Hamburk je Benátkami severu – toto přirovnání se často používá s ohledem na množství mostů v tomto hanzovním městě. Hamburk je totiž s celkem 2500 mosty evropským městem s největším počtem mostů a jasně předčí Benátky, které mají přibližně 400 mostů; v žebříčku se tak umístily až na pátém místě. Na druhém a třetím místě mezi evropskými městy s nejvíce mosty jsou Vídeň a Amsterdam. My však zůstaňme v Berlíně, který se s počtem 960 mostů umístil na 4. místě. Které mosty patří v Berlíně k těm nejznámějším?
Více zeleně, laviček, restauračních zahrádek, prvky umění nebo třeba nevšední osvětlení – to jsou nejdůležitější změny, které čekají ulici Na Poříčí v příštích letech. Místním totiž podle průzkumu iniciativy GoFlorenc vadí přetíženost dopravou a nedostatek příležitostí pro setkávání. „Původní ideou bylo zkrotit dopravu,“ říká zakladatelka projektu Danuše Siering.
Pandemie Covid-19 vedla k dramatickým sociálním a ekonomickým změnám pro populaci na celém světě. Více než kdykoliv jindy si lidé uvědomují, jak důležitý vliv má na jejich život kvalita prostředí, v němž pracují, bydlí a tráví volný čas.
Události, rozhovory, tipy na výstavy a nejzajímavější články z dílny n&n magazínu budou od této neděle dostávat také německy hovořící čtenáři, kteří se přihlásí k odběru našeho newsletteru FON AUS PRAG. Vládnete dobrou němčinou? Přidejte se k nim.
První telefonní budka na světě byla instalována v roce 1881 na berlínském Potsdamer Platzu. Z neodmyslitelné součásti veřejného prostoru se však o 140 let později stala pro města spíš zátěž. V Česku bylo fungování telefonních budek ukončeno k 1. lednu 2021, v Německu si z nich ale pořád můžete zavolat. A nejen to – v Berlíně si do nich můžete zajít i na soukromou party. Projekt Teledisko, který doslova předběhl dobu, je pro pandemii jako dělaný a i v době uzavřených klubů servíruje Berlíňanům jejich denní dávku techna.
Jestliže budeme v současné kovidové pandemii hledat alespoň něco pozitivního, mohlo by se týkat cyklistů, kol a cyklostezek. Zájem o cyklistiku s počínajícím jarem stoupá a aut není v ulicích pořád ještě tolik, abychom se ve městech museli bát o život. Onen sport či přeprava (jak kdo chce) je navíc v obou zemích natolik populární, že výrobci kol už od loňského jara nedokážou pokrýt poptávku. A jak v Berlíně, tak i v Praze mají cyklisté kam vyjet. Cyklostezek totiž v obou městech neustále přibývá. A nejen těch bizarních.
Husqvarna Urban Green Space Index (HUGSI) je projekt švédské společnosti Husqvarna, která je známým výrobcem zahradní a lesní techniky. Cílem tohoto projektu je podle firmy „chránit a zkvalitňovat městská prostředí v duchu trvale udržitelného rozvoje“. Jinými slovy – čím více zeleně ve městech, tím lépe. Praha si v tomto hodnocení letos vůbec nevedla špatně. Ještě lépe na tom ovšem byla čtyři německá města.
Proč se staví ve světě mrakodrapy? Protože jsou stavební pozemky obzvlášť ve městech velmi drahé. A samozřejmě je jich i málo. Když v roce 1968 stavbaři dokončili ostravský mrakodrap v Ostrčilově ulici, nehrála zřejmě cena půdy takovou roli jako dnes. Jenže z mrakodrapu se stal dům duchů. To se má brzy změnit. V Berlíně zase existovala na výškové budovy dlouho stavební uzávěra. Už od roku 1875 platilo, že domy ve městě nesmí být vyšší než 22 metrů. Jenže časy se mění i v Berlíně a s nimi také vyhlášky a zákony.
Berlín zavedl zákon, který zlepšuje postavení chodců v ulicích. Zároveň tak zvyšuje použitelnost ekosystému mobility pro uživatele invalidních vozíků a zrakově postižené. Jak se v tomto ohledu snaží Praha? Podle zástupců iniciativy Chodci sobě postavení chodců neodpovídá jejich podílu na celkovém počtu provedených cest.
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
Statistiky
Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez soudního předvolání, dobrovolného vyhovění ze strany vašeho poskytovatele internetových služeb nebo dodatečných záznamů od třetí strany nelze informace uložené nebo získané pouze pro tento účel obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.