Snový Miro

Začátkem října spatřilo světlo světa dvojalbum Mira Žbirky Skúška (mých) snov.Začátkem října spatřilo světlo světa dvojalbum Mira Žbirky Skúška (mých) snov.

Vyniká hned několika zajímavostmi. Slovenský hudebník jej natočil v prestižním londýnském studiu Abbey Road, a to jak ve slovenštině, tak v angličtině. Další atraktivitou je, že na CD najdete dlouho zamýšlený duet s populární zpěvačkou Katarínou Knechtovou, ke kterému vznikl také videoklip.

Do hlavních rolí byli obsazeni samotní protagonisté. Ale pravděpodobně největší lahůdkou se stala spolupráce se světoznámou výtvarnicí českého původu Mílou Fürstovou. Umělkyně žijící ve Velké Británii se proslavila zejména ilustrací obalu alba Ghost Stories skupiny Coldplay. Pro časopis ArtLover nedávno řekla: „Chris Martin z Coldplay je vrstevník, ale Meky je hvězda. Když jsem byla malá, on už byl slavný a měl hity!“ Malířka a grafička na obalu alba zobrazila Mekyho double siluetu. Tu vyplnila motivy, které s albem a hudebníkem – ať už symbolicky, či přímo – souvisejí.

miro-zbirka-album

Náměty chodila Míla čerpat přímo do studia 3 v Abbey Road, kde Miro Žbirka nahrával své již druhé album. Seznámila se tak nejen s celým zdejším hudebním týmem podílejícím se na vzniku alba (producent Rob Cass, Blair Cunningham – bicí, Robbie McIntosh – kytary, Hamish Stuart – baskytara, Dean Ross – klávesy a Pears McIntyre – kytary), ale i se Žbirkovou rodinou. Všechny tyto zážitky a dojmy, spolu s fragmenty z Mirových skladeb, pak vetkla do jedinečných grafik, které nyní elegantně vynikají na bílém pozadí. Fürstová pracovala stylem, který je pro ni zcela identický, takže každému, kdo jej zná, bude při prvním pohledu na nové album ihned jasné, kdo se postaral o vizuální ztvárnění alba, které je dalším důkazem toho, že Žbirka dokáže být ve své tvorbě stále o krok 
napřed.

www.zbirka.cz

Text Barbora Vojtová

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Jak české sklářské řemeslo okouzlilo královnu. O berlínské výstavě se Zdeňkem Lhotským

Do Berlína se s více než ročním zpožděním chystá výstava o unikátním skleněném projektu, který pro dánský královský pár vytvořilo studio Lhotský z Železného Brodu. Jedinečný sarkofág měl už dávno zdobit kapli v katedrále v Roskilde, zatím na své odhalení však stále čeká. Kromě sarkofágu představí České centrum v Berlíně také velmi široký kreativní záběr umělce a majitele sklářského studia Zdeňka Lhotského, s nímž jsme si povídali o konceptu výstavy, sarkofágu i jeho vlastní sklářské technice Vitrucell.
Přečtěte si

Česko se na rozdíl od bývalé NDR nevylidňuje. Má však podobné problémy jako SRN

Zwickau znal před pár desítkami let každý, kdo uměl najít tehdejší Německou demokratickou republiku na mapě. Tehdy víc než stodvacetitisícové město bylo totiž proslavené jako jedno ze dvou center východoněmeckého automobilového průmyslu. Město, kde se vyráběly slavné trabanty, lidová bakelitová vozítka, která měla sice mnoho odpůrců, ale jež jsou dodnes symbolem své doby.
Přečtěte si

Politicky nekorektní Louskáček. Berlínský státní balet stáhl adventní hit z programu

K adventu neodmyslitelně patří baletní představení Louskáček – Vánoční příběh, které bývá beznadějně vyprodané měsíce dopředu. Pohádku o oživlé hračce a zlém Myším králi ovšem na programu Berlínského Státního baletu letos nenajdete. Opulentní nastudování z roku 2013 v choreografii Vasilije Medveděva a Yuriho Burlaky za 1,5 milionu eur zůstane v depozitáři. Je prý totiž politicky nekorektní.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign