Mají digitální fashion shows budoucnost?

Módní scéna je kreativní. Nejen v módě samotné, ale i v prezentaci. Když už nemůžou hosté přijít na módní přehlídku, přijde móda k nim domů. Marc Cain se ujal tohoto nápadu a poprvé představil svoji letní kolekci 2021 formou digitální show “The Sky is the Limit” na internetu.

Po hororových zprávách o stagnaci módního průmyslu v posledních měsících a po propuštění 90 zaměstnanců ukázal Marc Cain v charismatickém SOHO House Berlín před ani ne 20 vybranými VIPs, že móda se dá prezentovat i jiným způsobem než náročnými módními přehlídkami. Nový začátek má přinést nádech omlazující a letní nálady, ale také v sobě nese trochu experimentálního ducha. Dříve předváděl Marc Cain své skvělé show na neobvyklých místech v Berlíně, ve Velodromu, u Braniborské brány, dokonce i v prostředí metra. Dnes je módní výrobce jednou z prvních německých společností, která svou novou kolekci uvedla jako film na internetu.

Katja Foos, nová kreativní ředitelka Marc Cain, nastoupila na své místo v lednu, poté, co u Dorothee Schumacher vedla 12 let oddělení s pleteninou. Její nový vzestup byl ale rychle zastaven koronou. Na otázku, zda ji nemrzí, že nemohla uskutečnit svoji první módní přehlídku, odpověděla: „Vzhledem k pandemii není dnes možné a ani není ten správný čas udělat módní přehlídku. V tomto ohledu je film novým začátkem a příležitostí prolomit nové cesty. Dnes, více než kdy jindy, bychom se měli soustředit na to, kdo jsme a za čím si stojíme.”

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Rudiš dostal cenu od německého prezidenta Steinmeiera. “Spojují nás dějiny, vlaky a pivo,” říká pro N&N

Německý prezident se rozhodl ocenit Záslužným řádem Spolkové republiky Německo celkem 16 lidí, kteří se podle něj mimořádným způsobem zasadili o kulturní život, ochromený ještě nedávno koronavirovou pandemií. Mezi šesti ženami a deseti muži je i jeden Čech – v Německu žijící spisovatel Jaroslav Rudiš.
Přečtěte si

Fenomén DEFA: Filmový vhled do témat, o nichž se v NDR mluvilo jen šeptem

Homosexualita, krize bydlení, kriminalita ani další problémy v socialistickém světě oficiálně neexistovaly. Jejich veřejná kritika i pouhá diskuze o nich byla nejen ve východním Německu tabu a systém se všechny problematické společenské otázky snažil zamést pod koberec. I přesto se však řada tvůrců z východoněmeckého filmového studia DEFA (Deutsche Film-Aktiengesenschaft) snažila tato témata ve svých filmech zpracovávat, samozřejmě s rizikem postihů jako je vyloučení z vývozu nebo zákaz projekce v kinech.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign