Co je smyslem vašeho projektu?
Náš realizační tým pravidelně oživuje pasáž linoucí se od ulice Na Příkopě až po Senovážné náměstí českým designem z oblasti fashion, interiérového, průmyslového či grafického designu a uměním. V prvorepublikových skleněných výlohách se můžete seznámit s příběhy českých návrhářů a na vlastní oči proniknout do tajů řemeslného zpracování. Můžete ale také posedět u kávy s pohledem na kubistický porcelán architekta, urbanisty a designéra Pavla Janáka. Skleněné výlohy zde žijí, protože je každé tři měsíce obměňujeme novými nápady a kousky.
S kým aktuálně spolupracujete?
Mezi dlouhodobé partnery patří například Modernista, Situs, Galerie funkce. V současné chvíli se zde můžete seznámit se společností ArtGlass, s českými křišťálovými lustry. Studenti z ateliéru skla UMPRUM v zastoupení Františka Jungvirta či Kristýny Venturové se již třetím rokem společně s námi učí, jak navrhnout výlohu, čím zaujmout veřejnost a jak se zviditelnit na sociálních sítích.
Jaké jsou plány do budoucna?
Chtěli bychom poskytnout ještě větší prostor studentům středních a vysokých uměleckých škol z celé ČR a začínajícím designérům. Propojit jejich myšlení, tvořivost, obchodního ducha, a hlavně je ukázat světu. Dále pak lidem, kteří procházejí pasáží, chceme nabídnout prostor plný života a architektonické elegance. Možnost zastavit se, schovat se a cítit sami sebe. Také například prostřednictvím živých talk show, módních přehlídek, koncertů či krátkých tanečních vystoupení.
Co byste sobě nebo pasáži do budoucna přála?
Žijeme příběhy designérů, rodinných firem, umělců a přibližujeme je veřejnosti. Každou výlohou dáváme možnost na vlastní oči vidět řemeslo a zručnost našeho národa. Lidé se často vlivem uspěchané a vyčerpávající doby navracejí s pokorou a otevřeností ke svým kořenům. Inovativně a ohleduplně tak vracejí zpět hodnotu poctivé řemeslné práci. Na začátku projektu směřovala vize našeho týmu k propojení malých značek s již zavedenými, kteří od sebe mohou čerpat zkušenosti, začít spolupracovat a rozšířit své obchodní plány. A toho se stále chceme držet!
Co je vlastně pasáž?
Slovo „pasáž“ pochází z francozského „le passage“, v architektonickém pojetí jde o průchod budovou. Prostor je většinou obklopen různými službami, jako jsou obchody či kavárny, kino, divadlo a další. Pasáž by měla být místem klidu, inspirací pro veřejnost a atraktivním turistickým cílem.
Text Barbora Vojtová