Přečtěte si

Příběh fotografie, díl V. – Historie fotografického aktu

Také fotografie se od samého zrodu věnovala nahému ženskému tělu. Snímky byly vytvářeny nejen na jednorázovou objednávku, ale také do zásoby. První daguerrotypie aktů přišly z Paříže roku 1840 a byly nabízeny jako akademie nebo studie akademické a snímky měly sloužit jako pomůcky pro malíře.
Přečtěte si

UMPRUM v Berlíně rozbíjí pevné formy

Lepší místo si studenti Ateliéru fotografie II UMPRUM pro svoji výstavu v Berlíně snad ani vybrat nemohli. Haus der Statistik (Statistický dům) nedaleko Alexanderplatz je prázdný už 10 let. V důsledku iniciativy angažovaných umělců, architektů, kulturních institucí a politiků bylo v roce 2015 zabráněno předchozím plánům prodeje investorům a plánované demolici.
Majitelka P Studia
Přečtěte si

#restartpodnikani Netradiční focení v ateliéru

Výtvarnice a fotografka z Písku Petra Jansová se již řadu let věnuje své vášni – focení. Focení je pro ni každodenní inspirací a to především, když má možnost fotit portréty, rodiny, lidskou tvář. Vždy jí to připomene, že jsme každý jedinečný, máme specifický výraz tváře a odměnou za to je zvýšení sebevědomí těm, co Petře stojí v jejím P Studiu modelem.
Jindra, Karel, Pavel
Přečtěte si

Dialog s časem

Umělecký fotograf Pavel Baňka a sochařka Jindra Viková zaznamenali neobyčejně obyčejnou cestu společným životem. Vzájemně se inspirující partneři vedou dialog mezi sebou i s časem. Jejich vzájemnou interakci ilustruje velká retrospektivní výstava Dialog s časem, připravovaná pro galerii U Betlémské kaple, a již vydaný stejnojmenný katalog.
Přečtěte si

Ohlédnutí za výstavou Dechem s Martinem Strankou

Martin Stranka se k fotografii dostal cestou terapie. Pomohla mu překonat těžké životní období a z volnočasového koníčku se tak stala profese i životní náplň. Po téměř půlročních přípravách byla 3. března ve výstavní síni Mánes otevřena jeho zatím největší výstava – Dechem. Po 10 dnech však opatření spojená s koronavirem překazila plány jak organizátorům, tak návštěvníkům a výstava musela být náhle uzavřena. I přesto však velkoformátové fotografie stačilo zhlédnout více než 13 tisíc lidí. Jak tedy sám autor výstavu reflektuje?