Uhrančivá postmoderní města v galerii C/O Berlin

Umění v současné době nepatří k těm nejdiskutovanějším tématům. Přesto bych ráda upozornila na první samostatnou výstavu britské umělkyně Felicity Hammond v galerii C/O Berlin. Její dílo je opravdu zvláštní – zabývá se rozpory našich postmoderních měst.

Capital Growth, Vinyl Print, 2015, 262 x 445 cm. © Felicity Hammond.

Velkoformátové obrazy jsou koláže, ve kterých kombinuje fotografie developerských projektů z billboardů a z lesklých brožur realitních společností s jejími vlastními fotografiemi. Některé ze svých motivů umístila i na reklamní sloupy ve veřejném prostoru, aby zanechala stopu také přímo ve městě. 

World Capital, Vinyl Print, 2019, 226 x 368 cm. © Felicity Hammond.

I když jsme si na tyto reklamní plochy a barevné billboardy na veřejných prostranstvích už dávno zvykli a vědomě ho už ani nevnímáme, tyto obrazy si dovedně hrají s našimi touhami a přáními. Simulují nám skvělé příležitosti a sliby městského života, které však v metropolích tohoto světa vypadají téměř všude stejně.

Pohled na instalaci, Remains in Development bei C/O Berlin 2020. © David von Becker.

Obrazy odrážejí rostoucí uniformitu velkých měst v boji o moc mezi velkými nadnárodními realitními společnostmi a kritickými odpůrci gentrifikace, vše podporováno a řízeno politickými rozhodnutími.

Felicity Hammond se narodila 1988 v Birminghamu ve Velké Británii, studovala fotografii na Royal College of Art a Kingston University v Londýně. Byla oceněna Lumen Art Prize (2018), FOAM Talent (2016) a získala cenu British Journal of Photography (2016). Její první kniha Property vyšla v roce 2019 ve vydavatelství Self Publish, Be Happy. Žije a pracuje v Londýně.

Post Production, Vinyl Print, 2018, 246,5 x 238,4 cm. © Felicity Hammond.

Více najdete zde, výstava běží až do 23. ledna 2021, denně od 11 – 20hod.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Řezbářským uměním českých betlémářů se chlubil i komunistický režim

Betlémy zdobí v čase vánočním domácnosti a svatostánky po celém světě. Ve světě se tento fenomén datuje do osmého století. Jejich rozšíření přišlo do českých zemí o tisíc let později, sahá až na přelom 17. a 18. století. Které betlémy jsou tedy v Čechách a na Moravě, nejstarší, technicky nejdokonalejší a také největší?
Přečtěte si

Pánové, vy jste Rolls Royce, a já se vás snažím řídit

To byla první slova Carlose Kleibera, jednoho z nejvýznamnějších dirigentů všech dob, když se v roce 1989 objevil na zkoušce Berlínských filharmoniků. V orchestru se rozhostilo jemné ticho a všichni pocítili jedinečnost okamžiku. Na jednu z nejpozoruhodnějších chvil své kariéry v rozhovoru s n&n magazínem zavzpomínal Peter Brem, jenž hrál desítky let první housle v Berlínské filharmonii.
Přečtěte si

Česká kuchyně, Quo Vadis?

Málokdo ví, že české kulinářství mívalo stejně bohatý sortiment jako třeba francouzské. Naši rodiče a prarodiče na to zapomněli, ale mladá generace opět začíná objevovat kouzlo zvěřiny, ryb nebo třeba chřestu.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign