Přečtěte si

Pražský fashion week proběhne v autokině. V Německu si budou konkurovat letní akce v Berlíně a Frankfurtu

Koronavirový rok 2020 módnímu světu rozhodně víc vzal, než dal. Když ale odhlédneme od rušení přehlídek, tedy i možností prezentovat a prodávat nové kolekce, přinesl s sebou uplynulý rok i řadu otázek k zamyšlení. Jaká by měla móda v roce 2021 být, aby odrážela to, co nás naučila pandemie? Jaké hodnoty by měla vyznávat a jaké návrháře chceme vlastně podporovat? Na tyto otázky už v lednu zčásti odpověděl berlínský fashion week, který se nesl ve znamení digitalizace a udržitelnosti a kvůli stávajícím opatřením proběhl téměř celý online. Teď je s novým přístupem na řadě Praha. Organizátoři se proto rozhodli, že letošní fashion week v českém hlavním městě proběhne formou Drive-in Cinema, tedy autokina.
Přečtěte si

Fiona Bennett: Chystáme klobouky pro další řadu seriálu Babylon Berlin. A nakupovat u nás můžou i Češi

Kloboučnice Fiona Bennett se díky svým neobvyklým návrhům stala skutečnou berlínskou ikonou. Narodila se v Británii, ale od svých sedmi let žije v německé metropoli. Dnes ve svém bílém království Hut-Palast na Potsdamer Strasse navrhuje klobouky, které si své místo našly nejen ve světových módních časopisech, ale i na hlavách prominentních osobností. Fiony jsme se zeptali, jak její byznys na hranici módy a umění přežil rok 2020 a co chystá do roku letošního.
Přečtěte si

Český klenot z Nového Jičína: Pro klobouky Tonak si Němci do Česka jezdí často osobně

Už více než 200 let udává česká značka Tonak trendy v oblasti pokrývek hlavy. Díky mistrovsky zvládnutému řemeslu i zodpovědnému přístupu k materiálům se jedná o jednoho z nejvýznamnějších výrobců klobouků na světě. Jeho klobouky nosí mimochodem i britská královská rodina. S marketingovou manažerkou Tonaku Klárou Šugárkovou jsme si povídali i o tom, kolik práce je za výrobou jednoho klobouku a které produkty si nejvíce oblíbili Němci.
Přečtěte si

Nejstarší berlínský hipster: Už ani v Berlíně nevidíte moc individuality. Lidé působí jako masa

Extravagantní, optimistický a inspirativní. Takový je „hipsterský dědeček“ Günther Krabbenhöft, který společně se svou nerozlučnou přítelkyní Britt Kanjou tvoří ikonickou dvojici, za kterou se díky jejich módnímu stylu doslova otáčí celý Berlín. V rozhovoru jsme se Günthera Krabbenhöfta, který se narodil v roce 1945, zeptali na to, co inspiruje jeho barevný šatník i na jeho názor na oblékání mladých Berlíňanů.
Přečtěte si

Lektor pánské módy Daniel Šmíd: Jak udělat z kuchaře hvězdu? Oblečte ho a řádně dozdobte

Jeho fotografie na mě vyskočily z jedné ze sociálních sítí přibližně před čtyřmi, možná pěti lety. Starý pán stojící na nástupišti stanice metra. Na tom by asi nebylo nic neobvyklého, starých pánů na nástupištích stávají v jednom okamžiku desítky. On ale neobvyklý byl. S ohledem na jeho viditelně pokročilý věk byl velmi neobvykle oblečen. Úzké džíny ze surového denimu vyhrnuté nad kotníkové boty, lehký tmavomodrý převlečník přes fialovou vestu. Bílou košili zdobil u krku motýlek a uši zase sluchátka. Na hlavě šedý klobouk typu porkpie a pod paží měkkou koženou aktovku, která už něco pamatovala. Švihák, napadlo mě tehdy.
Přečtěte si

Srovnáváme: V Česku i Německu kvůli koronaviru krachují známé oděvní značky

Ačkoliv se v médiích nejvíc probírá koronavirová krize v gastronomii a cestovním ruchu, lépe na tom nejsou ani další oblasti včetně módního průmyslu. Znevýhodněné podmínky, opatření a vládní restrikce stáhly dolů německé značky, jako je Adler nebo Esprit, v Česku se jedná třeba o známého výrobce oblečení Blažek nebo Pietro Filipi. Nutno dodat, že mnohé z těchto značek měly problémy už před pandemií. A e-shopy u těchto tradičních výrobců příliš nezabírají.
Přečtěte si

Pandemie nás v expanzi do Německa přibrzdila, říká šéfka české značky kabelek Verlein

Když si padnou do oka kreativní Češka a podnikavý Američan německého původu, může z toho vzniknout buď manželství, nebo třeba podnikatelský nápad. U Veroniky a Maxe Stuedleinových se povedlo obojí. A tak se (kromě onoho manželství a také dcery) zrodila značka Verlein, která vyrábí nadčasové kabelky. Ty svým luxusním vzhledem a precizním zpracováním zaujaly nejen zákazníky v Česku. Verlein se nyní přes všechny koronavirové nástrahy podle svých zakladatelů chystá postoupit z českého i na lukrativní německý trh. Co je k tomu třeba?