Přečtěte si

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, Mercedes-Benz: Přechod na elektromobilitu vyžaduje rychle rozvinout síť dobíjecích stanic

Redakce N&N Czech-German Magazine spustila unikátní projekt: pod názvem “Sedm mostů – Sieben Brücken” představuje německé společnosti a osobnosti působící v Česku a české působící v Německu. Na otázky nám odpověděl Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Přečtěte si

Elektromobily: potká německá průmyslová města osud Detroitu?

Německý automobilový průmysl trne z blížícího se zákazu prodeje spalovacích motorů. VW, BMW a další koncerny tento přerod ustojí – jenže subdodavatelům hrozí scénář, pro který se vžil výraz “Detroit”. Proč zrovna Detroit? Protože v 80. letech nenašly americké automobilky odpověď na technologický skok a nové výrobní metody Toyoty, takže z Mekky automobilismu se nadlouho stalo město duchů. To, zda i Německo bude mít své „Detroity,“ podle pozorovatelů nyní do značné míry závisí na vládě.
Přečtěte si

Volvo V60 Cross Country je možná nejhezčí kombi na trhu

Švédská automobilka Volvo letos oznámila plný přechod k elektromobilitě, a to od roku 2030, předzvěstí zásuvkové smršti je prozatím hlavně ekipa hybridů a mild hybridů, do níž patří i námi testované rodinné kombi V60 ve zvýšené verzi Cross Country.
Přečtěte si

I Češi mohou v Německu pořídit auto bez daně. Třeba díky společnosti 9xx automotive

Není už žádnou výjimkou, že Češi nakupují auta v Německu. A to jak pro soukromé využití, tak i pro podnikání. Při nákupu firemních vozidel na ně však čeká nepříjemnost v podobě zpětného vymáhání DPH. A v případě luxusních vozidel je navíc ve hře spousta peněz. V berlínské ulici Genthiner Straße existuje společnost 9xx Automotive, která pro firmy se sídlem v EU vyřídí vše potřebné. Od samotného prodeje vozu až po prodej v režimu netto, tedy bez DPH.
Přečtěte si

Video z Gigafactory: I přes protesty staví Tesla megahalu u Berlína dál

V listopadu 2019 oznámil šéf Tesly Elon Musk výstavbu obří továrny v Německu, která zásadně změní okolí Berlína v Braniborsku na celá desetiletí. Fabrika samozřejmě vytvoří nová pracovní místa a její výroba podpoří elektromobilitu v Německu i v celé Evropě. Kritici ale vidí nebezpečí jak pro přírodu, tak pro demokracii. Tento rozestavěný megalomanský projekt dokumentuje i naše video.
Přečtěte si

Špatné zprávy od Continental AG

Continental AG je druhý největší dodavatel do automobilového průmyslu v Německu. Společnost zaměstnává téměř 250 000 lidí na 430 místech v 60 zemích. A ani jemu se špatné zprávy nevyhýbají.
Přečtěte si

Záchranný fond pro německý automobilový průmysl

Německý automobilový průmysl zažívá časy, na které není zvyklý. Dříve premiant, na jehož party rádi tancovali všichni, kdo se chtěli dostat aspoň do lesku gigantů, kteří byli pro mnohé nedosažitelným hospodářským příkladem. Dnes se z něj stává pacient, který nutně potřebuje pomoc.