Stanice metra Smíchovské nádraží je součástí budovy Nádraží Praha – Smíchov. To se nachází v čtvrti se stejným názvem, která byla v době vzniku nádraží ještě samostatným městem pouze se statutem pražského předměstí. Komplex Smíchovského nádraží dnes obsluhuje vlakovou, tramvajovou, autobusovou (příměstské i městské linky) dopravu a je také jednou z nejatraktivněji vypadajících stanic na nejmladší lince pražského metra.
Dva chronologicky nejnovější úseky linky A vznikly již v nové době, mimo ideově vychovávanou společnost a sní spojené požadavky na estetiku. To se samozřejmě projevuje na jejich podobách. Trasa, která prodloužila linku A na severovýchod do již existujícího Depa Hostivař, byla otevřena v roce 2006.
Malá strana – latinsky Nova civitas sub castro Pragensi – je jedno z pražských měst, které si uchovalo esenci historie věků do dnešních dní. Kromě královské cesty na Pražský hrad – sídla naší státnosti, notoricky známých uliček z Nerudových Povídek malostranských, či jedním z nejstarších zábavních „klubů“ Malostranské besedy, se dnešní čtvrť honosí také jednou z nejestetičtěji pojatých stanic nejstaršího úseku Linky A.
Stanice Dejvická, která leží pod úrovní Vítězného náměstí a Evropské ulice v Dejvicích byla v původním úseku až do roku 2015 konečnou stanicí linky A v tomto směru, a jako stanice koncová má také jiný koncept a podobu než stanice typické pro nejstarší stavební úsek.
Stanice Želivského, která je situována v místech bývalé vesnice a osady Olšany, byla v původních technických plánech pojmenována jako Olšanská. Díky středověkému historickému konceptu téměř celé linky však nakonec získala své jméno po Janu Želivském – radikálním husitském knězi a kazateli a velmi výrazné postavě celého husitského hnutí. Stanice byla uvedena do provozu 15. prosince 1980, přesně k 600. výročí narození husitského kazatele.
Stanice Náměstí Míru byla uvedena do provozu v roce 1978 jako stanice konečná. Jedná se o klasicky raženou trojlodní stanici, která je neuvěřitelných 53 metrů hluboko. Eskalátorový tunel spojující jediný vestibul s nástupištěm o délce 87 m je nejdelší nejen v síti pražského metra, ale také v celé Evropské unii.
Nejoblíbenější linkou pražského metra je dle cestujících Linka A, která vede ve směru severozápad-východ. Ve svém původním záměru esteticky a tematicky pojímá kapitoly ze starší (zejména středověké) české historie. Zřejmě nejvíce typickými znaky linky je její hloubkové založení, průnik do historického centra města a obklady kulatých výlisků z eloxovaného hliníku konvexního a konkávního tvaru v interiérech stanic, které jsou díky svému nadčasovému designu známe po celém světě.
Nejnovější úsek tří stanic linky C, který byl otevřen v květnu roku 2008 vede ze stanice Ládví do Letňan. Část úseku propojující severní oblast Prahy čítá tři stanice a za provozu v pracovních dnech je v úseku Ládví – Letňany zaveden pásmový provoz.
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
Statistiky
Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez soudního předvolání, dobrovolného vyhovění ze strany vašeho poskytovatele internetových služeb nebo dodatečných záznamů od třetí strany nelze informace uložené nebo získané pouze pro tento účel obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.