Jak proměnit panelák ve vodopád? Zeptejte se Patrika Hábla

Patrik Hábl je svými velkoformátovými malbami a netradičními technikami proslulý po celém světě. Jeho účast na letošnímu ročníku Landscape festivalu proto budila velká očekávání. Jak jsme u Patrika Hábla ale již zvyklí, tato očekávání naplnil, mnohá z nich překonal a na Žižkově vytvořil obří vodopád.

Landscape festival se dlouhodobě věnuje možnostem zlepšování kvality života ve městech a jeho snahou je přinášet do městského prostředí trvalé změny. Patrik Hábl svou obří malbou o rozměrech 40 metrů na výšku a 8 metrů na šířku jednak oživuje nevzhlednou fasádu klasického socialistického panelového domu a jednak poukazuje na nezadržitelný proud času a vyzdvihuje sílu přírodních živlů. Obraz s názvem Vodopád můžete vidět na fasádě domu na rohu Kubelíkovy a Táboritské ulice.

A jak sám umělec popisuje, realizace projektu nebyla vůbec jednoduchá: „Pro mne samotného to byla nejenom nová výzva a zatěžkávací zkouška, jak citlivě vstoupit do veřejného prostoru, ale i jak zvládnout více jak 300 m2 vertikálního obrazu z čtyřicetimetrové výšky. Před sedmi lety jsem na podobnou plochu maloval na magistrále na I. P. Pavlova, ale nohama na zemi. Tentokrát se vše odehrávalo ve velké propasti pode mnou.“

Festival Landscape poběží až do konce září, avšak Vodopád zůstane. „Jsem rád, že se taková kulturní událost, jako je Landscape festival, odehrává opět u nás na Žižkově. A vítám, že se Praha 3 bude moci pyšnit dílem renomovaného umělce Patrika Hábla, které zde přetrvá i po skončení letošního ročníku festivalu,“ dodává Pavel Křeček, radní pro kulturu a strategické plánování městské části Praha 3, která se na Landscape festivalu podílí od prvního ročníku.

Více o festivalu najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

FB Alexandry Koláčkové
Přečtěte si

Kulturní průvodce na léto do Prahy i Berlína

Sculpture Line 2022 – sochy opět vyrazí do ulic Vše plyne a vše se mění. Další ročník sochařského festivalu Sculpture line se uvelebil na náměstích, prostranstvích a zákoutích českých, moravských a evropských měst, aby i v komplikované společenské situaci demonstroval sílu sochařského umění. Jakousi základnou…
Přečtěte si

Fenomén DEFA: Filmový vhled do témat, o nichž se v NDR mluvilo jen šeptem

Homosexualita, krize bydlení, kriminalita ani další problémy v socialistickém světě oficiálně neexistovaly. Jejich veřejná kritika i pouhá diskuze o nich byla nejen ve východním Německu tabu a systém se všechny problematické společenské otázky snažil zamést pod koberec. I přesto se však řada tvůrců z východoněmeckého filmového studia DEFA (Deutsche Film-Aktiengesenschaft) snažila tato témata ve svých filmech zpracovávat, samozřejmě s rizikem postihů jako je vyloučení z vývozu nebo zákaz projekce v kinech.
Přečtěte si

Řezbářským uměním českých betlémářů se chlubil i komunistický režim

Betlémy zdobí v čase vánočním domácnosti a svatostánky po celém světě. Ve světě se tento fenomén datuje do osmého století. Jejich rozšíření přišlo do českých zemí o tisíc let později, sahá až na přelom 17. a 18. století. Které betlémy jsou tedy v Čechách a na Moravě, nejstarší, technicky nejdokonalejší a také největší?

Nejčtenější v kategorii ArtDesign