Berlinale bez Audi

Že to filmová branže teď nemá lehké, právě silně pocítil i berlínský filmový festival Berlinale. Dnes bylo oznámeno, že Berlinale ztratilo jednoho ze svých hlavních sponzorů.

Výrobce automobilů Audi po sedmi letech ukončil spolupráci, potvrdila mluvčí společnosti Brigitte Urban: „Audi neustále proměňuje svoji značku, a proto také reviduje svá partnerství. V budoucnu se chceme více zaměřit na témata digitalizace, udržitelnosti a designu.”  

Spolu s Cannes a Benátkami je Berlinale jedním z nejdůležitějších filmových festivalů na světě, s celkovým rozpočtem téměř 28 milionu euro. Zpráva o ukončení sponzorství je šokující obzvláště poté, co před pěti měsíci ze sponzorství Berlinale vystoupila i německá tradiční značka Glashütte a čínský luxusní koncern Tesiro.

Další Berlinale je plánováno na únor 2021. Jak přesně vzhledem k pandemii koronaviru proběhne zatím není známo.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

V Berlíně je po 50 letech k vidění dílo sochaře Alexandera Caldera

Hned dvě výjimečná díla najednou mohou obdivovat návštěvníci znovuotevřeného berlínského muzea Neue Nationalgalerie. To se po pětileté rekonstrukci vrátilo do původní podoby podle návrhu Mies van der Rohe a vystavuje dílo sochaře Alexandera Caldera úzce spjaté s kynetickým uměním. Sám Calder dodnes platí jako objevitel uměleckého perpetuum mobile.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign