Rozhovor s Charlesem — zakladatelem společnosti Kharma

V samém centru Prahy byl nedávno na ploše 600 m2 otevřen showroom VOIX. Ten nabízí svým zákazníkům luxusní audio a videotechniku od dvaceti prémiových světových značek. Do skupiny nejvýznamnějších zástupců patří i společnost Kharma. Potkali jsme se s jejím zakladatelem Charlesem Van Oosterumem z Holandska.V samém centru Prahy byl nedávno na ploše 600 m2 otevřen showroom VOIX.

Jakou roli hraje hudba ve vašem životě?
Myslím, že život bez hudby není život. Nedovedu si to bez ní představit. Pro mě je zdrojem života právě zvuk, vibrace.

Charles-Van-Oosterum-kharma-showroom-rozhovor

Co bylo největší inspirací pro váš byznys?
Jako dítě jsem byl ohromený tím, jak mohou být neviditelné signály transformovány ve zvuk. Něco, co vychází z gramofonu nebo rádia, i když není vůbec viditelné, co cestuje kabely, pak je přetvářeno reproduktorem a nakonec z toho vzniká zvuk, čili něco trojrozměrného. Takže taková fascinace kouzlem.

Jaký je příběh Kharma International?
Je to příběh honby za dokonalostí, pronásledování vášně. A ta vášeň je o „svatém grálu“. U značky Kharma to znamená, že se snažíme reprodukovat nějakou původní událost se všemi jejími vlastnostmi – samozřejmě zvuk, ale také energii, která byla přítomna v místě jejího vzniku.

Kdo jsou vaši nejčastější zákazníci?
Naši klienti jsou lidé, kteří jsou opravdu zapálení do hudby a přitom to nejsou snobové. Tedy opravdoví milovníci, kteří si naše produkty nepořizují kvůli tomu, aby se před někým ukázali, ale kvůli tomu, že je pro ně důležitý nekompromisně kvalitní zvuk.

O čem je podle vás kvalitní audiosystém?
To je snadné! Přenáší nejen zvuk, ale celý prostor, musíte jej díky systému cítit. Uvedu příklad – když si pustíte nahrávku živého koncertu Pavarottiho, tak okamžitě musíte slyšet a vnímat, že jde o kvalitně nahraný „živák“. Zkrátka je to o kvalitním přenesení nejen zvuku, ale celé té atmosféry.

Co je inspirací pro design vašich audio systémů?
Inspirací je samotný zvuk, vibrace. Hudba může být stejně tak krásná jako výtvarné umění – jako když vidíte krásný obraz, který vás do sebe tak vtáhne, že na chvíli zapomenete, kdo vlastně jste. A na okamžik žijete jenom daným okamžikem. To znamená, že jste se vším propojen a jste šťastný. Rád tedy zprostředkovávám chvíle, kdy mají lidé husí kůži, když slyší svou oblíbenou hudbu.

Jaká je vaše oblíbená hudba?
To je těžká otázka, asi nemám žádnou oblíbenou hudbu, spíš oblíbené kousky. Jde například o tracky od Buddha Bar nebo poslední dobou také nahrávky od Tiesta či Misa Criolla. Kvalitní hudba si zkrátka zaslouží maximálně kvalitního zprostředkovatele a to si ji pak můžete užívat donekonečna. Těžko se to popisuje, je potřeba to zažít. Třeba v našem novém showroomu v centru Prahy.

Text Barbora Vojtová

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Norbert Hansen, Bosch: Pomohlo by nám, kdyby byl v Česku nábor odborníků ze zahraničí snazší

K překonání nedostatku kvalifikovaných sil by bylo určitě užitečné zvýšit flexibilitu v přijímání pracovníků ze zahraničí, a to i ze zemí mimo EU, řekl mimo jiné v rozhovoru do ankety N&N Magazíne Sedm mostů – Sieben Brücken Norbert Hansen, vedoucí oddělení kvality (QMM) v závodě Robert Bosch, spol. s r.o. v Českých Budějovicích.
Archiv Martina Janeckého
Přečtěte si

Martin Janecký: Foukat sklo tři dny je věčnost

Tvoří plastiky, které odporují všedním představám o práci se sklem, a svou techniku zdokonalil tak, že se mu vyrovná jen málokdo. I přes to z Martina Janeckého cítíte respekt k řemeslu i samotnému materiálu, který se podle svých slov snaží zkrotit.

Nejčtenější v kategorii Business