Průzkum BDEW, který zveřejnil magazín Clean Energy Wire, ukazuje, že od prosince 2019 bylo v německém hlavním městě přidáno 720 veřejných dobíjecích bodů, celkový počet se tak za rok z počtu 974 zvýšil na plných
1 694.
Těsně za Berlínem následuje Mnichov s 1 310 nabíjecími body, Hamburk s
1 226 a Stuttgart s 616. Dynamickou expanzi zaznamenal také Wolfsburg, město, kde sídlí společnost Volkswagen, které zaznamenalo roční nárůst až o 1 500 procent. Z 28 nabíjecích bodů v prosinci 2019 je nyní už 467.
Dobře je na tom i Bavorsko, to od prosince 2019 hlásí nárůst o téměř 50 procent a z německých zemí aktuálně se svými 8 325 nabíjecími body jednoznačně vede, následuje Bádensko-Württembersko a Severní Porýní-Vestfálsko. V celém Německu se v současnosti dají elektromobily nabít přibližně na 40 tisících veřejně přístupných místech, což je asi o 24 tisíc více než v prosinci 2019.
Pomalá politika a zbytečná byrokracie
Navzdory tomu, že situace v Německu vypadá velmi příznivě, zmiňují oficiální stránky německé metropole Berlin.de kritiku, kterou BDEW směřuje k politice, jež podle asociace stojí za pomalým pokrokem instalace nabíjecích stanic.
Nové vládní pobídky vedly k prudkému nárůstu nových registrací elektromobilů, které se teď nemají kde dobíjet. Německé ministerstvo dopravy má proto investovat téměř dvě miliardy eur do rozšíření německé nabíjecí infrastruktury pro elektrická vozidla podél dálnic v zemi.
V Praze se spíš jen plánuje
Němci si tedy mohou stěžovat na pomalou politiku a byrokracii, která rozvoj elektromobility brzdí, ale aspoň v Berlíně je nezanedbatelný počet skutečných dobíjecích stanic. To hlavní město Česka zatím uvízlo v množství slibů a výhledů do budoucna.
Teprve na konci února 2021 schválili pražští radní Generel rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030, podle něhož by mělo být v české metropoli do roku 2025 zprovozněno minimálně 750 dobíjecích stanic pro elektromobily, přičemž by do roku 2030 po Praze mělo jezdit až 200 tisíc elektromobilů.
Jestli je tento plán ambiciózní, ponechme na těch, kteří si elektromobil pořídili a potřebují ho někde dobíjet. Německo se každopádně svou sítí dobíjecích stanic podílí na jejich celkovém počtu v Evropě 20 procenty. Česko pak čtyřmi desetinami procenta.