit někdy i na poslední chvíli. Celková doba přesunu door-to-door je tedy výrazně nižší než u pravidelné dopravy, i když byste cestovali v první třídě.

Hraje roli i téma zdraví? Studie ukazují, že linková letadla mají mnohem více tzv. touchpoints, teda míst, kde je možné se nakazit viry.

Lukáš Šlégr: Jednou z nejvýznamnějších výhod souvisejících se zdravím a bezpečností cestujících je extrémně čistý vzduch na palubě soukromých letadel. Vzduch je přiváděn zvenčí a každých pár minut zcela osvěžen. Když se nadechnete, zhruba 50 procent tohoto vzduchu je přefiltrováno a 50 procent je „čerstvý vzduch“ přiváděný přes kompresory motoru, než je ochlazen potrubím v křídlech. Většina soukromých tryskáčů má vysoce výkonné kabinové systémy, které automaticky nebo podle potřeby cestujících dokážou upravit teplotu a vlhkost v kabině. Čerstvý vzduch může snížit nejen projev tzv. jet lagu, ale vzhledem k menší ploše a počtu cestujících minimalizuje také možnost přenosu viru.

Dnes se rozjíždí možnost, kdy si zákazník může přes seat-sharing-service koupit za zvýhodněnou cenu volné místo v letadle. Bude to možné i v pronajatém letadle vašeho klienta?

David Darnady: Evropský trh zatím není na takovou službu připraven, nicméně s přibývajícími klienty a přibývajícím množstvím privátních letů k tomu dřív nebo později dojde. Trh je navíc hodně rozdrobený na množství menších společností, a pokrokové technologie tudíž jako první zavádějí větší dopravci. Jakmile ale přijde jeden veliký integrátor, který zaštítí prodej sedadel napříč všemi společnostmi, tedy většími i menšími, bude seat-sharingová služba dostupná.

Dalším faktorem, jenž oddaluje nástup podobné služby, jsou i sami klienti, kteří si, po právu, přejí co nejvíc soukromí a neradi se o své letadlo dělí.

Proč by si měl zahraniční klient objednat privátní let právě přes českého zprostředkovatele?

Lubo Polášek: Naše společnost poskytuje vysoký standard služeb i velkému počtu zahraničních klientů působících v Praze. Tito klienti jsou s našimi službami velice spokojení a mnohdy nás poptávají i v případech, kdy se vrátí do svých rodných krajin nebo požadují přepravu zcela mimo náš region. Letectví je globální disciplína, takže díky kvalitní celosvětové síti kontaktů, kterou disponujeme, jsme schopní nabídnout služby na kterémkoliv kontinentu, což se již dnes děje. Třeba minulý měsíc jsme našemu maďarskémuklientovi zajišťovali pronájem letadla z Peru do Chile.

Style jet se maximálně zaměřuje na kvalitu, ne kvantitu. A tímto směrem chceme dál pokračovat.

Letadlo Style Jet v nadačních barvách Foto: archiv Style Jet

Spread your wings, zpívá Freddie Mercury. Ne každý má však to štěstí roztáhnout svá malá křídla a odletět daleko. Na světě žije přes půl milionu lidí, jejichž kůže je křehká jako motýlí křídla. Pro ně jste připravili na světě ojedinělou podporu – nadační letadlo. V čem je projekt One man show foundation výjimečný?

Radim Káňa: Už od založení naší společnosti jsme se všichni tři majitelé shodli na tom, že pokud se nám bude dařit, budeme se maximálně snažit pomoci jiným lidem, kteří takové štěstí neměli. O nemoci Epidermolysis bullosa congenita neboli tzv. nemoci motýlích křídel jsem se dozvěděl od jednoho známého, který se s touto nemocí setkal v rodině. Dozvěděl jsem se o velké finanční zátěži pro každou rodinu, kde se tato nemoc vyskytla. Jelikož jsem viděl několik projektů One Man Show a jejich vliv na okolí, rozhodli jsme se, že oslovíme tým OMS s projektem nadačního letadla.

Letadlo je vlastně ideální reklamní plocha. Spousty spoterů po celém světě shánějí foto letadla, které je něčím výjimečné. To naše právě ponese polepení logem a grafikou One Man Show foundation. Toto letadlo je symbolem naší pomoci rodinám postiženým touto nemocí. Společnost Style Jet odvede za každý svůj let část výnosů nadaci Dedra, jež postižené podporuje.

Mohlo by vás zajímat

Nejčtenější v kategorii Business