Martina Ducháčka jsem měla příležitost poznat před dvěma lety, kdy vznikal pro Noviny a Novinky první text o Freshbedýnkách. Tenkrát mne nadchl nejen svým přístupem k byznysu s biopotravinami, ale především způsobem, jakým se snaží podporovat projekty zaměřené na zdravé jídlo a rozumné zacházení s potravinami. Měla jsem příležitost prohlédnout si unikátní sklad, ochutnat novinky ze sortimentu Freshbedýnek a brzy na to jsem rozšířila řady pravidelných zákazníků.
Příběhy Martina Ducháčka i Petra Borkovce jsou si v něčem velmi podobné. Oba se stali klíčovými lidmi ve známých finančních skupinách a kromě toho se snaží vytvářet v Čechách lepší podmínky pro trh s kvalitními potravinami. Osobně jsem vyzkoušela většinu prodejen s farmářskými potravinami a sledovala nejen spojení projektu MY FOOD se Sklizenem, ale i následné připojení dalšího farmářského prodejce sítě Náš grunt. Další částí skládačky, která ve Sklizenu chyběla, byla kvalitní zelenina a ovoce. Proto je fúze společnosti Sklizeno a Freshbedýnek logickým krokem, který podle slov Petra Borkovce povede k větší efektivitě a lepší finanční dostupnosti farmářských produktů pro zákazníky.
„U ovoce a zeleniny se ta kvalita hůře definuje než například u masa. Proto jsme došli k závěru, že v tomto segmentu kvalitní a kontrolovaná znamená pouze bio,“ vysvětluje Petr Borkovec, který je ředitelem Sklizena a začlenění Freshbedýnek považuje za další důležitý strategický krok.
Zajímalo mne, jak se změní fungování a co to bude znamenat pro běžného zákazníka, jako jsem já.
„Prakticky dojde postupně k propojení webů a časem rozdíl poznáte už jen v lepší koncové ceně, protože věříme, že každý má mít šanci kvalitně jíst. Dlouhodobě se snažíme vybudovat společnost, která změní trh tak, aby podnikání bylo smysluplné a úspěšné pro všechny strany. Pro výrobce, prodejce i zákazníky,“ vypráví Martin.
„Když budeme větší, budeme i efektivnější, což pomůže k našemu největšímu společnému cíli – dostat k lidem dostupnější kvalitní potraviny,“ dodává Petr Borkovec.
Text Kateřina Černá